Bekymret for om min søster er underernæret


qlience
 Share

Recommended Posts

Goddag..

Jeg er lidt bekymret for om min søster er underernæret, eller det kan jeg simpelthen regne mig frem til..

Jeg har nogle spørgsmål

Nu da hun ikke dyrker noget motion stor indtagningsmængde skal hun så have af

- protein

- kulhydrater

- fedt

Om dagen?

Hun dyrker ikke nogen form for motion, hun arbejder kun, og hendes alder er 17, vejer 55kg og er omtrent 173 høj.

Jeg mener hendes kostplan er

morgnen

- en skål cocopops

Frokost

- 4 rugbrød

Aftensmad

- 150g-250 pasta

(det kan simpelthen ikke være nok?)

Tak på forhånd med jeres indslag :)

Link to comment
Share on other sites

Hendes vægt er ikke umiddelbart alarmerende, men hvis du ser alt hvad hun spiser og det er det du har beskrevet er det godtnok ikke meget. Husk dog på at juice, mælk og sodavand altsammen tæller i regnskabet.

En lille pige på 173 der vejer 55kg er måske nok i bunden af normalgruppen eller muligvis undervægtig, men der er langt til noget decideret sygeligt.

Link to comment
Share on other sites

morgnen

- en skål cocopops

Hun burde få noget sundere om morgenen. En portion havregryn eller det mest grove cornflakes du kan finde, fx. Der er aaalt for meget sukker i Cocopops.

Frokost

- 4 rugbrød

4 rugbrød - det er godt nok heftigt! :cool:

Men det er jo nok skiver - er det hele eller halve?

Aftensmad

- 150g-250 pasta

(det kan simpelthen ikke være nok?)

Håber ikke det er pasta hver dag. Slet ikke hvis det er hvis/lys pasta. Hun skulle prøve lidt forskelligt og variere lidt.

Link to comment
Share on other sites

Goddag..

Jeg er lidt bekymret for om min søster er underernæret, eller det kan jeg simpelthen regne mig frem til..

Jeg har nogle spørgsmål

Nu da hun ikke dyrker noget motion stor indtagningsmængde skal hun så have af

- protein

- kulhydrater

- fedt

Om dagen?

Hun dyrker ikke nogen form for motion, hun arbejder kun, og hendes alder er 17, vejer 55kg og er omtrent 173 høj.

Jeg mener hendes kostplan er

morgnen

- en skål cocopops

Frokost

- 4 rugbrød

Aftensmad

- 150g-250 pasta

(det kan simpelthen ikke være nok?)

Tak på forhånd med jeres indslag :)

Opklarende spørgsmål...

Bor hun hjemme ? og i fald, spiser hun ikke aftensmad med jeres forældre ? (med andre ord, spiser hun bare pasta alene ALTID?).

Hvad får hun på sit rugbrød ? og er du sikker på (som andre også er inde på) at hun ikke drikker juice, mælk, sodavand, spiser frugt, slik osv i løbet af dagen =?

Hvad med weekend, - er det det samme ? Alkohol, slik, junk ?

Når det er sagt ser det umiddelbart skidt ud :crazy:

Link to comment
Share on other sites

hun bor hjemme ja :)..

Hun får måske salami på sin rugbrød.. og det er vidst hele..

frugt nej

slik jo

mælk - måske 2-3gange om dagne

juice nej

og jo det er hvid pasta næsten hverdag!

men hvor meget skal denne aldersgruppe lige have af kulhydrater, proteiner og fedt..(nogen der har et link der er lige præcis til dette..?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at der ser sloejt ud, og det goer det naturligvis ikke bedre, at det lader til at gaelde for rigtig mange i den aldersgruppe.

Synes det vrimler med isaer teenagepiger, men sikkert ogsaa drenge, der spiser af lort. De har intet begreb om, hvad der er sundt, eller hvad de burde spise og tror saa at pasta og en gulerod er vejen frem, mens de springer koedet over, for det bliver man jo tyk af...

Man kunne med fordel sloejfe, sloejd, geografi, historie og alle de andre fag, som moegungerne alligevel ikke laerer noget af og indfoere noget kost og ernaering i skolen i stedet.

I oevrigt mener jeg at ungdommen burde traene VL og BB, (og pigerne kan passende gaa til dans).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share