Hvilke vitaminer og mineraler bør man tage?


AndersJ
 Share

Recommended Posts

Hvilke vitaminer og mineraler bør man indtage for at være på den sikre side, så man lever sundt? Vil det være nok med en helt almindelig multivitamin pille, som typisk vil indeholde følgende:

Vitamin A 800 µg

Vitamin B1 (Thiamin) 1.10 mg

Vitamin B2 (Riboflavin) 1.40 mg

Vitamin B6 1.40 mg

Vitamin B12 2.50 µg

Niacin 16.00 mg

Pantothensyre 6.00 mg

Folsyre 200 µg

Vitamin C 80 mg

Vitamin D 5 µ

Vitamin E 12 mg

Vitamin K 75 µg

Jern 14 mg 100

Zink 10 mg

Selen 55 µg

Jod 150 µg

Mangan 2 mg

Chrom 40 µg

Eller ville I anbefale noget andet?

Link to comment
Share on other sites

Personligt supplerer jeg en nogenlunde standard vitaminpille (som dog indeholder lidt ekstra C og D) med 30mg D-vit samt 2-3gram fiskeolie (heraf godt 1000mg EPA og DHA) plus 1-2 spiseskefulde hørfrøolie.

Ikke desto mindre er den videnskabelige evidens for at ovenstående kan optimere din "sundhedstilstand", såfremt du ellers er sund og rask, mangelfuld.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg googler lidt på det tyder det på der er for lidt d og c vitamin i sådan en multivitamin pille?

C vitamin er ikke noget du bør bekymre dig om, hvis bare du spiser en smule frugt og grønt.

Jeg spiser selv en multi-vitaminpille og supplere med 10 mg D-vitamin her i den mørke tid.

Link to comment
Share on other sites

Det er RIGTIG meget oppe i tiden, at danskerne gennerelt for for lidt D-vitamin, som bla. medfører trist humør hos mange - depression hos få- og træthed i hovedet hvilket besværliggør vores koncentrationsevne..

Jeg spiser selv en multi-tabs samt en D-vitaminpille. Det gør jeg fordi jeg har læst udklip af en ph.d som konkluderer at den anbefalede mængde D-vitamin er tre gange for lav.

Om det er placebo eller reel effekt kan jeg ikke sige, men jeg føler mig mere frisk i hovedet, og "klar" når jeg står op. Og det er meget vigtigt for mig som spiller badminton 12-14 gange om ugen.

Vh.

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej.:wink:

Jeg går ind for noget, som jeg kalder "Den Gyldne Middelvej" m.h.t. tilskud af vitaminer, mineraler og antioxidanter. I den forbindelse har jeg følgende kommentarer til dit første indlæg.

Din "multi-vitamin/mineral-pille" i det første indlæg mangler molybdæn, magnesium og calcium. Disse stoffer bør efter min mening være i sådan en pille.

Der er hele 14 mg jern i pillen. Hvis du er en mand, kan jeg ikke forstå, at du gider æde 14 mg jern via et tilskud. 7 mg jern eller mindre er mere passende til mænd.

Af selen er der kun 55 mikrogram i. Jeg anbefaler et tilskud med 100-125 mikrogram selen i.

I din pille er der kun 5 mikrogram D-vitamin i. Jeg synes, 15 mikrogram året rundt er bedre.

Der er 12 milligram E-vitamin i. Jeg anbefaler 20-30 milligram.

I den pille er der 80 mg C-vit. i. Jeg synes, at 125-150 mg C-vitamin er bedre.

I din pille er der K-vitamin i. Det synes jeg er supergodt. Igennem årene har mange piller - ifølge varedeklarationerne - været uden K-vitamin. Og det er mange stadigvæk.

En spændende pille for mig er multi-vitamin/mineral-pillen "Livol Multi Total 50 +". Jeg tjener

ingen penge på at gøre opmærksom på dette produkt.

Hvis du ikke dyrker meget sport, bør sådan en multi-vitamin/mineral-pille suppleres med en eller flere antioxidanter. Det kan være Q 10, grøn the, kakaopille eller andre antioxidanter.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

Link to comment
Share on other sites

Hej.:wink:

Jeg går ind for noget, som jeg kalder "Den Gyldne Middelvej" m.h.t. tilskud af vitaminer, mineraler og antioxidanter. I den forbindelse har jeg følgende kommentarer til dit første indlæg.

