Slankere krop.


mgh94
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg er en pige på 16 år, vejer 82 kg og er cirka 178 cm høj.

For omkring to år siden begyndte jeg at følge en kostplan som jeg fik lavet hos en diætist, hvor jeg tabte mig over 10 kg på 2,5 måned ( gik dengang fra 77,6 til 65,8 kg) Jeg fik at vide at hvis kostplanen ikke blev holdt 100 % virkede det ikke, så derfor blev jeg ved med at spise præcis hvad jeg skulle, men så blev jeg lidt ældre og begyndte at gå til flere fester hvor der også blev indtaget noget alkohol. Men som tiden gik og mine forældre ikke længere fulgte de opskrifter jeg fik af diætisten korrekt, tog jeg desværre det hele og mere til på.

Jeg er utrolig ked af hvordan min krop ser ud, og det giver selvfølgelig også mindre selvtillid.

På en dag spiser jeg:

morgen: Cheasy 0,1 % fedt yoghurt med müsli (anbefalet af diætisten)

mellem måltid: et stykke frugt

frokost: en salat med avokado, majs, ærter, peberfrugt, salat, kylling lavet på panden med olivenolie og et stykke rugbrød uden noget på.

mellem måltid: lidt frugt eller et stykke rugbrød med tun og fromage frais 0,2 %

aftensmad: forskelligt med kød, men jeg er ikke den store kødspiser og er mest til kyllinge brystfilet. Lidt kartofler,ris eller pasta (altid groft og brune ris) Dertil får jeg en god salat (lidt som til frokosten) som fylder over halvdelen af måltidet.

Jeg går til motionsboksning hver mandag i en time, til combat næsten hver tirsdag, zumba onsdag, torsdag og lørdag. Fredag og søndag er mine hviledage.

Efter zumba cykler jeg ofte en time på motionscykel og styrketræner også de dage.

Har også prøvet spinning, men da jeg er ret tilfreds med mine ben og ikke ønsker flere muskler end jeg har (har redet i 9 år, men er stoppet og også danset i 5 år) vælger jeg de mere opstrammende hold i fitnessdk og dem der giver rigtig god motion.

Jeg har en stor delle på maven som jeg gerne vil af med, ellers har jeg slanke ben, men dog en halvstor numse. Ved godt at man ikke kan punkttabe sig og jeg er også interesseret i at få strammet resten af kroppen op. :smile:

Er åben for alle kost/træningsråd eller hvad i nu har at byde på. Jeg forventer ikke at komme ned på 60 lige nu og her, men det er dog mit mål ( selvom der er lang vej endnu ) Tak på forhånd..

Hilsen M

Link to comment
Share on other sites

Hvis du udøver 1-2 timers mellenm til højintensiv konditionstræning 5 gange om ugen og spiser det du beskriver, så burde du tabe dig stille og roligt.

Hvis du ikke taber med dig selv er det fordi noget i regnestykket ikke passer.

Det ene scenarie: 5 ugentlige cardiotræninger + 3 gange styrketræning og en kost der spiller = du taber dig.

Det andet scenarie: 2-3 ugentlige cardiotræninger. Ingen styrketræning og ingen ekstra cardio efter zumba. Der bliver snydt med kosten og drukket i weekenden = du taber dig ikke.

Hvilket af disse scenarier passer bedst?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du udøver 1-2 timers mellenm til højintensiv konditionstræning 5 gange om ugen og spiser det du beskriver, så burde du tabe dig stille og roligt.

Hvis du ikke taber med dig selv er det fordi noget i regnestykket ikke passer.

Det ene scenarie: 5 ugentlige cardiotræninger + 3 gange styrketræning og en kost der spiller = du taber dig.

Det andet scenarie: 2-3 ugentlige cardiotræninger. Ingen styrketræning og ingen ekstra cardio efter zumba. Der bliver snydt med kosten og drukket i weekenden = du taber dig ikke.

Hvilket af disse scenarier passer bedst?

Tror at det er lidt en blanding. Holder det for det meste, men ja engang imellem bliver der snydt (specielt mht at drikke)

Men her efter nytår har jeg tænkt mig at køre det 100 %, da det er lidt svært i denne tid.

Tænkte mere på om der var nogen af jer der kunne se om det så fornuftigt ud mht. kost og træning, eller om i har andre idéer.

