proteinpulver


komsikomsa
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har brug for noget ekstra protein, da jeg ikke får nok gennem kosten.

Kan i her anbefale et sted hvor det er billigt at købe pulver ??

Hvor meget protein (gram) er der typisk i sådan en pulver blanding ??

skulle jo gerne række et stykke tid...

hvor mange gram protein er det anbefalelsesværdigt at indtage gennem pulver dagligt ??

Jeg får vel ca 100 gram protein gennem min kost dagligt... skal vel op på 200 gram protein ialt dagligt da jeg vejer ca 90 kilo og styrketræner rimelig hårdt..

så det vil sige ca 100 gram protein fra pulver... er det ok ??

Link to comment
Share on other sites

Det virker ret meget. G. prisen pr. protein i pulver svinger mellem 0,12 - 0,50. Dvs hvis du vil ramme det, så er det udgift på 12 - 50 kr. på pulver / pr. dag. Umildbart vil jeg sigte efter 1,5g pr. kg dvs. ca. 140g protein. Ud over dette ville jeg forsøge at få det fra kosten også. Du kan garanteret godt få puttet mere ind - en omelet til morgenmad en gang i mellem?

Link to comment
Share on other sites

Det virker ret meget. G. prisen pr. protein i pulver svinger mellem 0,12 - 0,50. Dvs hvis du vil ramme det, så er det udgift på 12 - 50 kr. på pulver / pr. dag. Umildbart vil jeg sigte efter 1,5g pr. kg dvs. ca. 140g protein. Ud over dette ville jeg forsøge at få det fra kosten også. Du kan garanteret godt få puttet mere ind - en omelet til morgenmad en gang i mellem?

Hvorfor mener du det er nok med 1,5g pr kg ?

Kender du noget mad/drikke der indeholder meget protein, udover mælk, tun og kylling ??

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv og min krop+den træning jeg laver. Det er umildbart det som passer til mig og min målsætning.

Hvis du vil bulke op, og ikke tænker på det ekstra fedt som kommer med, så kan du sagtens prøve med et højere indtag. Efter min mening handler det om at prøve sig frem, og jeg vil hellere starte med et lavere indtag, og så bygge op hvis resultaterne udebliver.

Ny men anyway, en omelet er super lækker som morgenmad :-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har købt det Nutrisport proteinpulver, så ligger der en ske et sted i pulveret (den er som regel blå). Har du ledt ordenlig efter?

Købte dette: Nutrisport - 90+ Protein

hvis der er en ske må den ligge dybr begravet i det, må se efter...

ellers er en ounce=28.3495231 gram

og på drikkeflasken er der mål på ounce, men det bliver selvfølgelig ikke særlig præcist...

bedre med en vægt...

kan man få sådan en for 100 kr ?? hvor henne ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tage udgangspunkt i mig selv og min krop+den træning jeg laver. Det er umildbart det som passer til mig og min målsætning.

Hvis du vil bulke op, og ikke tænker på det ekstra fedt som kommer med, så kan du sagtens prøve med et højere indtag. Efter min mening handler det om at prøve sig frem, og jeg vil hellere starte med et lavere indtag, og så bygge op hvis resultaterne udebliver.

Ny men anyway, en omelet er super lækker som morgenmad :-)

okay har du en god opskrift på omelet til morgenmad ?? :-)

Hvor meget protein indeholder sådan en omelet typisk ??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share