Kronisk seneskedehindebetændelse?


Charlotte1
 Share

Recommended Posts

Hejsa,

Jeg har nu haft seneskedehindebetændelse i skinnebenene i 10 måneder.

Jeg fik det pga løb.

Derefter har jeg fået lavet løbestilsanalyse endnu engang, for at se om jeg evt løb anderledes, eller om det var mine sko den var gal med. Der var intet at se, skoene passer, og jeg løber som jeg skal.

Nu da jeg har haft det i 10 mdr, har jeg selvfølgelig droppet løb. Jeg har fortsat med at cykle, men har holdt en lang pause for at se om det ville gå væk, og det er ikke gået væk endnu.

Det gør endda også ondt når jeg går.... :-(

Hvad skal jeg stille op? Synes det er lang tid jeg har haft det....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hejsa. Puha, det er ikke rart med skinnebensbetændelse, særligt ikke med den kroniske karakter du beskriver. Jeg har god erfaring med at behandle med kinesio tape kombineret med 1-2 øvelser. Find en fys med erfaring inden for området, og ellers er du velkommen, hvis du skulle komme forbi Fyn :)

Indtil da aflast, aflast og aflast og overvej kraftigt hvilke hverdagssko du går i. Undlad endelig at pille for meget ved skinnebenene, men du kan evt. trykke blidt på musklerne omkring.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

Har selv haft skinnebensbetændelse i flere år. Du må endelig ikke løbe imens det gør ondt, det kan blot gøre det kronisk. Derimod er spinning eller i hvert fald cykling en god måde at forbedre blodomløbet i benene, så det forsvinder hurtigere. En god ide efter at have købt nye sko, er kompressionsstrømper man kan få i løbeforretninger, det øger også blodgennemstrømning imens du løber.

Dine ben skal trænes op igen efter de er kommet sig, hvilket kan tage lidt tid hvis det er så slemt som du beskriver det. Så derfor start med at løbe korte ruter og stop hvis det gør ondt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share