Scott Herman træningsprogram


Master Chief
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

Jeg vil prøve noget nyt og faldt over Scott Hermans videoer på youtube. Han er en sjov fætter men synes nu nok det virker ret fornuftigt nogle af de ting han kommer med.

Han viser en masse øvelser til hver muskelgruppe; bryst, ryg, ben, mave bi og triceps. Men det vil selvfølgelig være for meget at køre det hele på en dag da han virkelig har et omfattende antal øvelser til hver.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve nogle af hans øvelser og derfor vil jeg høre om i har bud på hvordan det kan sættes sammen.

Jeg har både overvejet fullbody hvor jeg varierer øvelserne fra dag til dag og split hvor jeg kører bryst, skulder og triceps den ene dag og ryg, ben og biceps den anden dag.

I dag har jeg trænet bryst, skulder og triceps for at prøve split programmet. Det tog 1 time og 20 min. Jeg er vant til at træne på en time og tror også i længden det er det der er tid til.

Scott foreslår at træne mave før alt andet og det er rimelig omfattende så tager lidt tid.

Jeg har vedhæftet dagens træning og vil derfor spørge om det er overkill eller fornuftigt?

Hvis der er nogle øvelsesbeskrivelser der ikke giver mening så prøv at google scott herman og så muskelgruppen.

Tak for svar og god træning

scott herman random program 230810.pdf

Link to comment
Share on other sites

Hm ser ok ud, men laver du dropset til hver træning? Så vidt jeg ved er der bred enighed om, at det i længden godt kan skade mere end gavne iom træthed og akkumuleret stress fra træning til træning får dig til at brænde hurtigt ud. Det er derimod helt ok en gang imellem.

Hvor lang tid tager sådan en træning? Selv gad jeg ikke have mere end to brystøvelser og slet ikke fire når du samme dag går hen og træner mili.

Military og bænkpres stimulerer allerede triceps meget, så fire øvelser til den muskel er helt klart overkill. Du kan nøjes med een eller ingen. Sådan har jeg kørt længe og jeg er selv startet for lidt over et år siden. Mine arme følger godt med selvom jeg ikke altid træner dem med isolationsøvelser.

mit bud: (mave, bryst, tricep og skulder)

hanging reverse crunch

crunch bold

bænkpres

mili

laterals

overhead tricep ext

Link to comment
Share on other sites

Hej AMB

Tak for dit svar.

Ja er for nylig begyndt med dropset. Synes det er meget afvekslende fra hvad jeg ellers har trænet så prøver det lidt endnu.

Nej jeg tror du har helt ret i det er alt for meget. Jeg skifter lidt imellem øvelserne så jeg max tager 3 pr muskelgruppe.

Mht dit bud så synes jeg det er meget fint men jeg er blevet lidt hooked på at træne mave først og træne flere maveøvelser specielt cable crunch ala SH er ret god. Se hans video på youtube. Og så kører jeg gerne minimum 3 bryst - eksempelvis alm bp, incline og så fliers.. men det er jo smag og behag.

god weekend.

MC

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share