fra 100+ kg til fit og 125km på cykel


renehjoerring
 Share

Recommended Posts

ja nu starter jeg endnu en ny blog, den sidste er gået fuldstændig i stå, efter jeg er startet nyt job og startet med at køre på rulleskift..

har fået fundet min gamle racer cykel frem igen, og den skal nu vaskes, pudses og smørres efter, også starter jeg op med så småt at træne på den igen..

jeg er en gut på 26 år, som igennem de sidste 10 år så småt har kæmpet mod vægten altid, har i perioder valgt og lade stå til, og andre gange har jeg gjort noget ved det, men aldrig sådan rigtig for alvor..

for 10 år siden deltog jeg i nordjylland rundt, og den gang var jeg i rigtig god form og vejede noget mindre end idag, og vil gerne i gang med at cykle igen, flere af mine kammerater er startet med at cykle, og flere af dem jeg arbejder sammen med cykler også..

målet er at i år få trænet mig op til at kunne cykle små 75 km en gang om uge, og en 40-50 km et par gange om ugen også..

regner med at starte i det små med flere ture af omkring 30 km, med et rimeligt tempo, indtil jeg så småt får nogle km i benene, og herefter stille og roligt sætte lidt flere km på hen af vejen..

næste år vil jeg målrettet træne imod at cykle nordjylland rundt, har intet mål om at cykle 250 km turen, men at gennemføre 125 km turen i en fornuftig tid, håber på at kunne komme ned omkring 4½ time i aktiv køretid som giver et snit omkring de 28 km/t..

lidt data af vægt og talje

2010.07.07

vægt 108,7 kg

talje 115 cm

Link to comment
Share on other sites

glemte lige og skrive lidt omkring mit skift af mål fra fitness som motion og til at cykle i stedet for..

det hele kommer sig af jeg altid har trænet fitness alene, og det har gjort jeg i perioder har haft svært ved at hive mig afsted, da jeg kun stod til regnskab over for mig selv..

ideen med at begynde og cykle er at i år bliver det til cykling med mine kammerater, mens jeg næste år nok melder mig ind i nbc og vil træne med dem til tider, har tidligere erfaret at på den måde får man nemmere ved at komme afsted, fordi der er flere at træne med, og man får nogle gode kammerater ud af det..

Link to comment
Share on other sites

dagens tur

knap 19 km med omkring 20 km/t i snit

dagens tur

ganske fornuftig start, og er dejlig frisk efter turen, valgte ikke og starte for hårdt ud med for lange ture, hellere oftere afsted i starten også kunne komme afsted nogle flere gange om ugen..

desværre var vinden idag ganske kraftig, og havde kun medvind i små perioder, og en del af turen blev lavet om, pga de havde lagt små sten oven på asfalten, så blev kortet af med en km eller to..

men dejligt og være i gang igen, og regner med at jeg i morgen tager en lille tur på små 10 km hvis kroppen og vejret vil..

Edited by renehjoerring
Link to comment
Share on other sites

så er jeg lige kommet hjem fra dagens tur, blev til små 35 km med en lidt over 20 i snit, stadig ikke noget vildt med er godt tilfreds..

kørte sammen med et par kammerater, og specielt fra de 13 til 19 km er turen faktisk rimelig krævende, masser af bakker op og ned, og inde i en skov hvor man det er svært at finde en god rytme..

men gik ganske fint, og efter et bad og lidt at drikke har jeg det faktisk overraskende godt

mRm%60A_Muf@dVio@jYmu@%60HyJtHwIvFwUbK_UpJad@nVc%60Abb@s%60BhMmf@zQkw@|XouBxIk{@rDs_AdAc{@aF_NIcWnDaVqKas@tj@chBpJ}WfdA_bBdCvMQzs@zBp@"]dagens tur

dagens vægt

2010.07.20

vægt 107,8kg efter turen

talje 115 cm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share