BUM


Tungmetal
 Share

Recommended Posts

Hej Achilles. Velkommen i loggen.

ja der var sku et par stykker der kiggede lidt :laugh:

Uha, det ved jeg sku ikke hvad min skulder vil sige til, har en semi-ødelagt venstre skulder og det her er faktisk en af de få øvelser jeg kan køre, og mærkelig nok jo tungere jo bedre? Men det dér læder outfit lyder da meget spændende :tongue:

Tak skal de ha.

Nu ved jeg jo ikke hvilken skade du har bøvlet med, men jeg har selv været præget af en skadet skuldere og er det stadig i et mindre omfang, men én af de få ting jeg fandt frem til havde en positiv indvirkning var netop denne øvelse.

Det statiske element af øvelsen virker til at sørge for scapula sidder fast spændt hvor det skal hvorimod det lettere kan vinge når der ingen er og dermed irriterer skulderen under arbejde.

Prøv at se om det duer til noget.

Link to comment
Share on other sites

Tak skal de ha.

Nu ved jeg jo ikke hvilken skade du har bøvlet med, men jeg har selv været præget af en skadet skuldere og er det stadig i et mindre omfang, men én af de få ting jeg fandt frem til havde en positiv indvirkning var netop denne øvelse.

Det statiske element af øvelsen virker til at sørge for scapula sidder fast spændt hvor det skal hvorimod det lettere kan vinge når der ingen er og dermed irriterer skulderen under arbejde.

Prøv at se om det duer til noget.

Det startede som en delvis ruptur af m. supscapularis, som førte til en impingement med dertilhørende irritation at bursa subacomialis og smertehæmning af diverse scapulastyrende/stabiliserende muskler med ændret rekruteringes og fyringsmønster som en ekstra bonus :unhappy:

tak for rådet, jeg er altid åben overfor nye ideer, så den prøver jeg da lige i nærmste fremtid..

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

I dag trænede jeg lige det jeg havde lyst til så det blev lidt Bro-agtigt :cool:

One arm Db press-på swissball

36 kg x 10

36 kg x 10

36 kg x 10

Machine rows

70 kg x 6

75 kg x 6

80 kg x 6

80 kg x 6

80 kg x 6

ss med:

Band pullaparts

30

25

30

Dobbelt-pully cable shoulder press

12 kg x 10

16 kg x 10

20 kg x 10

20 kg x 9

20 kg x 9

Assisted pull ups

-37 kg x 14

-37 kg x 10

-37 kg x 10

Dips

bw x 15

bw x 12

Rope cable curl

20 kg x 12

20 kg x 10

Hypers

bw x 15

bw x 15

bw x 15

Sidd. lægpres

70 kg x 12

70 kg x 12

70 kg x 12

SS med:

bent over raises

7 kg x 10

7 kg x 10

7 kg x 10

BB twists

10 kg + stang x 30

10 kg + stang x 30

Rigtig god træning, med masser af energi :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var til julefrokost i fredags og var stadigvæk lidt mat i kroppen mandag..jeg er sku' blevet for gammel til at drikke. Så der er heller ikke blevet talt Kcal lørdag og søndag, men lørdag stod den på burger og cola og søndag div. julehygge. Mandag fastede jeg til kl 12(fra kl. 20 dagen i forvejen)og der er igen kommet styr på Kcal.

Træning i går.

Igen i går gad jeg ikke at følge programmet helt, så jeg gik bare ned og trænede det jeg havde lyst til..

