Lyskenskade


JKLind
 Share

Recommended Posts

Problemet er gentagne overbelastning (let/medium fibersprængning i adduktorerne) startende ved styrketræning.

Problemet er elimineret under styrketræning med øget fokus på mobilitet, opvarmning osv., og der er ingen problemer ved tunge squats, lunges og step ups.

Men problemet er imidlertidig ikke løst under anden intens aktivitet - blandt andet fodboldtræning.

Siden problemet indtræf har den skadede lyske virket stram og ufleksibel (sikkert tildels pga. arvæv). Selvmassage af området er forsøgt, men det er et svært område at komme til, så det har ikke bedret situationen.

Løsningsforslag til rehab med henblik på at slippe for disse gentagne overbelastninger af lyskenen søges dermed. Alt modtages med kyshånd, da 4 mdr. intensivt arbejde med genoptræning resulterede i, at skaden sprang op igen ved træning på 50 procent.

På forhånd mange tak, Lind.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Problemet er gentagne overbelastning (let/medium fibersprængning i adduktorerne) startende ved styrketræning.

Problemet er elimineret under styrketræning med øget fokus på mobilitet, opvarmning osv., og der er ingen problemer ved tunge squats, lunges og step ups.

Men problemet er imidlertidig ikke løst under anden intens aktivitet - blandt andet fodboldtræning.

Siden problemet indtræf har den skadede lyske virket stram og ufleksibel (sikkert tildels pga. arvæv). Selvmassage af området er forsøgt, men det er et svært område at komme til, så det har ikke bedret situationen.

Løsningsforslag til rehab med henblik på at slippe for disse gentagne overbelastninger af lyskenen søges dermed. Alt modtages med kyshånd, da 4 mdr. intensivt arbejde med genoptræning resulterede i, at skaden sprang op igen ved træning på 50 procent.

På forhånd mange tak, Lind.

Hej JKLind.

Du bør droppe fodbold, det giver per defination stramme adduktorer.

Måske skal du styrke gluteus medius/de andre abduktorer, er de svage kan adduktorerne overtage deres arbejde, inflammation i hoften kan også være årsag til de stramme adduktorer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg ved ikke om du fortsat har problemer, men jeg vil da gerne (også for evt andre)give min historie. Jeg havde smerter i lyske og mave i forbindelse med løb. Det viste sig at jeg havde dårlig kontrol af mine mavemuskler som gjorde at jeg overbelastede andre muskler når jeg løb. Jeg fik øvelser for mave/ryg og indersiden af låret, og de hjalp rigtig godt over 1-2 måneder. Jeg laver fortsat øvelserne ind imellem, men har ingen smerter mere.

Du kan jo prøve at opsøge dem her i odense My link

Held og ykke med det

PF

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share