Vægtab, kalorieindtag og motion?


RunRun
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har igennem snart to år trænet 2-3 gange om ugen uden at lægge min kostvaner om. Det har betydet at jeg ikke har tabt mig overhoved. Jeg er stoppet med at ryge for 5 måneder siden, så nu er jeg begyndt at tage på... Det var jo ikke meningen.

Derfor har jeg besluttet mig at holde øje med mit kalorieindtag og løbe 2-3 gange om ugen + styrketræning. Derfor har jeg et par spørgsmål, men først min profil:

Jeg er mand, 29 år, 180 cm, 92 kg, er helt stillesiden på job og køre kun i bil, løber 5 km 2-3 gange om ugen, styrkertræner 30 min 2-3 gange om ugen og ønsker at tabe 10-15 kg.

Jeg har prøvet diverse beregninger, formler osv... men med et forskelligt svar, derfor har jeg følgende spørgsmål.

1. jeg forstiller mig et dagligt kalorieindtag på 2000, vil det give et vægttab?

Hilsen RunRun

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart så ja.

De beregnere som ligger rundt omkring på nettet går jo ikke efter, hvor meget muskelmasse man har, så de er aldrig specielt præcise. Jo mere muskelmasse du har, jo mere forbrænder du. Ved dog heller ikk hvordan den skulle beregne det med ;)

Men for at finde ud af dit ligevægtindtag, så kunne du jo skrive og veje alt hvad du spiser i en uge, hvor du hverken tager på eller taber dig, så regner du dig frem til, hvor mange kalorier det er og divider med de 7 dage, så har du en god indikator for, hvor meget dit ligevægtindtag er.

Så kan du jo så skære så mange kalorier af om dagen, som du nu har lyst til. Anbefalet 300-700 om dagen :)

// Para

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart så ja.

De beregnere som ligger rundt omkring på nettet går jo ikke efter, hvor meget muskelmasse man har, så de er aldrig specielt præcise. Jo mere muskelmasse du har, jo mere forbrænder du. Ved dog heller ikk hvordan den skulle beregne det med ;)

Men for at finde ud af dit ligevægtindtag, så kunne du jo skrive og veje alt hvad du spiser i en uge, hvor du hverken tager på eller taber dig, så regner du dig frem til, hvor mange kalorier det er og divider med de 7 dage, så har du en god indikator for, hvor meget dit ligevægtindtag er.

Så kan du jo så skære så mange kalorier af om dagen, som du nu har lyst til. Anbefalet 300-700 om dagen :)

// Para

Jeg prøver at tælle samme i en uge.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg løber i samme tempo p.t. ca. 5 km, skal deltage i et 7,5 km løb om en måned.

Jeg har siden i mandags holdt styr på kalorieindtaget ved hjælp af Myfitnesspal app'en, men jeg har svært ved at nå op på 2000 om dagen. Efter jeg har registreret hvor meget der skal til for at nå op på 2000 kacl om dagen, kan jeg se at sådan som jeg normalt lever kun når op ca. 1600 kcal om dagen.

Så hvis jeg skal tabe mig, så burde jeg kun spise ca. 11-1200 kacl om dagen?

RunRun

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share