Intervaltræning tips


Pythoner
 Share

Recommended Posts

Hey MOL!

Jeg er så småt begyndt på intervaltræning. Jeg har bestilt et løbeur, men på grund af en lang række problemer er det først i dk om 1½ måned! :(

- Men derfor kan man vel starte alligevel :)

Har forløbigt gjort således:

Opvarmning i 10 minutter hvorefter jeg starter på rutinen:

lunt -> sprin -> gå -> lunt -> spring .. and so on.

Mit spørgsmål er blot, hvor længe jeg henholdsvis skal lunte, sprinte og gå.

I selve sprinten er jeg usikker på om jeg skal yde 100% i 10 sek eller 80% i 20 sek osv.

Derfor ville jeg høre, om nogle lige havde et par tommelfingerregler, som de ville dele ;)

Den anden ting er blot, at jeg har hørt, at løb nedbryder muskelmasse, i hvert fald på tom mave. Er det sandt og i givet fald, kan det undgås?

På forhånd tak :)

Link to comment
Share on other sites

Du skal passe på med at sprinne og springe i samme løbepas, da det kan være livsfarligt....

Ej, vi prøver lige igen.

Der findes uendelige variationer af intervaltræning, og der findes ikke det perfekte træningspas. Det kommer helt an på dine mål og ambitioner, hvad for en type interval du bør sigte efter.

Prøv at læse denne artikel: http://www.motion-online.dk/konditionstraening/kondition_-_artikler/oversigt_over_de_mest_effektive_intervalprogrammer_til_loeb/

Hvad angår nedbrydning af musklemasse, er det ikke noget du bør bekymre dig om. Det er rigtigt nok at kroppen går i "katabolsk" tilstand, under et længere træningspas med høj intensitet, men vi snakker vitterligt marginaler, som du hurtigt bygger op igen. Med mindre du er pro BB'er, er det ikke noget du bør tænke over.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share