Bentræning, iliotibial band syndrome


valentin
 Share

Recommended Posts

Der er ikke tale om et traditionelt løberknæ, da smerte opstår lige under crista kanten, lateralt på hoften, præcis der hvor iliotibialtrakten udspringer (venstre side,ben).

Ifl. wikipedia:

"ITBS can also occur where the IT band connects to the hip, though this is less likely as a sports injury. It commonly occurs during pregnancy, as the connective tissues loosen and the woman gains weight—each process adding more pressure. ITBS at the hip also commonly affects the elderly. ITBS at the hip is studied less; few treatments are generally known."

http://en.wikipedia.org/wiki/Iliotibial_band_syndrome

Det er det oprindelige problem. Foruden det er der ømhed og myioser i gluetus minimus og medius, begge sider, som lige nu bliver behandlet (massage) af en fysioterapeut. Dertil er iliotibialtraken også øm i højre side.

Jeg har maksimal pronations støtte i mine løbesko, oven i det en formet supersole lavet af fysioterapeut. Jeg har altid haft indafroterede knæ (valgus, tror jeg det hedder?), som efterhånden er ved at være rettet ud igennem styrketræning og aktiveringstræning af gluteus maximus (det er min hypotese, I may be wrong).

Her kommer så spørgsmålet:

Kan jeg træne mine ben, uden af forværre tilstanden? Squat og DL er selvf udelukkede, men har tild. haft gode erfaringer med alm. benpres i maskinen uden forværring af tilstand. Jeg fatter ikke helt hvorfor, men har en idé om at det er fordi belastningen kun er fra hofte til fod.

* Det er vigtigt, at min tilstand med skaden ikke forværres, har døjet lang tid med det, og vil ikke gøre skaden værre. Det er langt vigtigere for mig at løbe frem for at styrketræne.

** Hvis nogen har et godt råd i forhold til min skade, fyr løs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share