Fodbold og kost


micstar
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg har længe gået og været nysgerrig omkring kost op til fodboldtræning-/kamp.

Så derfor tænkte jeg, at det var på tide, at spørge til råds :)

I tilfælde af, at man vil gøre sig de bedste forberedelser op til en fodboldkamp, hvordan ville ens kostplan så se ud? Og hvad skal der særligt lægges vægt på?

Samtidigt, hvor mange dage før kampen skal der spises på denne måde, og skal der eventuelt gøres det samme før en almindelig fodboldtræning?

I tilfælde af, at det kan optimeres vha. protein- og/eller kreatinpulver, så har jeg også dette ved hånden, da jeg har benyttet mig af disse til min styrketræning. Dog er jeg gået lidt væk fra styrketræning på det sidste, for at fokusere på fodbolden.

Håber der er nogle som kan hjælpe :)

Link to comment
Share on other sites

Har en kammerat der har spillet 1 division, der havde klubben fokus på at spillerne spiste sund og fornuftigt over hele ugen, og ikke bare op til kampe.

det giver ikke meget mening at fylde sig med junk-food i løbet af ugen, og så 3 dage op til en kamp spiser sundt.

Link to comment
Share on other sites

Jotak, det giver sig selv.

Det jeg er nysgerrig omkring er, hvad og hvordan det er bedst at spise op til kamp.

Jeg har tidligere hørt, at pasta til aftensmad aftenen før er godt, passer det fx?

Der er vel også forskel på, om det er en aftenskamp eller middagskamp..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share