Spørgsmål om fedt...


ePonk
 Share

Recommended Posts

Hej mol!

Jeg har lidt svært at forstå det med at forbrænde fedt.

Jeg har tænkt meget over at hvis vi nu siger jeg vil have en fedtprocent på 8, og jeg idag har spist gennemsnitlig 15 % fedt, hvad skal jeg så gøre for at forbrænde alt det, og hvor meget skal man ca løbe/svømme osv for at forbrænde 1 % fedt, (giver det mening) :/

Link to comment
Share on other sites

Hej mol!

Jeg har lidt svært at forstå det med at forbrænde fedt.

Jeg har tænkt meget over at hvis vi nu siger jeg vil have en fedtprocent på 8, og jeg idag har spist gennemsnitlig 15 % fedt, hvad skal jeg så gøre for at forbrænde alt det, og hvor meget skal man ca løbe/svømme osv for at forbrænde 1 % fedt, (giver det mening) :/

Øh det giver ikke helt mening i mit hoved i hvert fald. Det kommer jo an på hvad og hvor meget du har spist, hvor meget 1% er. Du må udregne det i gram for at kunne regne ud hvor meget træning det kræver at forbrænde.

Mener du at du gerne vil have fedtprocenten i din kost eller i din krop på 8%? Fordi hvis det er i kroppen, så skal du altså bare spise sundt fedt, sund mad og træne så kommer resten af sig selv. Du skal ikke tænke så meget i små udregninger. Spis masser af grønt, fiberrigt, magert kød, sundt fedt(nødder, planteolier, fed fisk mm.) og træn både styrke og cardio. mindst 30min dagligt.

Hvis det er i din kost, så er 8% alt for lidt. Kroppen skal have sunde fedtsyrer for at fungere.

Hilsen JulieMalou

Link to comment
Share on other sites

Øh det giver ikke helt mening i mit hoved i hvert fald. Det kommer jo an på hvad og hvor meget du har spist, hvor meget 1% er. Du må udregne det i gram for at kunne regne ud hvor meget træning det kræver at forbrænde.

Mener du at du gerne vil have fedtprocenten i din kost eller i din krop på 8%? Fordi hvis det er i kroppen, så skal du altså bare spise sundt fedt, sund mad og træne så kommer resten af sig selv. Du skal ikke tænke så meget i små udregninger. Spis masser af grønt, fiberrigt, magert kød, sundt fedt(nødder, planteolier, fed fisk mm.) og træn både styrke og cardio. mindst 30min dagligt.

Hvis det er i din kost, så er 8% alt for lidt. Kroppen skal have sunde fedtsyrer for at fungere.

Hilsen JulieMalou

Okay tak for hjælpen :)

Link to comment
Share on other sites

Det fedt du indtager, har ikke direkte noget at gøre med den fedt der sidder på kroppen. Fedt i kosten er ikke = kropsfedt. Det er mindst lige så vigtigt at have alt andet med i regnestykket.

Og mættet fedt i sig selv er ikke dårligt, det er derfor udnødvendigt at erstatte det helt med umættet fedt, som nogen ligger og leger med. Jeg vil faktisk sige det er en af de bedste kilder til enegi, særligt hvis du kæmper med at komme i kalorie overskud.

Raske mennesker har ingen grund til at begrænse deres fedt indtag. Der kan være flere forskellige grunde til man alligevel kan overveje det, en af de grunde kan være for at få mere protein i kosten.

Og har man forhøjet LDL-kolesterol, kan man forsøge at hæve HDL ved at foretage noget cardio, og ved at indtage mere umættet fedt. Det betyder ikke en fis at LDL er højt, hvis HDL er tilsvarende højt. Det er forholdet imellem de to typer der har betydning.

Det der med at spise nødder osv, vil jeg ikke anbefale med mindre du ellers er glad for nødder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share