konditions eller styrke træning først


Hemming
 Share

Din mening  

25 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Den slags flueknepperi kan jo i grunden være ligegyldigt, særligt for folk som nok aldrig i deres liv, kommer til at ligne noget som nærmer sig en bodybuilder.

Og hvis der alligevel kun er afsat en time til træning, så kan det næsten være lige meget, at beskæftige sig med spørgsmålet overhovedet.

Edited by BlueBoden
Link to comment
Share on other sites

Mit forsalg til et programet:

8min opvarmning (vær lettere forpustet, men stadig i stad til at tale en sammenhægede sætning)

8min tempo (høj puls, kun kunne sige et ord af gange)

2min MAX (det skal gøre nas :devil:)

2min langsom til at for pulsen ned igen.

Samlet tidsforburg 20min

Styrke:

squat 3x8 startid på nyt sæt hver anden minut.

bænkpres 3x8 startid på nyt sæt hver anden minut.

rowing 3x8 startid på nyt sæt hver anden minut.

military press 3x8 startid på nyt sæt hver anden minut.

Hver øvelse tager 4 minut + det sidste sæt, derudover skal der bruges lidt tid på klargøring mm. Så det tager vel omkring 6 minutter at køre en øvelse færdig.

samlet tidsforbrug 20+24=48min

mave/ryg træning

3x1min planke (evt med kg) pause 30sek

samlet tidsforbrug 20+24+5=53min

Også er der 7 minuter tilbage, som enten kan bruges på udstrækning, en styrkeøvelse mere eller mere kondi træning (evt nedvarmning)

Programmet er lavet ud fra et tidseffekt syn, det gør dig ikke til verdensmester (eller noget i den stil), men hvis man kun kan træne 3x1 time om ugen er det effektiv.

Med hensyn til konditions træningen, synes jeg du skal vælg noget hvor du bruger både arme og ben f.eks crosstrainer eller ro maskine.

Jeg synes desunden du skal starte med konditionstræning, da det også fungere som opvarmning.

Link to comment
Share on other sites

personligt løber jeg før jeg styrketræner, af den simple orsag at mit træningscenter ligger på min gode gamle løberute. og som det nævnes, medmindre man ønsker noget helt ekstremt specifikt - tror jeg sku ikk den har den store forskel... gør hvad der føles rigtigt :b

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share