stive ben?!


wonderwall
 Share

Recommended Posts

hej spiller fodbold på 18år ca og har dermed fået de kendte fodboldben/meget stive ben.. og spørgsmålet er om det de er så stive bliver et problem når jeg skal ud på længere rutere < 20km-marathon ruter?

har prøvet at strække ud oftere men gør sku så ondt efter bare 5-10sek at jeg droppede det igen !

Link to comment
Share on other sites

hej spiller fodbold på 18år ca og har dermed fået de kendte fodboldben/meget stive ben.. og spørgsmålet er om det de er så stive bliver et problem når jeg skal ud på længere rutere < 20km-marathon ruter?

har prøvet at strække ud oftere men gør sku så ondt efter bare 5-10sek at jeg droppede det igen !

Du skal nok blive en god maratonløber hvis du dropper ting der gør ondt efter 5-10 sekunder.

Link to comment
Share on other sites

prøv du at spille fodbold i små 20år hvor der næsten aldrig er blevet strukket ud og se om du kan klarer den "smerte" der kommer :-) men godt svar som altid fra dig:)

Jeg ved ikke hvilke af mine indlæg på siden du refererer til, men kan du ikke se det absurde i at ville løbe maraton når du ikke kan holde ud at strække ud i 5-10 sekunder?

Jeg har selv dyrket sport i 25 år og har nærmest aldrig strukket ud, så jeg ved udemærket hvad du snakker om.

Er det egentlig fodbold eller håndbold du har spillet? Ikke at det betyder noget.

Om det bliver et problem for dig eller ej er ikke til at vide - det kan man kun gisne om. Det lyder dog som om du er i risikogruppen for at få skader som det er nu.

Link to comment
Share on other sites

er fodbold.. well 5-10 sek er også en overdrivelse, kan godt i 20-30sek men har læst mig frem til man skal holde udstrækningen i op til 2minutter, om det passer aner jeg dog ikke... og det med marathon rute er også bare et eksempel.. og det jeg prøver at vide om chancen for skader/for meget syre i benene er betytdeligt større når man har så stive ben som jeg nu engang har :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share