Din "multi-vitamin/mineral-pille" i det første indlæg mangler molybdæn, magnesium og calcium. Disse stoffer bør efter min mening være i sådan en pille.

Der er hele 14 mg jern i pillen. Hvis du er en mand, kan jeg ikke forstå, at du gider æde 14 mg jern via et tilskud. 7 mg jern eller mindre er mere passende til mænd.

Af selen er der kun 55 mikrogram i. Jeg anbefaler et tilskud med 100-125 mikrogram selen i.

I din pille er der kun 5 mikrogram D-vitamin i. Jeg synes, 15 mikrogram året rundt er bedre.

Der er 12 milligram E-vitamin i. Jeg anbefaler 20-30 milligram.

I den pille er der 80 mg C-vit. i. Jeg synes, at 125-150 mg C-vitamin er bedre.

I din pille er der K-vitamin i. Det synes jeg er supergodt. Igennem årene har mange piller - ifølge varedeklarationerne - været uden K-vitamin. Og det er mange stadigvæk.

En spændende pille for mig er multi-vitamin/mineral-pillen "Livol Multi Total 50 +". Jeg tjener

ingen penge på at gøre opmærksom på dette produkt.

Hvis du ikke dyrker meget sport, bør sådan en multi-vitamin/mineral-pille suppleres med en eller flere antioxidanter. Det kan være Q 10, grøn the, kakaopille eller andre antioxidanter.

Venlig hilsen

Jan Hervig Nielsen

Ideudvikler

Projekt Smørhul

(og Projekt Trafiksikkerhed)

Projekterne er 2 afslappede fritidsforetagender uden økonomiske interesser. For mange år siden har jeg læst anatomi (bl.a. bevægeapparatet), fysiologi, biokemi, sygdomslære, ernæring og lært alternativ behandling. Det meste på næsten bachelor-niveau. Jeg benytter mig ikke mere af Medline/Pubmed og Cochrane, som nogle fagfolk bruger. "Kostvejledningen" er rettet mod 20-60 årige personer, der ikke dyrker meget sport.

:blink:

Istedet for at anbefale specifikke mængder ud fra din egen emperi ("synes jeg er bedre"). Vil det give mere mening at argumentere for hvorfor disse doser skulle være mere optimale at indtage via en pille/tilskud ? Desuden bør en pille kun være et tilskud, da de fleste vitaminer/mineraler bør kommer fra kosten.

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt. kigge på "Nye Nordiske Næringsstofanbefalinger 2004", smid den i google og så finder du rapporten.

"Nye Nordiske Næringsstofanbefalinger 2004" er en rigtig god rapport der givet et godt overblik. Jeg føler den er lidt forældet på D vitamin punktet, så er der vel ikke en der har et godt link med "nye" anbefalinger af D vitamin? Derover kunne det ligeledes være rart med en rapport om anbefaling af fiskeolie mænger?

Ellers hvis Træningshjernen har ret i den "nye" anbefaling af 3 gange af den gamle på den nye D vitamin anbefaling være på ca. 23 µg.

På mine fiskeolie tabletter står der:

Fiskeolie 2600 mg

Omega-3 fedtsyrer 1950 mg

EPA 1300 mg

DHA 520 mg

Synes også det virker til at være en nogenlunde fin mængde

Link to comment
Share on other sites

:blink:

Istedet for at anbefale specifikke mængder ud fra din egen emperi ("synes jeg er bedre"). Vil det give mere mening at argumentere for hvorfor disse doser skulle være mere optimale at indtage via en pille/tilskud ? Desuden bør en pille kun være et tilskud, da de fleste vitaminer/mineraler bør kommer fra kosten.

Jeg er meget enig..

Med mindre du seriøst har studeret mængdernes virkning, så er "synes jeg er bedre" et rigtig dårligt argument for, at man f.eks skulle tage 125g selen!

Jeg siger ikke, at du tager fejl, men at jeg mener, det er farligt hvis vi alle render rundt, og anbefaler ting som vi "synes" er gode..

Vh.

