Svømme træning for en konkurrence.


ePonk
 Share

Recommended Posts

Hej :-).

Jeg er 13 år og går til svømning 3 gange om ugen 1-1,5 time samt landtræning. Da jeg også har et årskort til min svømmehal vil jeg også gerne svømme om lørdagen eller søndag. Jeg har set der er mange svømmere herinde så hvis du kunne bedømme det hurtige træningsprogram jeg lige har lavet eller rette på det så vil det være fint :-).

Det ser sådan ud:

200 m valgfri opvarmning.

8x50 mini meddly med en startid på 1 min.

8x50 ubåd med svømmefødder, som jeg gerne må låne af klubben. Jeg dykker en halvbane, og svømmer crawl resten af vejen.

5x50 m fly. 15 sekunders pause efter 50 m.

200 m afsvøm.

Bagefter vil jeg bruge resten af tiden på at hoppe på vipper osv.

Lyder det nogenlunde fint? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hej :-).

Jeg er 13 år og går til svømning 3 gange om ugen 1-1,5 time samt landtræning. Da jeg også har et årskort til min svømmehal vil jeg også gerne svømme om lørdagen eller søndag. Jeg har set der er mange svømmere herinde så hvis du kunne bedømme det hurtige træningsprogram jeg lige har lavet eller rette på det så vil det være fint :-).

Det ser sådan ud:

200 m valgfri opvarmning.

8x50 mini meddly med en startid på 1 min.

8x50 ubåd med svømmefødder, som jeg gerne må låne af klubben. Jeg dykker en halvbane, og svømmer crawl resten af vejen.

5x50 m fly. 15 sekunders pause efter 50 m.

200 m afsvøm.

Bagefter vil jeg bruge resten af tiden på at hoppe på vipper osv.

Lyder det nogenlunde fint? :smile:

Hvad med at hører din træner om et program i stedet? Din klub har da vel forhåbentligt et bedre hold end det du går på, hvis ikke ville mit bedste bud være at du skifter klub til en som er mere seriøs i sin k-afdeling.

Et lille spørgsmål, hvor i landet bor du? For der er masser af gode klubber rundt omkring

Link to comment
Share on other sites

Hvad med at hører din træner om et program i stedet? Din klub har da vel forhåbentligt et bedre hold end det du går på, hvis ikke ville mit bedste bud være at du skifter klub til en som er mere seriøs i sin k-afdeling.

Et lille spørgsmål, hvor i landet bor du? For der er masser af gode klubber rundt omkring

Bare rolig! Det er fordi jeg ikke er god nok endnu til at rykke op på et bedre hold! :blush:

Træner i støvring, som blandt andet blev den 2. bedste klub i hele himmerland idag :-).

Det er en meget seriøs klub, så niveauet er hårdt. Det er også defor det er svært bare lige at rykke op :-).

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig! Det er fordi jeg ikke er god nok endnu til at rykke op på et bedre hold! :blush:

Træner i støvring, som blandt andet blev den 2. bedste klub i hele himmerland idag :-).

Det er en meget seriøs klub, så niveauet er hårdt. Det er også defor det er svært bare lige at rykke op :-).

Så vidt jer erindre så er Støvring ikke så stærkt repræsenteret ved danske mesterskaber hvad enten det gælder for årgangssvømmere eller junior/senior. Dertil lyder det heller ikke til med det program du fremviste at niveauet er voldsomt højt.

Prøv evt. at skrive et normalt program op som i svømmer i klubben

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Konkurrencesvømning er ikke for tøsedrenge :smile:

Hvis du virkelig gerne vil være god til at svømme, så skal du svømme meget længere end skitseret i dit program. 3-4 km pr gang - og du skal give den gas og blive rigtig godt forpustet flere gange undervejs.

Det bedste er selvfølgelig at svømme med et hold, men hvis du ikke har mulighed for det, kan du starte med at forlænge dit program til det dobbelte i stedet for at hygge dig med vipperne. God fornøjelse!

Ellen

Edited by Eln
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share