Ville egentlig ha' kørt bænk først, men det var jo mandag så selvfølgelig var den optaget :smile:

Db skulder pres

Feel

26 kg x 6

28 kg x 6

30 kg x 6

32 kg x 4

---------

All out

36 kg x 8

38,5 kg x 6

38,5 kg x 5

Neutral grip Chins

BW x 10

Pull ups

BW x 6

Chin ups

BW x 6

Bænkpres

95 kg x 6

95 kg x 6

95 kg x 6

Rows

75 kg x 14

75 kg x 10

75 kg x 8

DB Bent lat raises

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 10

Straight leg calf raise

170 kg x 20

170 kg x 15

170 kg x 15

Reverse cable curl

22 kg x 11

22 kg x 9

Triceps press down

30 kg x 15

30 kg x 12

Hypers

5 kg x 12

5 kg x 12

5 kg x 12

rotator work

Link to comment
Share on other sites

Endnu en rigtig ustruktureret træning, men det var sjovt :bigsmile:

Bænk

feel

50 kg x 6

60 kg x 6

70 kg x 6

80 kg x 6

90 kg x 4

100 kg x 1

105 kg x 1

---------

All out

110 kg x 7

110 kg x 6

100 kg x 8

Chins

All out

13 kg x 5+ 3 x bw

13 kg x 4+ 2 x bw

BW x 6

Cable Chest press

12 kg x 20

20 kg x 10

20 kg x 20

Low pully row

30 kg x 6

40 kg x 6

50 kg x 6

60 kg x 10

60 kg x 8

Rows

70 kg x 6

70 kg x 8

70 kg x 8

ss. med

Bent lat raises

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 12

DB skulderpres

32 kg x 6

32 kg x 6

32 kg x 6

shurgs3 sek. hold

30 kg x 12

30 kg x 12

30 kg x 22

Preacher curl maskine

30 kg x 10

30 kg x 10

Rotator cuff træning

Link to comment
Share on other sites

Hvad er grunden til din faste ?

Der er flere årsager. Til at starte med fordi jeg troede at der var en fordel rent fedtforbrændingsmæssigt, men når man går det efter i bedene er der ikke med tydelighed påvist en fordel.

1) En af de helt store fordele er at man slipper for at tænke på mad og måltidsforberedelse hele tiden.

2)Den største fordel for mig er helt klart, at man kan spise nogle store måltider og stadigvæk være i Kcal-underskud. Jeg elsker at proppe mig og føle mig rigtig mæt, det i sig selv kan være lidt svært på 5-6 måltider-om-dagen-diæt, men hvis man har et forholdsvis snævert vindue af indtage sine Kcal i og forholdsvis få måltider at fordele disse på er det en helt anden snak.

3)Man har bedre tid om morgen til bad, børn, forberedelse osv = mere søvn :4thumbup: , når man ikke først skal lave omelet og havregrød:-)

4)Mit syn/forhold til mad er ændret - jeg går ikke i panik og stresser, hvis jeg eks. skal bliver lidt længere på arbejde/studie og ikke har noget mad med. Jeg ser ikke længere sult som noget farligt, men blot som en forbigående tilstand der forsvinder næste gang jeg får noget at spise.

5)Jeg kan godt lide den ro man har i kroppen/sindet - Det kan lyde lidt underligt, men efter jeg slap den tanke med at lidt sultfølelse er farligt og at dine muskler falder af hvis du ikke spiser 2-3 time, syntes jeg faktisk at jeg oplever en enormt ro i sindet og et boost i energiniveauet. Om det er placebo ved jeg ikke?

Link to comment
Share on other sites

Der er flere årsager. Til at starte med fordi jeg troede at der var en fordel rent fedtforbrændingsmæssigt, men når man går det efter i bedene er der ikke med tydelighed påvist en fordel.

1) En af de helt store fordele er at man slipper for at tænke på mad og måltidsforberedelse hele tiden.

2)Den største fordel for mig er helt klart, at man kan spise nogle store måltider og stadigvæk være i Kcal-underskud. Jeg elsker at proppe mig og føle mig rigtig mæt, det i sig selv kan være lidt svært på 5-6 måltider-om-dagen-diæt, men hvis man har et forholdsvis snævert vindue af indtage sine Kcal i og forholdsvis få måltider at fordele disse på er det en helt anden snak.

3)Man har bedre tid om morgen til bad, børn, forberedelse osv = mere søvn :4thumbup: , når man ikke først skal lave omelet og havregrød:-)

4)Mit syn/forhold til mad er ændret - jeg går ikke i panik og stresser, hvis jeg eks. skal bliver lidt længere på arbejde/studie og ikke har noget mad med. Jeg ser ikke længere sult som noget farligt, men blot som en forbigående tilstand der forsvinder næste gang jeg får noget at spise.

