Tyndfed


Latina
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen :smile:

Jeg er en kvinde, 33 år, 164 cm. høj, 58 kg. Jeg spiser sundt (Middelhavskost), dyrker portionskontrol, men motionerer slet ikke og har et stillesiddende job.

Jeg har netop fået målt min fedtprocent både med en fedttang og på en Tanita badevægt. Begge dele målte min fedtprocent til 32% :crazy: Jeg kan godt selv se på min krop, at den er tyndfed: bittesmå muskler og store fedtdepoter alle vegne.

Mit spørgsmål er: hvordan skal jeg gribe det an? Skal jeg bare fortsætte med at spise som nu, og så gå i gang med en kombination af kredsløbstræning og tung styrketræning? Eller skal jeg skære ned på kalorierne samtidig med træningen? Eller?

Link to comment
Share on other sites

Du kommer selv med løsningsforslag der begge har potentiale til at fungere.

Nu er det svært at vurdere hvorvidt du skal ændre din kost ud fra de oplysninger du (ikke) giver, men en kombination af kredsløbstræning og styrketræning er bestemt anbefalelsesværdigt i relation til din mission.

Det er dog - efter min mening - også vigtigt at erkende, at de knap 20kg kropsfedt (antaget at dine målinger er nogenlunde præcise)tager TID at få bugt med. Lad os sige du gerne vil af med 5-8 kg fedt af, samt øge muskelmassen med 2-3 kg. Det gør du formentligt ikke over 2-4 måneder men det tager måske 1-2 år og kræver at du ændrer livsstil og samtidig holder den.

Held og lykke med projektet, og kom bare igang med at dyrke noget motion (hellere i dag end i morgen) :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kommer selv med løsningsforslag der begge har potentiale til at fungere.

Nu er det svært at vurdere hvorvidt du skal ændre din kost ud fra de oplysninger du (ikke) giver, men en kombination af kredsløbstræning og styrketræning er bestemt anbefalelsesværdigt i relation til din mission.

Det er dog - efter min mening - også vigtigt at erkende, at de knap 20kg kropsfedt (antaget at dine målinger er nogenlunde præcise)tager TID at få bugt med. Lad os sige du gerne vil af med 5-8 kg fedt af, samt øge muskelmassen med 2-3 kg. Det gør du formentligt ikke over 2-4 måneder men det tager måske 1-2 år og kræver at du ændrer livsstil og samtidig holder den.

Held og lykke med projektet, og kom bare igang med at dyrke noget motion (hellere i dag end i morgen) :smile:

Mange tak for svaret :smile:

Min kost ser nogenlunde sådan her ud:

Morgenmad:

Vand

Yoghurt naturel med skåret frugt og hjemmelavet müsli (havregryn, diverse nødder og kerner)

Middagsmad:

Vand

Rugbrød eller hjemmebagt fuldkornsbrød

Fisk, æg eller ost

Diverse grøntsager

Eftermiddag:

Grøn te

Lidt frugt

Lidt nødder

Aftensmad:

Vand

Fuldkornspasta, brune ris eller fuldkornsbrød

Fisk, fjerkræ eller kød

Diverse grøntsager

Sen aften:

Grøn te

Lidt mørk chokolade et par aftener om ugen

Kosttilskud:

2 stk. Omnimin multivitaminpille

1 stk. D-sun D-vitamin

1 tsk. Eskimo 3 fiskeolie

Jeg har prøvet at bruge en online kalorietæller over en periode på tre måneder, bare for at se hvordan min kost og mit kalorieindtag generelt ser ud. Jeg ligger på ca. 1.800 kcal om dagen, og fordelingen af både makronæringsstoffer og mikronæringsstoffer ser fin ud. Min vægt har været stabil i 20 år (puha, man er ved at blive gammel :wink: ), men der er absolut ingen tvivl om, at muskelmassen er dalet og at fedtdepoterne er vokset i de år :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Synes også at din kost ser fornuftig ud.

Og du giver selv en anden vigtig dokumentation omkring du har været vægtstabil i 20år - så stemmer dit indtag nok meget godt overens med dit output :bigsmile:

Så JEG synes du skal bibeholde dit indtag og øge dit output.. Kredsløbstræning og styrketræning i en kombination du kan passe ind i din hverdag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share