Spiser jeg for lidt ?


Henrik L
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Begyndte for 2 uger siden i dag, på en permanent ændring af min livsstil. Har ikke bestilt andet end at tage på, siden jeg mødte min kone så tænkte "Det skal sgu ændres!".

Er begyndt at træne en del cardio, og har ændret min kost drastisk ! Men er lidt bange for at jeg måske indtager for lidt kcal, og at min krop vil begynde at tærre på muskelmasse istedet for fedt. Her er lige en hurtig liste over hvad jeg har indtaget i dag. :4mewantfood:

Morgenmad: 2 grov boller(140 kcal stk) - 280 kcal

2 tomater 95g - 24 kcal

2 skiver hamburgeryg 40g - 34 kcal

MiracleVip 15 ml - 155 kcal

TRÆNING: Forbrædt cirka 800 kcal ifølge pulsur

Middag: 1 dåse tun 145g - 165 kcal

Aftensmad: Peberfrugt 102g - 31 kcal

Tomater 95g - 25 kcal

Gulerødder 132g - 48 kcal

løg 92g - 43 kcal

agurk 104g - 15 kcal

Lassagne 400g - 450 kcal

2 dl letmælk - 96 kcal

Total: 1369 kcal

(Udover dette, har jeg drukket vand, vand og mere vand, men regnede ikke med at det skulle skrives ind)

Dette er mit totale indtag i løbet af i dag, og har været det i 2 uger cirka +/- en sjat. Har ikke følt mig sulten på noget tidspunkt, men vil bare ikke ha' at min krop æder sig ind på mine muskler, da jeg har dem så kært! :smile:

Lige hurtig info om mig:

Alder: 23

Højde: 190cm

vægt 111

Håber på en lille smule respons.

Mvh

Henrik

Edited by Henrik L
Link to comment
Share on other sites

Det er nok en del sundere at ligge omkring 2000-2500 kcal om dagen.

For at miste så lidt muskelmasse som muligt skal du helst op på ca. 2 g protein pr. kg. kropsvægt, helst i form af kød/æg. Mere end 2g om dagen er fint, mindre er ikke så godt.

Husk at få noget sundt fedt, dvs. fedt fra planter (f.eks. olivenolie)/nødder og ikke fedt fra kød/mejeriprodukter.

Edited by MamboMads
Link to comment
Share on other sites

For at miste så lidt muskelmasse som muligt skal du helst op på ca. 2 g protein pr. kg. kropsvægt, helst i form af kød/æg. Mere end 2g om dagen er fint, mindre er ikke så godt.

dvs at jeg jo skal op på voldsomme 220g ! Så er der vel næsten ingen vej udenom proteinpulver, som jeg bevidst har prøvet at undgå. Føler personligt det er svindel og humbug....

Link to comment
Share on other sites

dvs at jeg jo skal op på voldsomme 220g ! Så er der vel næsten ingen vej udenom proteinpulver, som jeg bevidst har prøvet at undgå. Føler personligt det er svindel og humbug....

Egentlig bør man udregne hvor mange gram protein man bør spise ud fra ens lean body mass (den mængde af kroppen der ikke er fedt), og da jeg ikke går ud fra du er super veltrænet (ergo høj fedtprocent) kan du nok godt slippe afsted med lidt mindre end 220 g pr. dag.

Proteinpulver er på ingen måde svindel og humbug, men i danske butikker er det umenneskelig dyrt. http://www.bulkpowders.co.uk er ret billig.

Dog vil fedtfattigt kød altid være at foretrække.

Link to comment
Share on other sites

Slet ikke så tosset i priserne derinde. Er det http://www.bulkpowders.co.uk/product.php/315/18/chocolate_cookies_whey_protein_concentrate_82___instantised_ jeg skal gå efter ? Har kun, engang, drukket noget jeg havde købt i bilka.. Kunne have købt et nedlagt landbrug til samme pris ! :S

Dit eksempel er fint, jeg har pt. neutral smag, men jeg er også lorte hamrende fattig :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Får nu også 1369 ! :blush:

Du skrev du forbrændte 800 Kcal i træning - dvs de 1369 - 800 = 569 Kcal som din krop har til at opretholde din fedtfrie masse...

Hvis man antager du har et rimeligt stillesiddende liv ud over din motion, har en rask fyr som dig et energiforbrug på omkring 3449 Kcal om dagen (http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/sundhed_generelt/stofskifteberegner/), så tilføjer vi 800 kcal fra sport = 4249 kcal

De gængse anbefalinger lyder på at ligge omkring 500 kcal under sit forbrug, hvilket skulle sikre et vægttab på omkring et halvt kilo om ugen og en rimelig ratio af muskel-/fedttab. I dit tilfælde ville det være 3749 kcal om dagen.

Nu er jeg ikke ekspert i fysiologi eller ernæring, blot en ivrig elev når det kommer til kost og ernæring og jeg tror personligt godt man kan have et større minus end 500 kcal om dagen, fx 1000, som skulle give et ugentligt vægttab på et kilo, men det er altså her ydergrænsen for hvad der er bare tilnærmelsesvist sundt ligger, sådan som jeg forstår det.

Du er 2880 Kcal i underskud - så jeg tror godt du kan regne med et pænt stort muskel tab.

At du ikke går rundt og føler dig sulten kan skyldes flere ting, men jeg tvivler på en af grundende er at din kost er tilstrækkelig, i sultlignende tilstande kan hormoner, der kvæler appetitten udløses, og af egen helt personlige erfaring har jeg oplevet at træning til tider kan virke appetitdæmpende selv om man skulle tro det modsatte egentlig var tilfældet.

:)

Link to comment
Share on other sites

Ja ok lyt til Mads. Han er klåg :smile:

Men spis noget mer da!

Har bare læst mig tynd snart, i tråde om at "Spis ikke til du er mæt, men til du ikke er sulten mere"... så det er princippet jeg kører efter. hmm... tror jeg må i bilka og tømme deres lager for tun. :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share