5)Jeg kan godt lide den ro man har i kroppen/sindet - Det kan lyde lidt underligt, men efter jeg slap den tanke med at lidt sultfølelse er farligt og at dine muskler falder af hvis du ikke spiser 2-3 time, syntes jeg faktisk at jeg oplever en enormt ro i sindet og et boost i energiniveauet. Om det er placebo ved jeg ikke?

Grunden til jeg spøger er fordi jeg selv faster fra morgen til aften med lidt nødder, frugt, bær, grønt og protein pulver hen over dagen for så at spise et stort måltid en times tid før jeg går i seng.

Hvor lang tid har du kørt som du gør nu og hvordan virker det for dig rent energi messigt og her tænker jeg både fysisk som mentalt?

Personligt svinger energien en smule når det kommer til det fysiske, men på det mentale plan er der en klar positiv forskel.

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Grunden til jeg spøger er fordi jeg selv faster fra morgen til aften med lidt nødder, frugt, bær, grønt og protein pulver hen over dagen for så at spise et stort måltid en times tid før jeg går i seng.

Hvor lang tid har du kørt som du gør nu og hvordan virker det for dig rent energi messigt og her tænker jeg både fysisk som mentalt?

Personligt svinger energien en smule når det kommer til det fysiske, men på det mentale plan er der en klar positiv forskel.

Har kørt det i et eller andet omfang siden august, i en periode med daglige fasteperioder på 16 timer og i en periode 2-3 gange om ugen af 24 timer.

Nu gør jeg det ikke på nogle bestemte dage eller timer, men bruger det mere som et værktøj til at kontrollere mine kcal.

Som regel bliver det til et sted mellem 12-18 timer, og jeg går aldrig over 24 timer sammenlagt.

Energimæssigt synes jeg det giver mig en masse, på det fysiske plan føler jeg mig i hvert fald ikke svagere, kan måske nogle gange ha' en tendens til at få kolde fingere og arme når jeg faster, men det er da også det eneste jeg lige kan komme på?

På det psykiske plan synes jeg at det giver mig ro, fordi jeg ikke skal stresse over mad, og kan bruge tiden på noget andet end at spise.

Synes også jeg umiddelbart får et boost i mit energiniveau, men som jeg skrev i går aner jeg ikke om det er placebo?.

Dog skal det siges, at jeg ikke træner i fastet tilstand, så de dage jeg fastede i 24 timer var hviledage. Ellers søger jeg for at bryde fasten med et pre-workout måltid et par timer inden jeg skal træne.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning.

Var lidt presset på tid da jeg landede i centret 45 min. inden lukketid, så der var nærmest et cardio-element over træningen. :laugh:

One arm Db press-på swissball

36 kg x 12

36 kg x 12

36 kg x 10

Chest supported rows

80 kg x 12

85 kg x 7

75 kg x 10

Bent o. raises

7 kg x 12

7 kg x 12

7 kg x 10

Dobbelt-pully cable shoulder press

22 kg x 12

22 kg x 10

22 kg x 10

Assisted pull ups

-30 kg x 12

-30 kg x 10

-30 kg x 8

Dips

bw + 10 kg x 12

bw + 10 kg x 10

BB twists

12,5 kg + stang x 30

12,5 kg + stang x 30

12,5 kg + stang x 30

Alt. Db curl

22 kg x 7

22 kg x 6

SS med:

Sidd. lægpres

75 kg x 15

75 kg x 15

Hypers

bw x 20

Horisontale abduktioner med band

15

15

Rotator

Håber næste træning bliver på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning En middelmådig omgang. Jeg har haft fri i dag, og på trods af en weekend med kcal surplus og en morfar på sofaen i eftermiddags var jeg off til træning. Inden jeg kørte afsted sad jeg og tænkte på om jeg skulle flytte træningen til i morgen, og det tror jeg ville ha' været meget godt.. nå, nok om det, her er hvad det blev til.

