Morgen-combo!


KarlS
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig været den store morgenspiser, men har siden jeg begyndte træning spist en god portion havregryn (150g) med en håndfuld jumbo-rosiner og en gang mælk, hver morgen.

Nu vil jeg så gerne have lidt protein blandet ind i sagerne, men har fundet ud af at pulver+mælk+havregryn bliver noget bæ, fyldt med klumper og what-not!

Derfor overvejer jeg bare at drikke en shake, men at få lidt fast i maven så kroppen kan komme igang.

Holder det så at spise 1/2 Agurk og en shake (1/3l mælk og en stor scoop)?

Jeg har også overvejet at smide 2 gulerødder ned i stedet for agurken, så maven får lidt at arbejde med.

Er det noget der dur, eller mangler jeg noget væsentligt?

Link to comment
Share on other sites

Når du laver pulver+havregryn+mælk ryster du så det hele sammen? Prøv at lave shaken først og så hæld over havregrynene.

Jeg spiser hver morgen en prot-shake (pulver+mælk) på mine havregryn og det er langt fra bæ - det smager divine. Evt. lige med lidt frosne bær oven i.

Agurk er næsten kun vand. Gulerødder indeholder lidt mere kulhydrat, men stadig meget lidt. Havregryn er bedst!

Link to comment
Share on other sites

Medmindre du ønsker at spise meget mere protein end du behøver for restitution og muskelopbygning, vil havregryn/rosin/mælke morgenmaden give (ca 35g protein) dig tilstrækkeligt protein. Dette er under antagelser at du også spiser protein resten af dagen.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har self. prøvet også og lave shaken først og hælde ud over, men synes stadig ikke det er optimalt :P

Grunden til jeg tænkte jeg ville eksperimentere er som nævnt at jeg ikke har den vilde appetit, og efter en god skål havregryn kan jeg ikke rigtigt finde plads til en shake.

Men ok, no pain no gain!

Jeg klemmer ballerne sammen og går all in!

Link to comment
Share on other sites

Blend havregryn + banan + frosne bær + mælk + proteinpulver = :wub:

Her er svaret, for jeg skulle til at skrive det samme.

Jeg hader at spise havregryn, det er noget lorteæde, men det er ikke så svært når man hælder det ned :smile: Desuden er det hurtigere hvis man har travlt.

Hvis du har 150 g havregryn og ½-1 L mælk, ser jeg dog ikke hvorfor du også skal smide proteinpulver i. 150 g havregryn er en god portion og der er 30 g protein i en liter skummetmælk.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

Havregryn + mælk + rosiner er jo glimrende, så hvorfor ikke bare beholde det, hvis det kan få dig til at spise normalt om morgenen? Du kan evt. supplere med f.eks. hakkede mandler for ekstra protein og sundt fedt, men ellers er det allerede et okay proteinholdigt morgenmåltid.

kan du ikke bare gemme din shake til et par timer efter?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share