Træningshjernen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Zoater og Træningshjernen.:wink:

På den ene side har I ret i, at man skal passe på med at anbefale bestemte mængder. Og jeg har da også haft mine betænkeligheder ved at gøre dette.

På den anden side lægger AndersJ - i den grad - i sit indlæg op til, at vi diskuterer mængder.

Jeg har interesseret mig for vitaminer, mineraler og antioxidanter i 20-25 år. I denne lange tid har der ikke været enighed om, hvad de optimale mængder af disse stoffer er. Og jeg tror ikke på, at der bliver enighed foreløbig. Det er der "Min Gyldne Middelvej" kommer ind i billedet. Denne siger - groft sagt - et tilskud med op til 100 % ADT af mange stoffer og 200-300 % ADT af andre stoffer. (ADT er myndighedernes Anbefalet Daglig Tilførsel). Min "anbefaling" skal ikke forstås som de optimale mængder. Man ved nemlig ikke idag, hvad de optimale mængder er. Mine mængder skal blot forstås som en god mulighed, indtil "de kloge" bliver enige om, hvad de optimale mængder er.

Enigheden lader - i den grad - vente på sig. På den ene side har vi den gamle bog NNR og myndighedernes ADT-værdier. På en anden side har vi råd og mange fagfolk, som har stillet spørgsmålstegn ved ADT-værdierne. På denne anden side har vi bl.a. Vitalrådet ( www.vitalraadet.dk ) og lægerne Jerk W. Langer, Carsten Vagn Hansen, Niels Hertz, Claus Hancke og Knut Flytlie.

Læge Jerk W. Langer ( www.jerk.dk ) anbefaler f.eks en mængde D-VITAMIN om vinteren, som er betydelig højere end myndighedernes ADT-værdi. Andre fagfolk har sagt, at 100 % ADT af D-VITAMIN er for lidt. Det får mig til at tænke: " Jamen, så lad os da tage lidt mere end 100 % ADT i tilskud, indtil "de kloge" bliver enige". Det er sådan, at jeg tænker.

Læge Niels Hertz ( www.nielshertz.dk ) var kendt indenfor området lang tid førend, at han kom med i Vitalrådet. Det var vist bl.a. ham, der for mange år siden kom med en teori om, at JERN i tilskud til mænd kunne være skadeligt. Jeg tog emnet op på et af de kurser, som jeg tog på KVL-Landbohøjskolen. Læreren havde også hørt om denne teori. Senere kontaktede jeg råd, fagfolk og vist den tidligere Levnedsmiddelstyrelse. De sagde, at der ikke var det store problem med JERN i tilskud til mænd. Min konklusion er, at jeg som mand ikke gider æde 100 % ADT af JERN via et tilskud.

Læge Claus Hancke er med i Vitalrådet. Før dette råd var han kendt som den såkaldt "orthomolekylære" læge. Han er med i Institut for Orthomolekylær Medicin.( www.iom.dk ). Han har stillet spørgsmålstegn ved ADT-værdien af et eller flere stoffer.

Hvis jeg ikke husker meget forkert, var anbefalingen af SELEN 125 mikrogram for mange år siden. Det er ihvertfald sådan, at jeg husker det. Idag er den nuværende ADT-værdi langt lavere. Om den er for lav, ved jeg ikke. Men indtil, at der er enighed om, om man skal have mere SELEN, synes jeg, at man lige så godt kan tage et tilskud med lidt mere SELEN end 100 % ADT. Så får man nok ikke for lidt. Den føromtale læge Niels hertz har skrevet om dette på dette link : http://www.nielshertz.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=276 . Han snakker om en selenpille med 100 mikrogram SELEN. (I artiklen stilles der dog spørgsmålstegn ved denne mængde).

Læge Knut Flytlie ( www.flytlie.dk ) har skrevet bogen "Vitaminrevolutionen". Han har i denne stillet spørgsmålstegn ved myndighedernes ADT-værdier. Han selv har taget utrolig høje mængder af et eller flere af de omtalte stoffer. Jeg gider ikke æde så store mængder, hvis det ikke er nødvendigt. Så det er langt mindre mængder, som jeg gør opmærksom på.