Db skulder pres

Feel

26 kg x 6

28 kg x 6

30 kg x 6

32 kg x 4

---------

All out

36 kg x 7

38,5 kg x 5

38,5 kg x 5

Weighted Chins

15 kg x 5

15 kg x 5

10 kg x 5

10 kg x 5

BW x 5

Bænkpres

95 kg x 6

95 kg x 6

95 kg x 6

Rows

70 kg x 15

70 kg x 12

DB Bent lat raises

8 kg x 12

8 kg x 10

8 kg x 10

Straight leg calf raise

170 kg x 22

170 kg x 16

170 kg x 16

Reverse cable curl

22 kg x 12

22 kg x 10

ss med

Triceps press down

30 kg x 16

30 kg x 15

Hypers

10 kg x 12

10 kg x 12

10 kg x 12

Horisontale abduktioner med band

15

15

rotator work

Næste træning bliver på torsdag, og ikke en dag før!

Link to comment
Share on other sites

Har kørt det i et eller andet omfang siden august, i en periode med daglige fasteperioder på 16 timer og i en periode 2-3 gange om ugen af 24 timer.

Nu gør jeg det ikke på nogle bestemte dage eller timer, men bruger det mere som et værktøj til at kontrollere mine kcal.

Som regel bliver det til et sted mellem 12-18 timer, og jeg går aldrig over 24 timer sammenlagt.

Energimæssigt synes jeg det giver mig en masse, på det fysiske plan føler jeg mig i hvert fald ikke svagere, kan måske nogle gange ha' en tendens til at få kolde fingere og arme når jeg faster, men det er da også det eneste jeg lige kan komme på?

På det psykiske plan synes jeg at det giver mig ro, fordi jeg ikke skal stresse over mad, og kan bruge tiden på noget andet end at spise.

Synes også jeg umiddelbart får et boost i mit energiniveau, men som jeg skrev i går aner jeg ikke om det er placebo?.

Dog skal det siges, at jeg ikke træner i fastet tilstand, så de dage jeg fastede i 24 timer var hviledage. Ellers søger jeg for at bryde fasten med et pre-workout måltid et par timer inden jeg skal træne.

Har du læst Ori hofmelkers "warrior diet" ? Han advokere i store træk en livsstil som den du fører. eneste forskel jeg umiddelbart kan se ud fra hvad du har skrevet er at han holder på fasten ikke må overstige 16-18 timer.

Jeg læste selv bogen for ca 3 mdr siden og har fuldt "the warrior life" siden, dog med en enkelt pause på ca 3 uger da jeg endte op i mine forældres hytte på ubestemt tid og endte med at falde tilbage til de daglige 5-6 måltider om dagen, mest fordi der ikke var andet at lave end spise :blush: Men stille og roligt begyndte jeg at sove dårligere og længere, min allergi som forsvandt efter en uges tid på kriger stien, kom også igen. så personligt er jeg ikke i tvivl om at den måde som både du og jeg selv pt lever er en sund livsstil.

Dagens træning En middelmådig omgang. Jeg har haft fri i dag, og på trods af en weekend med kcal surplus og en morfar på sofaen i eftermiddags var jeg off til træning. Inden jeg kørte afsted sad jeg og tænkte på om jeg skulle flytte træningen til i morgen, og det tror jeg ville ha' været meget godt.. nå, nok om det, her er hvad det blev til.

Db skulder pres

Feel

26 kg x 6

28 kg x 6

30 kg x 6

32 kg x 4

---------

All out

36 kg x 7

38,5 kg x 5

38,5 kg x 5

Det er nogle tunge feelere du leger med :blink:

Edited by Achilles
Link to comment
Share on other sites

Har du læst Ori hofmelkers "warrior diet" ? Han advokere i store træk en livsstil som den du fører. eneste forskel jeg umiddelbart kan se ud fra hvad du har skrevet er at han holder på fasten ikke må overstige 16-18 timer.

