Nu er det nok! Nu skal jeg fandeme i gang! Og jeg søger jeres


Uprising
 Share

Recommended Posts

Hejsa. Jeg har siden 2007, prøvet at få mig i gang mht. vægt. Men hver gang har jeg fået negativ respons pga. min unge alder, og jeg fik reelt set ingen vejledning, men nærmere "Stram op" og "Tag dig sammen knægt".

I dag er jeg 20, og jeg er klar til at ændre mit liv.

For at starte ud, omkring mig, og hvad jeg vil opnå, så er i nød til at få nogen facts om mig, og de kommer her, punkt efter punkt!

*188 høj og vejer pt. 106 KG

*Går i størrelse 38 bukser, som dog tit sidder løs, og går regelmæssigt i XL

*Bredskuldret, men ikke buttet

*Er i rimelig god form, på trods af vinteren

Okay, men problemet er bare, at der sidder fedt, i hovedet og på maven, der genere, samt at 106KG er liiiige i overkanten.

Jeg vil gerne i gang. Dog har jeg probelemr med et par ting. Jeg nægter at starte i Fitness Center. Det er ikke muligt. Sorry. For det andet, har jeg et problem, at jeg elsker aftensmad og generelt varm mad. Chips, Chokolade, kage osv. er ikke et problem. Men når det kommer til varmt mad, så spiser jeg måske mere end jeg skal.

Hvordan skal jeg tabe mig, på min måde? Jeg havde tænkt at løbe 3-4KM nogen gange om ugen. Hvad er bedst?

Spiller en del fodbold, op til 1½ time. Det giver vel også god motion?

Hvad skal jeg spise og hvornår? Har ikke tænkt mig at skifte til salat (Spiser det dog...) og havregryn. Men hvor meget bør jeg spise, uden jeg overdriver?

Hvad gør jeg med mit aftensmad problem?

Har tænkt jeg også kunne tage 50 mavebøjninger inden sengetid.. Er det anstregenlserne værd?

Hvornår bør jeg løbe mine ture? Foretrækker aften.

Hvad kan jeg ellers gøre for at tabe fedt på maven og i ansigtet?

Noget jeg har glemt?!

Jeg takker mange gnage for alt svar, og håber jeg ikke bliver savet ned, som jeg er blevet på sol.dk

Link to comment
Share on other sites

Hej

Ud fra din vægt og højde, der minder meget om mig (187 - 101) så skal du sikkert ikke spise mere end jeg gør, og det er ca. for 8.000 kJ dagligt (2.000 kcal).

Du kan ikke spot-tabe dig. Dvs du kan ikke selv bestemme hvor du taber dig, selvom du tager mavebøjninger, taber du dig ikke nødvendigvis på maven, sorry.

Hvornår du motionerer mener jeg ikke har nogen betydning. Det drejer sig om at øge forbrændingen.

Og så er der ingen genveje til vægttab. Der er noget "tag dig sammen" over det, for det er kun dig der kan gøre det. Det kræver diciplin, og i mit tilfælde hjælper det at sætte små mål. 1 kg ad gangen. Og selvom det går galt ind i mellem, så er alt jo ikke tabt, jeg har selv lige taget 1,5 kg på, men dem må jeg jo bare tabe igen.

Held og lykke og "tag dig nu sammen":-)

Lars

Ps: Hvorfor ikke Fitnesscenter??

Link to comment
Share on other sites

Hejsa. Jeg har siden 2007, prøvet at få mig i gang mht. vægt. Men hver gang har jeg fået negativ respons pga. min unge alder, og jeg fik reelt set ingen vejledning, men nærmere "Stram op" og "Tag dig sammen knægt".

I dag er jeg 20, og jeg er klar til at ændre mit liv.

For at starte ud, omkring mig, og hvad jeg vil opnå, så er i nød til at få nogen facts om mig, og de kommer her, punkt efter punkt!

*188 høj og vejer pt. 106 KG

*Går i størrelse 38 bukser, som dog tit sidder løs, og går regelmæssigt i XL

*Bredskuldret, men ikke buttet

*Er i rimelig god form, på trods af vinteren

Okay, men problemet er bare, at der sidder fedt, i hovedet og på maven, der genere, samt at 106KG er liiiige i overkanten.

