Forstrækning i læggen, øm hasemuskel?


CrossFitter
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg løb DHL i forgårs, og lagde ud i hurtigt tempo. Jeg var ikke ordentlig varm, da depechen blev overdraget. Da jeg skulle hjem, og traskede hen mod Østerport station, kunne jeg mærke at det stramte lidt i venstre læg, øverste tredjedel og nærmest op i knæhasen. Her to dage efter strammer det stadigt og er ømt. Jeg kan mærke det ved gang, f.eks når jeg går opad trapper. Bevægelsen når jeg løfter benet op over et trin.

Det kommer på et rigtig dårligt tidspunkt, da jeg skal løbe København Halvmarathon om 9 dage! Fra hvad jeg kan læse mig til over nettet, er det nok en mindre forstrækning i øverste del af læggen, hvor musklen hæfter ved senen. Og/eller en overbelastning af læg/hasemuskel?

Jeg har måske forceret min løbetræning frem mod halvmarathonet, så musklen/sener ikke kunne følge med? For mange kilometer, indenfor kort tid, eller for hård træning? Ca en uge inden DHL lavede jeg bla en hård intervaltræning med 2,5 km opvarmning, 8 x 300 meter sprint opad bakke, og 1,5 km afjog.

Jeg har løbet mere eller mindre fast et par gange om ugen i et par år nu, dog med mindre perioder næsten uden løb, pga kampsport. Men det er først indenfor de sidste par måneder, at jeg er begyndt at forcere træningen, og løbe langture, ordentlige intervaller osv, med henblik på København Halvmarathon.

Nu er gode råd dyre - Kan jeg slappe af et par dage, måske cykle/svømme lidt og så løbe et par gange inden Halvmarathonet? Skal jeg holde mig fra løb, og kun cykle svømme inden halvmarathonet? Skal jeg droppe løbet, og tage en længere pause, for ikke at gamble med skaden og gøre den længerevarende?

Hvad kan jeg gøre, hvis jeg beslutter at løbe halvmarathonet for at passe på skaden? Tigerbalsam, lokalbedøvende creme, penodil, kompressionssokker?

Håber i kan hjælpe - Mikkel

Edited by CrossFitter
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share