Jeg læste selv bogen for ca 3 mdr siden og har fuldt "the warrior life" siden, dog med en enkelt pause på ca 3 uger da jeg endte op i mine forældres hytte på ubestemt tid og endte med at falde tilbage til de daglige 5-6 måltider om dagen, mest fordi der ikke var andet at lave end spise :blush: Men stille og roligt begyndte jeg at sove dårligere og længere, min allergi som forsvandt efter en uges tid på kriger stien, kom også igen. så personligt er jeg ikke i tvivl om at den måde som både du og jeg selv pt lever er en sund livsstil.

Det er nogle tunge feelere du leger med :blink:

Ja, jeg har læst bogen engang for 5-7 år siden.. en anden forskel er at hans teknisk set ikke er faste, men nærmere en periode med underspisning efterfulgt af en periode med overspisning. Vildt nok at du har haft så gode resultater med det ift. allergi osv. Hvordan virker så lav en måltidsfrekvens i forhold til Bjj, her tænker jeg på stamina, styrke osv??

Ang. feelere så er de tunge, men det er hele ideen, de tidlige set fungere som opvarmning og de sidste som en form for cns forberedelse til hvad der kommer.

Link to comment
Share on other sites

Træning lillejuleaften.

Endnu en træning hvor jeg måtte forcere 1,6 km sne hver vej på gå-ben, da intet var ryttet på disse kanter..

Bænk

feel

50 kg x 6

60 kg x 6

70 kg x 6

80 kg x 6

90 kg x 4

100 kg x 1

105 kg x 1

---------

All out

110 kg x 7

110 kg x 6

100 kg x 8 og grimme var de, med røven op og mistet opspænd.. :nonono:

Cable Chest press

20 kg x 20

20 kg x 12

body weight Chins

8

8 ..puha de var tunge, føltes som om jeg havde ekstra vægt på :blink:

DB skulderpres

32 kg x 6

32 kg x 7

32 kg x 7

Chest supported Rows

75 kg x 10

75 kg x 10

75 kg x 10

Bent lat raises

8 kg x 12

8 kg x 12

8 kg x 10

Body wieght dips

15

12

Cable rope curl

22 kg x 12

22 kg x 12

Hypers

10 kg x 15

10 kg x 15

Siddende læg

80 kg x 10

80 kg x 10

80 kg x 10

Rotator cuff træning

Horisontale abduktioner

15

15

Flexbar underarm

20

20

GO JUL :beerchug:

Link to comment
Share on other sites

Så kom man endelig over det værste ved denne periode...

Jeg har brugt dagene på en masse andet end træning, men der har også været tid til at lægge planer for et nyt program med opstart i 2011.

THE PLAN

Det bliver 3 FB pas ugentligt.

Lægge, underarme og posterior delts bliver trænet 3 x ugentligt.

Pre/rehab: rotator cuff bliver styrket 3 x ugentligt og serratus styrke/aktivering 2-3 x ugentligt.

Bænkpres bliver kørt med pause.

FSQ bliver genoptaget.

volumen på triceps og biceps.

Tung low rep i vertikalt plan og sekundær øvelse horisontalt i plan, men med mere volumen, og omvendt.

Dag 1

Low rep+heavy weight vertical press 5x5 + back off

pull ups 4 set af 8 rep

Chest supported DB rear laterals 3 set af 8-12 rep

High rep+medium weight horizontal press 4 set af 6-8 rep

Chest supported row2 x 15

assist presse øvelse 4 set af 8 rep

Triceps 4 set af 15 rep

Biceps

Hypers

Rotator + læg + underarm.

evt. FSQ

Dag 2

Low rep+heavy weight horizontal press 5x5´+ back off

Weigthed chins 5x5 + back off

Chest supported DB rear laterals 3 set af 8-12 rep

High rep+medium weight vertical press 4 set af 6-8 rep

Chest supported row 4 x 6-8

assist presse øvelse 4 set af 6-8 rep

Triceps 4 set af 15 rep

Biceps

Hypers

evt FSQ

Rotator + læg(BW) + underarm.