Det skal bemærkes, at jeg ikke nødvendigvis er enig med Vitalrådet og de omtalte læger. Nogle af disse har måske også økonomiske interesser.

Når jeg beskæftiger mig med fedtstoffer, bygger det på videnskab. Når jeg beskæftiger mig med "Den Gyldne Middelvej" , er jeg mindre videnskabelig. Mine værdier skal da heller ikke opfattes som lige så videnskabeligt underbyggede som myndighedernes ADT-værdier og de alternatives ODT-værdier. ( ODT er Optimal Daglig Tilførsel ). Dette har jeg pointeret før. Og dette skulle jeg have gjort igen.

Som sagt lægger trådens første indlæg meget op til, at vi diskuterer mængder. Og det er naturligt for mig at gøre opmærksom på multi-vitamin/mineral-pillen "Livol MUlti Total 50 +".

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Link to comment
Share on other sites

Anbefalingerne som fx NNR 2004 og de Amerikanske DRI ligger forholdsvis tæt op af hinanden, men er ikke nødvendigvis det bedste. Anbefalingerne startede i sin tid ud fra hvordan man holdt en soldat i live og ikke på det optimale. I dag er det et forsøg på den bedste mængde set ud fra en hel befolkning som gennemsnit. Men for hver enkelt person er disse ikke nødvendigvis bedste bud. Der findes et hav af studier som påpeger at farmakologiske doser eller andre doser kan være fordelagtige for bestemte grupper. Og andre kliniske studier påpeger sikkerhedsproblemer, hvis man indtager for meget af bestemte sammensætninger eller enkeltvitaminer.

Herudover er der mange studier, der indikerer at det bestemt ikke er lige meget hvilken mineralkilde eller vitaminkilde der vælges, mens for andre vitaminer/mineraler ikke ser ud til at være den store forskel. Især for mineralerne er der forskel fra kilde til kilde. Dette tages der ikke hensyn til i fx NNR eller i meta-analyser. Især meta-analyser mister meget da de skal have alle resultater til at passe i forudbestemte kasser, hvorved rigtig mange informationer går tabt. Her er systematiske reviews ofte væsentlig bedre da der ofte reflekteres/diskuteres mere i disse.

De nævnte alternative læger kan have nogle pointer, men de er dog også ofte farvede i en bestemt retning. Nogle af de nævnte er dog meget lidt seriøse med hensyn til klinisk dokumentation, men ser mere ud til at anbefale ud fra egne præferencer dog med lægelig baggrund og egen praksis.

Link to comment
Share on other sites

Hej.:wink:

Anteaus. Du kommer ind på forskellige vitamin- og mineralkilder. Det kan være spændende, hvis du vil uddybe dette.

Gennem årene har producenterne brugt forskellige slags kilder/forbindelser til vitaminer og mineraler.

F.eks har en producent haft et multi-vitamin-pille på markedet, hvor det var 100 % naturlige stoffer. F.eks var en del af C-vitaminet vist fra havtorn. Den var vist uden b-vitaminer og mineraler.

En anden producent fortalte mig engang, at denne ikke ville bruge 100 % naturlige stoffer i en multi-vitamin/mineral-pille, da den så ville blive på størrelse med en bordtennis-bold. Dette er en af grundene til, at jeg engang snakkede om selve pladsen i pillen i min "Light"-ide. Normalt er der nok af plads i sådan en pille. Men hvis man vil bruge 100 % naturlige stoffer - f.eks C-vitamin fra acerola m.m. - kan pladsen blive trang.

Så producenter har været uenige om, hvad den ideelle løsning er. Nogle har valgt 100 % naturlige stoffer. Andre ikke.

M.h.t mineraler har der været debat igennem mange år.

I de alternative fag/interesse-kredse var de såkaldte amino-kelerede mineraler et plusord. Det var nogle mineraler, som nogle mennesker gik ind for. Men Susanne Bugel fortalte mig om et forsøg, hvor aminokeleret jern faldt uheldigt ud. Susanne Bugel har været - og er måske stadig - lærer på KVL-Landbohøjskolen. Hun har vist været på Forskningsinstitut for Human Ernæring samme sted.

På et kursus på KVL-Landbohøjskolen var jeg i en gruppe, hvor vi så på forskellige jernforbindelser som f.eks den amino-kelerede slags.

