Renés vej til JGK


moretti12
 Share

Recommended Posts

Jeg har gennem det sidste halve år interesseret mig meget for elitesoldaternes træning og udfordringer. Og min passion for at blive en af dem har kun vokset siden. Jeg har derfor bestemt mig for at indlede træningen frem mod optagelsesprøverne om 3-4 år.

Mine stats

alder: 18 år

vægt 65 kg

højde 182 cm

Jeg har for nogle år siden været forholdsvis aktiv, hvor jeg løb og cyklede en del, men pga. manglende mål med træningen blev jeg overvældet af inaktivitet og har ikke rigtig dyrket nogen sport siden.

Jeg opretter derfor denne log for at holde motivationen oppe.

Jeg har også lavet en træningsplan som jeg vil prøve at følge.

Træningsplan

Mandag: svømning

Tirsdag: løb, navy seal styrketræningsprogram

Onsdag: svømning

torsdag: løb, navy seal styrketræningsprogram

fredag: svømning

lørdag: (svømning/løb) navy seal styrketræningsprogram

Søndag: (svømning/løb) navy seal styrketræningsprogram

Jeg har tænkt mig at starte med disse træningskategorier, for ikke at fylde alt for meget på med det samme. Derudover vil jeg starte meget roligt ud med svømning og løb, da min svømmeteknik ikke er vedligeholdt og fordi jeg har let til skinnebenbetændelse.

Derudover har jeg nogle delmål som jeg vil stræbe efter at gennemføre.

Delmål løb:

at kunne løbe 3300 meter på en cooper-test til Januar 2011

at kunne løbe 3500 meter på en coper-test til august 2011

at løbe et maraton til efteråret på under 3½ time.

Jeg vil tilføje nogle mål til min svømning, når jeg får undersøgt mine nuværende præstationer i vandet.

Min første træning starter i morgen :)

Edited by moretti12
Link to comment
Share on other sites

Hey du :) Det ser fornuftigt ud dit program, indtil videre! Med tiden skal du gerne få presset noget march og gerne orienterings-løb ind på programmet :) men med 3-4 år til du vil søge ind, er der jo massere af tid endnu. Bare du har det i baghovedet :)

når der nu står løb og svømning på dit program. hvor langt løber og svømmer du så ? :)

Link to comment
Share on other sites

Hey du :) Det ser fornuftigt ud dit program, indtil videre! Med tiden skal du gerne få presset noget march og gerne orienterings-løb ind på programmet :) men med 3-4 år til du vil søge ind, er der jo massere af tid endnu. Bare du har det i baghovedet :)

når der nu står løb og svømning på dit program. hvor langt løber og svømmer du så ? :)

Tjaa.. Det vil vise sig fra i dag, har ikke de store erfaringer med noget af det.

Det eneste resultat jeg har er en cooper-test som jeg løb her for ca 3 uger siden, som jeg selv synes lykkedes meget godt. Det endte da med at jeg løb 3200 meter på de 12 minutter. Efterfølgende brækkede jeg mig af udmattelse.

Siden den coopertest har jeg haft let ømhed i det venstre ben, hvor læggen hæfter til skinnebenet. Så jeg vil nok starte meget roligt op for ikke at får skader..

Nu skal jeg så ind at svømme, og jeg tror det bliver en forholdsvis let omgang, da min teknik ikke spiller. Så der bliver meget fokus på teknisk træning

Derudover regner jeg med at købe et Garmin Forerunner 310xt ur enten i dag eller i morgen. Så jeg glæder mig allerede til min første løbetræning med det på

Edited by moretti12
Link to comment
Share on other sites

Ja pas på med skader, især nu når du slet ikke har dyrket motion de sidste par år.

Jeg startede selv her for 1 år siden, med løbe og svømmetræning, og jeg er så også startet til kickboxing ( det gav VIRKELIG min kondition et spark bagi!).

Mit personlige mål er Frømandskorpset.

Så vores træning er nok ikke så langt fra hinanden :)

Jeg startede også stille op med løb. jeg startede med korte distancer på 3-5 km, og jeg begyndte først at løbe længere/hurtigere da jeg følte jeg var helt klar til det. Altså der er jo ingen grund til at få skader, selvom man selvfølgelig skal presse sig selv. Men mit råd vil være at du skal få en god grund form, før du virkelig begynder at gå til den.

God ide med et løbeur :) jeg har også selv skaffet mig et. Det er jo perfekt til at holde øje med sine forbedringer :) Mit ur er så også vandtæt, så jeg også kan bruge det i vandet. Det har jeg været meget glad for :)

Edited by dreaming
Link to comment
Share on other sites

Ja, skader har vi sgu ikke tid til. Så jeg tager den også meget med ro her i starten..

Idag har jeg svømmetrænet for første gang i laaaaang tid, og for søren da hvor har jeg dog en dårlig udholdenhed i vandelementet. Jeg lagde ud med noget noget roligt brystsvømning i ca 20 min, men selv det var udmattende, så jeg sprang over i boblebadet i 10 minutters tid. Herefter svømmede jeg 10 baner (250 meter) bryst, og sluttede af med lidt crawl.

Ellers en udmærket start på min træningskarriere, selvom jeg havde regnet med lidt mere. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share