Jeg vil gerne i gang. Dog har jeg probelemr med et par ting. Jeg nægter at starte i Fitness Center. Det er ikke muligt. Sorry. For det andet, har jeg et problem, at jeg elsker aftensmad og generelt varm mad. Chips, Chokolade, kage osv. er ikke et problem. Men når det kommer til varmt mad, så spiser jeg måske mere end jeg skal.

Hvordan skal jeg tabe mig, på min måde? Jeg havde tænkt at løbe 3-4KM nogen gange om ugen. Hvad er bedst?

Spiller en del fodbold, op til 1½ time. Det giver vel også god motion?

Hvad skal jeg spise og hvornår? Har ikke tænkt mig at skifte til salat (Spiser det dog...) og havregryn. Men hvor meget bør jeg spise, uden jeg overdriver?

Hvad gør jeg med mit aftensmad problem?

Har tænkt jeg også kunne tage 50 mavebøjninger inden sengetid.. Er det anstregenlserne værd?

Hvornår bør jeg løbe mine ture? Foretrækker aften.

Hvad kan jeg ellers gøre for at tabe fedt på maven og i ansigtet?

Noget jeg har glemt?!

Jeg takker mange gnage for alt svar, og håber jeg ikke bliver savet ned, som jeg er blevet på sol.dk

Der er kun en ting at gøre for at tabe sig. Og det er at komme i et kalorieunderskud. Altså skal du indtage mindre energi end du forbrænder, hvilket vil medføre et vægttab.

Du kan gøre det på den hårde måde. Altså først finde dit ligevægtsindtag (det kcal. indtag hvor du hverken tager på eller taber vægt), og så kan du minusse med 500 kcal. Så har du en rimeligt god guideline for hvor mange kalorier du må indtage i løbet af en dag. Og så skal du ellers veje noget nær alt, hvad der kommer indenbords.

Link til kalorieberegner.

Dine dage er selvfølgelig ikke ens, og man skal selvfølgelig tage højde for om man fx. har dyrket masser af cardio (konditions) træning på dagen.

Men generelt så gælder det bare om at spise sundere og mindre. Evt. erstatte kalorieholdige ting som ris og pasta med grøntsager, som indeholder meget få kalorier, men mætter rigtigt godt.

Løbeture vil desuden nok være den mest effektive måde at forbrænde kalorier på (i hvert fald tidsmæssigt), men til gengæld er det hårdt for kroppen. Start stille ud, hvis du vil starte op. Desuden kan du cirka beregn,e hvor mange kalorier du forbrænder på en løbetur via denne formel: km * kg kropsvægt = forbrændte kalorier. Tidspunktet på løbeturene er dog fuldstændigt ligegyldige. Hvis du helst vil løbe om aftenen, så skal du bare løbe om aftenen.

Når det kommer til mavebøjninger, så er det meget begrænset hvad du får ud af dem. Du får i hvert fald ikke forbrændt særligt mange kalorier af det, men selvfølgelig er det altid godt at lave lidt styrke øvelser.

Hvad angår fjernelse af fedt på maven og i ansigtet, så glem det. Der er godt nok nogle teorier om punktforbrænding, men som udgangspunkt så kan man ikke bare tabe sig nogle bestemte steder.

Så helt kort. Spis mindre, træn mere og kom i et kalorieunderskud.

Og ps: Ja, fodbold er også god motion. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit indlæg. Flere svar = Mere motivation!

Grunden til Fitness center, er at jeg hellere vil spare de penge, og så klare det selv. Jeg har ikke noget i mod at skulle gøre det lige på og hårdt, ang. løb f.eks. Jeg vil bare ned i vægt, så det kan ses. Og ikke forsøge at træne mig op.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit indlæg. Flere svar = Mere motivation!

Grunden til Fitness center, er at jeg hellere vil spare de penge, og så klare det selv. Jeg har ikke noget i mod at skulle gøre det lige på og hårdt, ang. løb f.eks. Jeg vil bare ned i vægt, så det kan ses. Og ikke forsøge at træne mig op.

