hjælp til valg af pulsur!


frkmalle
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg skal ud at invistere i et pulsur og det må meget gerne være et godt et. Men da det er lidt en jungel at finde rundt i markedet, så jeg efterlyser hermed jeres hjælp og erfaringer...

Jeg løber et par halvmarathon om året og er pt ved at træne mig op til min første marathon. Jeg søger derfor et pulsur der er rigtig godt til løb. Derudover træner jeg også i fitnesscenter, hvor pulsuret også skal være funktionelt, bl.a. til spinning. Når vejret bliver bedre finder jeg racercyklen frem, så pulsuret jeg søger må også meget gerne være egnet til landevejscykling (evt med ekstra tilkøb på sigt). Vigtigt for mig er, at træningsdata kan overføres til computeren, så jeg kan analysere mine træning...

Jeg har været inde på pulsure.dk og har mest forelsket mig i Garmin og Suunto.

Hvad er jeres erfaringer?

- Kan I anbefale nogle gode ure? - hvad bruger I selv og til hvad?

- Er der nogen af jer der har kendskab til Suunto T4d, hvor beskrivelsen handler meget om at uret kan lave en optimeret træningsplan? Kan den træningsplan mon også bruges imellem flere sportsgrene?

- Er der nogen der har kendskab til Garmin 410 eller Suunto t6d?

- Hvordan oplever i overførelsen til computer ved Garmin/ Suunto (synes jeg har læst at Suuntos overførstel til computer ikke er optimal...eller?)

Hilsen Malene

Link to comment
Share on other sites

Jeg har selv et polar FT80, som virker fint til rene pulsmålinger, træning i fitnesscenteret og sådan - men for at løbe km-intervaller osv, skal man købe ekstra udstyr, hvilket jeg ikke har gjort endnu, så på den måde, er den nok ikke optimal..

Jeg synes du skal gå ind på aktiv trænings hjemmeside: aktivtraening.dk - der har de været igang med at teste de forskellige ure i forhold til hinanden. :smile:

Hestbech

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share