Squat sko


Wib
 Share

Recommended Posts

Står lige pt og skal have anskaffet mig et par squat sko.

Har kigget lidt rundt omkring, især inde på www.nerlinger.com , og valget er kommet til at stå imellem Adidas Power Perfect II og adiSTAR Weightlifting 2004

Ville høre om der var nogle der havde erfaringer med disse sko inden jeg bestilte et par... gerne inputs om kvalitet, mangel på samme, højden i hælen osv :)

edit:

Hælder mest til Power Perfect II lige pt. Angående størrelse, så har jeg hørt at de helst skal være lidt større end normale sko? Var nede i Intersport for at teste min skostørrelse i et par Adidas, hvilket jeg fik til 46 2/3 (11½)... Vil det så være fordelagtigt at bestille skoene i størrelse 11½ eller 12 i stedet?

Edited by Wib
Link to comment
Share on other sites

af med skoene helt. Squat, dødløft, læg-øvelser er klart bedst uden sko. Optimal kontakt med underlaget og ingen "kunstig" støtte, styrker krops bevisthed og de små stabiliserende muskler,

Af hvad? Det er da den direkte vej til at smadre ens fødder. Dødløft er den eneste jeg kan gå med til uden sko.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfra har du den påstand?

Jeg træner altid uden sko! Så vil være ret relevant for mig at stoppe hvis jeg får skader af det :)

Ud fra det at mine fødder ville falde af, hvis jeg begyndte at træne calf raises i bare tæer. Skoen skaber en stabilitet og holder din fod på plads.

Her er en artikel om hvilke sko man skal vælge. Link

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller aldrig forstået konceptet med at squatte (tung) i bare fødder.

"Jamen, det er mere naturligt og den måde vores krop er designet fra naturens hånd"

Gu' er vores krop sgu' da røv designet til at stå med en perfekt balanceret vægtstang, tungere end én selv, på ryggen - som vi fik derop med et 'kunstigt' apparat - og træne ben.

Vi er heller ikke designet til at gå rundt i bjerge med 30kg rygsække, hvorfor vi har opfundet støvler.

At vi så generelt går for lidt rundt barfodet til dagligt (IMHO), er en anden sag.

endte med at bestille power perfect II i str 11½ :)

Jeg er sikker på du bliver rigtigt glad for dem.

Edited by tjr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share