Så lidt!

Mht. løb så bør du ikke bare gå fra 0 til 30 km. om ugen. Selvom det forbrænder godt med kalorier, så vil du få skader af det, og så er det først at du ikke kan få forbrændt nogle ekstra kalorier. Hvis du vil træne lange perioder, så er cyklen et langt bedre alternativ, da du ikke belaster kroppen nær så hårdt som ved løb. Så hvis du vil løbe, så skal du i hvert fald starte langsomt ud. Ellers er dit fodbold også ganske god motion. En crosstrainer eller svømning kunne også være nogle rigtigt gode alternativer til løb.

:bigsmile:

Edited by SoerenS
Link to comment
Share on other sites

Super. Skal siges at jeg spiller fodbold meget ofte, og er blot lige begyndt lidt igen, efter vinteren, så min form passer godt til at jeg godt kan starte ud med at løbe rimelig langt.

Men her er lige et par spørgsmål..

Drikkelse. Jeg drak MEGET cola før i tiden.. Desværre.. Men det vil jeg stoppe med. Selvfølgelig skal jeg drikke vand, men hvad er holdningen omkring alm. appelsin juice? Er det OK at drikke? Og bliver jeg straffet for meget, ved at jeg tager et glas kakao eller cola i ny og næ? Er desværre ikke den store mælke drikker..

Og motions program... hvor tit skal jeg løbe mig en tur? Hver dag? Hver anden?

Link to comment
Share on other sites

Super. Skal siges at jeg spiller fodbold meget ofte, og er blot lige begyndt lidt igen, efter vinteren, så min form passer godt til at jeg godt kan starte ud med at løbe rimelig langt.

Men her er lige et par spørgsmål..

Drikkelse. Jeg drak MEGET cola før i tiden.. Desværre.. Men det vil jeg stoppe med. Selvfølgelig skal jeg drikke vand, men hvad er holdningen omkring alm. appelsin juice? Er det OK at drikke? Og bliver jeg straffet for meget, ved at jeg tager et glas kakao eller cola i ny og næ? Er desværre ikke den store mælke drikker..

Og motions program... hvor tit skal jeg løbe mig en tur? Hver dag? Hver anden?

Drik vand. Og gerne kun vand. Selvfølgelig skal der også være plads til at nyde livet en gang i mellem, men forsøg at hold dig kun til vand. Juice er desuden heller ikke en god ide. Reelt indeholder juice cirka ligeså mange kalorier som cola, så det kan jo være det samme. Skift evt. over til cola light/zero, da de stort set er kalorie frie. Kakao er desuden endnu mere kalorieholdigt, men som sagt, så skal man også nyde livet en gang i mellem.

Hvad angår løb, så prøv at start ud med at løbe 5 km. hver anden dag. Her fra kan du altid trappe op, hvis det er for "lidt", men sørg for hele tiden at lytte til kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Drik vand. Og gerne kun vand. Selvfølgelig skal der også være plads til at nyde livet en gang i mellem, men forsøg at hold dig kun til vand. Juice er desuden heller ikke en god ide. Reelt indeholder juice cirka ligeså mange kalorier som cola, så det kan jo være det samme. Skift evt. over til cola light/zero, da de stort set er kalorie frie. Kakao er desuden endnu mere kalorieholdigt, men som sagt, så skal man også nyde livet en gang i mellem.

Hvad angår løb, så prøv at start ud med at løbe 5 km. hver anden dag. Her fra kan du altid trappe op, hvis det er for "lidt", men sørg for hele tiden at lytte til kroppen.

Troede faktisk at juice var godt. Men der kan man bare se. Jeg vil starte med en 5 KM løbe tur i morgen og se hvordan det går. Og så må jeg bare i gang med vand. Og havde hørt at Cola Light og Zero, også var et NO-go, når det kom til at tabe sig. Skal siges, jeg tit drikker zero og light, så det er intet problem.

Mere jeg bør huske, inden det hele starter i morgen?