Men mange tak for svaret :-)

Link to comment
Share on other sites

Nu det jo ikke fordi bmi er den eneste ophøjede sandhed om vægt, men med dine nuværende stats, har du et bmi på ca 26

dvs en lille smule over den tilladte normal. Men ikke noget at hænge sig i, og hvis du har rimelig tynde ben, så kan det jo ikke være helt forfærdeligt. Misforstå mig ikke, man må gerne have en ambition om at være meget trænet/slank at se på etc. men umidddelbart er et bmi på 26 ikke så slemt, og ofte stiger ens vægt umiddelbart efter man starter med at træne meget. Er du ellers kraftigt af bygning, fordi så kan det sagtens være at et bmi på 26 er meget passende, og helt normalt og sundt.

I forhold til at om du får store ben af at spinne, er der på de træningsites jeg læser udbredt enighed om at spinning ikke er en træningsform man får specielt store ben af( de fleste lærde vil insitere på at der ikke findes noget træning man kan få store muskler af, kun særlig træning kombineret med: A mere kost end man skal bruge eller B meget overskydende fedt på kroppen+protein rig kost kan give store muskler)

Ligeledes er ideen om stramme muskler også et træningskoncept der er en smule dubiøst.

vh don155

Link to comment
Share on other sites

Hej alle sammen.

Jeg er en pige på 16 år, vejer 82 kg og er cirka 178 cm høj.

For omkring to år siden begyndte jeg at følge en kostplan som jeg fik lavet hos en diætist, hvor jeg tabte mig over 10 kg på 2,5 måned ( gik dengang fra 77,6 til 65,8 kg) Jeg fik at vide at hvis kostplanen ikke blev holdt 100 % virkede det ikke, så derfor blev jeg ved med at spise præcis hvad jeg skulle, men så blev jeg lidt ældre og begyndte at gå til flere fester hvor der også blev indtaget noget alkohol. Men som tiden gik og mine forældre ikke længere fulgte de opskrifter jeg fik af diætisten korrekt, tog jeg desværre det hele og mere til på.

Jeg er utrolig ked af hvordan min krop ser ud, og det giver selvfølgelig også mindre selvtillid.

Drop alkohol til festerne. Genoptag kostplanen fra diætisten. Hvor svært kan det være?

Link to comment
Share on other sites

Nu det jo ikke fordi bmi er den eneste ophøjede sandhed om vægt, men med dine nuværende stats, har du et bmi på ca 26

dvs en lille smule over den tilladte normal. Men ikke noget at hænge sig i, og hvis du har rimelig tynde ben, så kan det jo ikke være helt forfærdeligt. Misforstå mig ikke, man må gerne have en ambition om at være meget trænet/slank at se på etc. men umidddelbart er et bmi på 26 ikke så slemt, og ofte stiger ens vægt umiddelbart efter man starter med at træne meget. Er du ellers kraftigt af bygning, fordi så kan det sagtens være at et bmi på 26 er meget passende, og helt normalt og sundt.

I forhold til at om du får store ben af at spinne, er der på de træningsites jeg læser udbredt enighed om at spinning ikke er en træningsform man får specielt store ben af( de fleste lærde vil insitere på at der ikke findes noget træning man kan få store muskler af, kun særlig træning kombineret med: A mere kost end man skal bruge eller B meget overskydende fedt på kroppen+protein rig kost kan give store muskler)

Ligeledes er ideen om stramme muskler også et træningskoncept der er en smule dubiøst.

vh don155

Mange tak for svaret! Ja, jeg er kraftig af bygning, hvilket begge mine forældre også er.

Ved godt at det kunne være meget værre, men jeg kunne bare godt tænke mig den veltrænede og slanke krop. Jeg har tidligere fået at vide at største delen af min delle er slap hud pga mit tidligere vægttab. Er det muligt at få det strammet op mht. træning eller kræver det en operation?

Link to comment
Share on other sites

Er det muligt at få det strammet op mht. træning eller kræver det en operation?

Ville det mest tilfredsstillende for dig ikke være, at få det strammet op gennem træning og holde kroppen fra at blive skåret i? :superman:

Kunne du eventuelt træne indtil du har nået din idealvægt - og hvis mavedellen driller kan du tage det op til overvejelse til den tid, om den skal andet end trænes væk? :wink:

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Ville det mest tilfredsstillende for dig ikke være, at få det strammet op gennem træning og holde kroppen fra at blive skåret i? :superman:

Kunne du eventuelt træne indtil du har nået din idealvægt - og hvis mavedellen driller kan du tage det op til overvejelse til den tid, om den skal andet end trænes væk? :wink:

Hestbech

Jo det var nemlig også min tanke, og da jeg ikke er ældre synes jeg også at det er alt for tidligt at bestemme sig for en operation.. Jeg må bare blive ved med at køre på med træningen :-) Tak for svaret

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share