Fit til sommer


degulemusvitter
 Share

Recommended Posts

Hej hej!

Jeg kunne godt tænke mig at blive fit til sommer, hvilket betyder at jeg skal smide ca. 8 kg som helst ikke skal komme på igen. Jeg vejer nu her 85 kg. er 191 cm høj og 26 år gammel. Jeg har siden nytår smidt ca. 11 kg, men det har været på uudholdelige slankekure mv. og grunden til jeg skriver nu er at jeg godt kunne tænke mig at få hjælp med kosten, så jeg kan få min vægt ned på ca 78 kg. og holde den der. Derudover vil jeg gerne være fit, hvilket gerne skulle komme igennem træning.

Jeg er lige gået i gang med at træne fodbold to gange om ugen, og derudover går jeg i næste uge i gang med kettlebelt-træning 2-3 gange om ugen. Håber jeg kan få tid til at tage en eller to løbeture a ca 5-8 km. derudover.

Problemet er min kost - jeg har intet imod en dybt struktureret kostplan, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lægge den så den passer til min person. Er det noget som man kan få noget hjælp til herinde? Ellers er skrækscenariet jo, at jeg tager på igen og så er alt det ulidelige slid med de usunde slankekure jo bare rent spild af tid.

Håber der er nogen som kan hjælpe med en kostplan eller bare råd.

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Nu kender jeg jo stort set intet til dig og din form. Men du er ,ift BMI, normalvægtig. Så hvorfor ønsker du at tabe dig yderligere. Det er jo ikke det man bliver fit af, det gør man af træning. Selv er jeg 1,87 og vejer d.d. 98 kg. Jeg taber mig på følgende kost. Vægttab 0,5 til 1 kg pr uge

Morgenmad: en portion havregryn med rosiner

Mellemmåltid: 2 knækbrød med magert kødpålæg eller/og frugt

Frokost: 2 skiver rugbrød, med torskerogn/makrel i tomat/spegepølse med salat

Mellemmåltid: 2 knækbrød med magert kødpålæg eller/og frugt

Aftensmad: 1 portion af hvad vi nu skal have

Mellemmåltid: frugt

Der kan i løbet af dagen ryger et par lakridser eller fem ned.

Jeg træner 3,5-5 timer om ugen. Det er fortrinvis cardio-træning som spinning, roning, løb og crosstrainer. "Styrketræner" ca 1 gang om ugen i en ½ time.

Hilsen

Lars

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share