Link to comment
Share on other sites

Troede faktisk at juice var godt. Men der kan man bare se. Jeg vil starte med en 5 KM løbe tur i morgen og se hvordan det går. Og så må jeg bare i gang med vand. Og havde hørt at Cola Light og Zero, også var et NO-go, når det kom til at tabe sig. Skal siges, jeg tit drikker zero og light, så det er intet problem.

Mere jeg bør huske, inden det hele starter i morgen?

Der kan man bare se. :bigsmile:

Altså du bør nok ikke overdrive med cola light/zero (alt med måde), men det er meget bedre mht. vægttab end normal cola, men husk vandet! :laugh:

Umiddelbart ikke. Lyt til kroppen og kom i kalorieunderskud. Så er du på rette vej. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger specielt mange tak til dig. Du kommer i min aftenbøn.

Jeg håber virkelig jeg har forstået det med kalorie underskud. Har læst lidt på det, men er stadig ikke helt 100% klar over, hvordan det fungere, så jeg håber jeg har forstået det.

Det var som så lidt! :4thumbup:

Mht. det med kalorierne, så gælder det bare om at læse lidt artikler rundt omkring på nettet, og så skal du nok få helt styr på det.

Tjek dette link for lidt god info. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at tage en lang cykel tur her til aften. Hvor langt vil du anbefale?

Jeg fik noget pasta i dag, med lidt kødsovs, med majs i, og spiste lidt over hvad jeg burde, men heldigvis ikke mere end jeg plejer. Ellers har jeg drukket vand i dag!

Tjekker links her senere også! Igen tak!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt mig at tage en lang cykel tur her til aften. Hvor langt vil du anbefale?

Jeg fik noget pasta i dag, med lidt kødsovs, med majs i, og spiste lidt over hvad jeg burde, men heldigvis ikke mere end jeg plejer. Ellers har jeg drukket vand i dag!

Tjekker links her senere også! Igen tak!

Super med vandet! Husk nu at pasta faktisk er ret kalorieholdigt og derfor ikke det bedste at spise, når man går efter et vægttab.

Hvad angår cykelturen, så kommer det jo an på mange ting. Hvor lang tid du har osv. osv. Når det kommer til det kaloriemæssige, så er cykling skam også ganske godt. Basalt siger man, at 1 km. løb svarer til 3 km. cykling. Så kan du selv regne resten ud, hvis du har en ambition om at forbrænde noget bestemt, men generelt gælder det bare om, at du får rørt dig. Og lidt er absolut meget bedre end ingenting!

Men måske vil det være dumt at gå virkeligt hårdt til den. Så er det, at man risikerer at gå død i det, og så er man lige vidt. Så hellere lidt mindre. Det gælder om at finde balancen for hvad man selv og ens krop har det godt med.

Og super, hvis du får læst artiklen! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi alle kender til problemet - jeg vil gerne tabe mig men når jeg går på slankekur så går det hele for langsomt og ikke mindst jeg bliver utrolig sur når jeg gør det forkerte og prøver at sulte mig selv. De fleste af os ved godt at der skal motion til, men det kan nogle gange knibe med tiden.

Som så mange andre havde jeg et nytårsfortsæt at jeg ville tabe mig. Den første måned skete der ikke ret meget, tabte mig kun 2-3 kg (det er ikke meget når man gerne vil tabe mere end 20 kg). En af mine rigtig gode veninder anbefalede mig at prøve Fast Slim 4 Life som er et kost tilskud. Hun havde selv prøvet pillerne og havde tabt over 10 kg. Jeg har nu taget de piller i 4 uger og i løbet af de 4 uger har jeg smidt 7 kg jubi :4thumbup: Jeg har ikke været sur og tvær som jeg plejer når jeg prøver at tabe mig, min trang til mad er ganske enkelt bare nedsat. Måske det var noget du skulle prøve? Håber det virker for dig.

Link to comment
Share on other sites

Tak for dit indlæg. Flere svar = Mere motivation!

Grunden til Fitness center, er at jeg hellere vil spare de penge, og så klare det selv. Jeg har ikke noget i mod at skulle gøre det lige på og hårdt, ang. løb f.eks. Jeg vil bare ned i vægt, så det kan ses. Og ikke forsøge at træne mig op.

Dummeste penge du nogensinde har sparet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share