rødvin, rødbedesaft mm


Beavis
 Share

Recommended Posts

hej, undre mig over at rødvin/alkohol skulle være dårlig for træmimng (små mængder) når det udvider blodårene? så må man jo transporterer mere ilt til usklerne? rødbedsaft der også udvider blodårene skulle jo eftresigende virke.

Link to comment
Share on other sites

hej, undre mig over at rødvin/alkohol skulle være dårlig for træmimng (små mængder) når det udvider blodårene? så må man jo transporterer mere ilt til usklerne? rødbedsaft der også udvider blodårene skulle jo eftresigende virke.

Den centrale effekt af alkohol er på mange måder herlig, men de færreste synes om den under træning.

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke den gode Bengt Saltin som under sinet medicinstudie var med i et forsøg, hvor de testede den præstationsfremmende effekt af alkohol? Resultaterne på ergometercykel var helt fantastiske, men på landevejen, var det ikke helt så godt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du træner og drikker alkohol senere på dagen, så bruger kroppen energien på at nedbryde alkoholen, istedet for at opbygge dine muskler, derfor får du ikke noget ud af din træning den dag. Endvidere nedbryder du mindre fedt når kroppen skal nedbryde alkoholen, så derfor tager man på af alkohol. Har læst en artikel om det, men kan ikke lige huske hvor jeg fandt den desværre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share