Muligvis er det kun en slags jern-forbindelse, som man for mange år siden mistænkte for at kunne være skadeligt i kosttilskud til mænd. Måske har andre jernforbindelser ikke været under mistanke. Det ved jeg ikke.

Organisk bundne mineraler har været et plusord. Det er muligt, at disse er dyrere, men så kan man bare nøjes med en mindre mængde. I min "Light"-ide snakkede jeg om UNDER 100 % ADT af visse stoffer. (ADT er Anbefalet Daglig Tilførsel). F.eks kan man måske nøjes med 50 % ADT af en dyr, men god mineralforbindelse istedet for 100 % ADT af en billig men dårligere slags.

Det kan være, at jeg husker forkert. Men så vidt jeg husker, er det ikke alle, som har gået ind for organisk bundne mineraler.

Til AndreasJ vil jeg sige, at jeg har valgt at kigge på MÆNGDER fremfor hvilke TYPER/KILDER af vitaminer og mineraler, der bruges. Så i min såkaldte "Den Gyldne Middelvej", hvor jeg har gjort opmærksom på multi-vitamin/mineral-pillen "Livol Multi Total 50 +", er det mængderne, som jeg har koncentreret mig om. Jeg har ikke undersøgt hvilke kilder/forbindelser, som der er brugt.

AndreasJ. Jeg håber, at jeg har givet dig et lille indblik i kilder og forbindelser af vitaminer og mineraler.

Du må så selv vurdere, om du vil have 100 % naturlige vitaminer som f.eks C-vitamin fra acerola eller havtorn. Hvis du vil have dette, skal du regne med, at pladsen i pillen kan blive meget, meget trang, så du ikke kan opnå stor mængde i en enkelt pille.

Hvis du vil have aminokelerede mineraler, skal du vide, at de måske er dyrere. Det har de vist været.

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Link to comment
Share on other sites

Hej.:wink:

Anteaus. Du kommer ind på forskellige vitamin- og mineralkilder. Det kan være spændende, hvis du vil uddybe dette.

Gennem årene har producenterne brugt forskellige slags kilder/forbindelser til vitaminer og mineraler.

F.eks har en producent haft et multi-vitamin-pille på markedet, hvor det var 100 % naturlige stoffer. F.eks var en del af C-vitaminet vist fra havtorn. Den var vist uden b-vitaminer og mineraler.

En anden producent fortalte mig engang, at denne ikke ville bruge 100 % naturlige stoffer i en multi-vitamin/mineral-pille, da den så ville blive på størrelse med en bordtennis-bold. Dette er en af grundene til, at jeg engang snakkede om selve pladsen i pillen i min "Light"-ide. Normalt er der nok af plads i sådan en pille. Men hvis man vil bruge 100 % naturlige stoffer - f.eks C-vitamin fra acerola m.m. - kan pladsen blive trang.

Så producenter har været uenige om, hvad den ideelle løsning er. Nogle har valgt 100 % naturlige stoffer. Andre ikke.

M.h.t mineraler har der været debat igennem mange år.

I de alternative fag/interesse-kredse var de såkaldte amino-kelerede mineraler et plusord. Det var nogle mineraler, som nogle mennesker gik ind for. Men Susanne Bugel fortalte mig om et forsøg, hvor aminokeleret jern faldt uheldigt ud. Susanne Bugel har været - og er måske stadig - lærer på KVL-Landbohøjskolen. Hun har vist været på Forskningsinstitut for Human Ernæring samme sted.

På et kursus på KVL-Landbohøjskolen var jeg i en gruppe, hvor vi så på forskellige jernforbindelser som f.eks den amino-kelerede slags.

Muligvis er det kun en slags jern-forbindelse, som man for mange år siden mistænkte for at kunne være skadeligt i kosttilskud til mænd. Måske har andre jernforbindelser ikke været under mistanke. Det ved jeg ikke.

Organisk bundne mineraler har været et plusord. Det er muligt, at disse er dyrere, men så kan man bare nøjes med en mindre mængde. I min "Light"-ide snakkede jeg om UNDER 100 % ADT af visse stoffer. (ADT er Anbefalet Daglig Tilførsel). F.eks kan man måske nøjes med 50 % ADT af en dyr, men god mineralforbindelse istedet for 100 % ADT af en billig men dårligere slags.