Dag 3

(Evt) unilateral high rep vertical press

Chest supported row 5 x 5 + back off

Chest supported DB rear laterals 3 set af 8-12 rep

High rep horizontal press 3 set af 10-12 rep

Assisted pull ups- high rep

assist presse øvelse 4 set af 8 rep

Triceps

Biceps

Hypers

Rotator + læg + underarm.

evt. FSQ

Kosten bliver også lidt anderledes ift det jeg er vant til- det vil sige ingen faste og andet hippie lir. Et fast meget lille underskud hver uge, over en periode på 6 måneder til 1 år, jeg hverken bulker eller cutter, jeg culker :4thumbup: mere om det senere..

Dagens træning - intro til 2011 programmet.

BB militær pres

40 kg x 10

60 kg x 6

------

70 kg x 3

70 kg x 3

70 kg x 3

70 kg x 3 + 3 pushpress - tunge.. weak :unhappy:

Min ryg tillader desværre ikke at jeg cleaner vægten op, og mit center har stillet racket inde under en trappe?? så jeg er tvunget til at gå 2-3 m. baglæns hvor jeg mister lidt af opspændet

DB Skulder press

34/34 kg x 6 uha.. tung

30/30 kg x 6

30/30 kg x 6

30/30 kg x 6

Chest supported rows

80 kg x 8

80 kg x 8

80 kg x 8

80 kg x 7

Chest supported rear lateralt sad lige i skabet.

8/8 kg x 12

8/8 kg x 12

8/8 kg x 12

Incline BB press

50 kg x 8

60 kg x 8

65 kg x 8

65 kg x 8

ved ikke helt om min skulder godtager denne når der kommer vægt på??

Triceps press down

32,5 kg x 12

30 kg x 11

30 kg x 10

30 kg x 9

Flexbar - Blå

22 ekstensioner

22 fleksioner

One leg BW calf raise

20/20

16/16

Rotator,

Næste træning i morgen..

Edited by Tungmetal
Link to comment
Share on other sites

Ingen IMF ? Og du - æh - culker ?

Forklar venligst :4disguise:

Jeg kommer i hvert fald ikke til at faste for fastens skyld, men mere hvis jeg skal bruge kcal senere..

Om Culking:

A Aragon: This question carries the implication that all bodybuilders must undergo separate phases. This really only applies to my clients in formal competition, where specific phases are unavoidable. For non-competitors, and even competitors to a modified degree, I prefer the “culking” approach. This is a tongue-in-cheek term I coined which basically fuses the whole cutting & bulking cycle in to one slow, steady, refinement of the physique in terms of both size AND leanness. This is entirely possible to achieve, but the timeline is generally a period of years rather than months. In the purest sense, culking is a perpetual process that’s linear for the most part. The typical cycle scenario is spending half the year looking like a bloated mess, and the other half looking decent to drawn. At fleeting points for only a few weeks (or days) at a time, they look great. That doesn’t sit too well with me.

Link to comment
Share on other sites

Min ryg er gået i lort igen - igen, og skulderen føles heller ike helt god.. Jeg rykker lidt rundt på øvelser og dage, stående milipress, incline press og nogen af biceps øvelserne bliver taget ud og FSQ bliver kørt med bælte og med lavere frekvens og volumen, og så håber jeg det løser sig??

Træning i onsdags 29/12-10.

Serratus ant. styrke/aktivering.

FSQ 5X5 + B.O.

72,5 kg x 5

72,5 kg x 5

72,5 kg x 5

72,5 kg x 5

72,5 kg x 5

60 kg x 10

Weigted chinups

15 kg x 5

15 kg x 5

15 kg x 4

15 kg x 4

15 kg x 3

BW x 6

Chest supported rear laterals

6 kg x 15

6 kg x 15

6 kg x 15

Incline DB curl

14 kg x 10

14 kg x 8

14 kg x 8

Av i skulder..

Reverse cable curl

20 kg x 8

20 kg x 8

20 kg x 8

Hyperex

5 kg x 15

5 kg x 15

5 kg x 15

Siddende lægpres

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

85 kg x 5

Rotator

Flexbar - Blå

15 ekstensioner

15 ekstensioner

15 fleksioner

15 fleksioner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share