Jeg er ung og frisk, og jeg må ikke løbe?!


Sjogogo
 Share

Recommended Posts

Jeg er en ung, frisk fyr, der for ca. 2 år siden slog sin højre storetå, da jeg spillede fodbold med mine venner.

Fodbolden trillede ind under en busk, og da jeg skulle sparke den ud, hamrede jeg min fod direkte ind i stammen på busken - meget hårdt. Av!

Hver gang jeg har spillet fodbold siden, har jeg haft ondt i tåen - det er i grundleddet, det gør ondt. Jeg kan også mærke det, når jeg løber.

Jeg har ret lange og slanke tær, hvilket gør dem mere sårbare. Jeg har også tidligere prøvet, at forstuve den samme tå, hvilket er gået over efter flere måneder - men denne gang har tiden ikke helet lidelsen, og der er gået omkring 2 år!

Jeg blev sendt til en ældre, erfarren ortopædkirurg, og jeg har fået min tå røntgenscannet - umiddelbart er der ikke så meget at se, og ortopædkirurgen siger, at det må være min brusk, der er skadet, hvilket kan tage meget lang tid at hele. Jeg fik beskeden: "Hold din tå i ro. Tilpas dine aktiviter efter dette og få lavet en sko, der støtter tåen." Nu har jeg hørt mig frem, og det lyder ikke til, at man få en løbesko, der vil give tåen helt hvile, også selvom man sender den til skomageren - jeg har nemlig netop lige haft en konsultation en skomager.

Jeg er 21 år, ung og frisk og i super god form. Jeg har dyrket rigtig meget sport hele mit liv, og jeg har løbet en masse! Jeg kan ikke få det til at hænge sammen, at jeg i min bedste alder ikke kan dyrke sportsgrene, hvor man løber - at jeg ikke kan spille ultimate, håndbold, softball eller lignende sporter med mine venner.

Hvis der er nogle fodboldspillere, løbere eller andre sportsfolk, der har erfaringer med lignende lidelser, så vil jeg være rigtig glad for nogle råd - der må jo være andre end mig, der også har slået deres tå. Hvis I ikke har erfaringer med denne lidelse, må I alligevel meget gerne komme med et godt råd!

Nu var jeg som sagt hos en ældre, erfarren ortopædkirurg, men jeg overvejer kraftigt, at prøve at få en second opinion fra en anden speciallæge, der har rigtig gode erfaringer med sportsfolk, og hvis I har et råd til en sådan læge, må I meget gerne sige til.

På forhånd mange tak :smile:

Edited by Sjogogo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share