Det kan være, at jeg husker forkert. Men så vidt jeg husker, er det ikke alle, som har gået ind for organisk bundne mineraler.

Til AndreasJ vil jeg sige, at jeg har valgt at kigge på MÆNGDER fremfor hvilke TYPER/KILDER af vitaminer og mineraler, der bruges. Så i min såkaldte "Den Gyldne Middelvej", hvor jeg har gjort opmærksom på multi-vitamin/mineral-pillen "Livol Multi Total 50 +", er det mængderne, som jeg har koncentreret mig om. Jeg har ikke undersøgt hvilke kilder/forbindelser, som der er brugt.

AndreasJ. Jeg håber, at jeg har givet dig et lille indblik i kilder og forbindelser af vitaminer og mineraler.

Du må så selv vurdere, om du vil have 100 % naturlige vitaminer som f.eks C-vitamin fra acerola eller havtorn. Hvis du vil have dette, skal du regne med, at pladsen i pillen kan blive meget, meget trang, så du ikke kan opnå stor mængde i en enkelt pille.

Hvis du vil have aminokelerede mineraler, skal du vide, at de måske er dyrere. Det har de vist været.

Venlig hilsen Jan, Projekt S og T

Hvis man gennemgår litteraturen vil man ofte kunne finde forbindelser som har bedre dokumentation samt bedre optagelse sammenlignet med andre forbindelser. Dette er ikke relateret generelt til hverken naturlige eller aminokelerede forbindelser, men skal vurderes for hver eneste forbindelse. Dette er en lang proces, som nogle firmaer gør det i, mens andre bestemt ikke gør noget i dette. Jeg vil ikke lave en gennemgang af dette da det som sagt er en længere gennemgang, hvor man bør fremlægge dokumentation for hver eneste forbindelse man vælger. Jeg kan dog nævne nogle enkelte man bør kigge efter frem for andre og så i første omgang lade det blive ved dette.

Selen: vælg en organisk type som fx selenomethionin eller selengær. (en ting mange ikke ved er at selenit (normalt benyttet i multipiller) og C-vitamin danner elementær selen som ikke optages)

E-vitamin: vælg d-alfa-tocoferol (den naturlige) eller evt. en blanding af d-alfa-tocoferol og gamma-tocoferol (jeg ville i hvert fald lige tjekke denne op, det er et stykke tid siden jeg har fulgt med her).

Chrom: vælg en organisk type da den har lagt bedre biotilgængelighed.

Jern: her er mange forskellige forbindelser, alle er ikke lige gode (Susanne kender jeg udmærket da vi har foretaget kliniske forsøg sammen).

Calcium + Magnesium: dette er mest relateret til optagelse, hvor nogle optages bedre men så også fylder mere og koster mere. Ofte kan det ikke betale sig at gå efter de dyre forbindelser her. Calciumcarbonat fungerer fx fint med mindre du er ældre med for lidt mavesyre således at tabletten ikke nedbrydes. Dette kan man dog komme udover ved en tyggetablet.

Zink: afhængig af hvad denne benyttes til (fx forkølelse) så bør man også være opmærksom på kilde her.

Principielt bør man overveje hver enkelt kilde man benytter, nogle er dog noget vigtigere end andre.

Acerola er blandet op med C-vitamin da acerola i sig selv ikke kan tilføre nok C-vitamin.

Med mindre de aminokelerede forbindelser er kommet op med bedre dokumentation end for nogle år siden så er de ikke mere fordelagtige end så mange andre.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jeg tager selv multivitamin for at få det hele med, omega 3 piller, Corexin piller, resten får jeg igennem kosten :smile:

Efter min bedste vurdering, er du oprettet af folkene bag Corexin for at skamrose pillen. Sjovt at du lige nævner Omega3 piller, men det ligger nok til højrebenet når det var dem de solgte før.

Corexin har lidt kaffegrums blandet i sig, og det er det. Jeg nægter at tro på at nogen vil oprette en ny bruger for at skamrose så elendig et produkt som Corexin i 2 tråde og så forsvinde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share