Hvad skal man spise før løb?


ForestFruit
 Share

Recommended Posts

Hej drenge og piger!

Jeg hedder Maria og jeg er 16 år. Jeg er nybegynder og jeg startet med at løbe for 4 uger siden. Jeg løber 4 gange om ugen dvs. søndag,tirsdag,torsdag og fredag. Jeg løber en halv time rundt om en sø i københavn. Jeg er lidt skuffet fordi jeg har haft eksamner og måtte skubbe løb til siden. Jeg har nu ikke løbet i 4 dage da jeg skulle læse og gøre mig klar til eksamen. :4goodbye: Jeg plejer at løbe 6 kilometer. Men da jeg startet igen i dag så løb jeg slet ikke 6 kilometer. Jeg løb og fik sidestik allerede efter 5 sek. Og jeg blev virkelige træt. Jeg blev også skuffet men jeg vil meget gerne op igen og løbe længere end i dag. Men hvad skal jeg spise før løb? Og hvor mange timer skal jeg vente?

Det skal også siges at jeg vejer 48 og er 1,65 høj. Må jeg gerne indtage 2 styk chokolade før løb? Jeg er bare bange for jeg tager på. Men min bror som nu også løber siger at jeg bare skal spise normalt. Men jeg er ikke den type der kaster sig ud over mad. :gal:

Håber i kan hjælpe mig :-)

Mvh Maria

Edited by ForestFruit
Link to comment
Share on other sites

Du får højst sandsynligt sidesting fordi du har spist ganske kort tid inden du løber. Du bliver ikk en dårligere løber på 4 dage uden løb, bare rolig. Med den vægt kontra højde, kan du sagtens tage dig et stykke chokolade eller to. Det ville selvfølgelig være sundere med en banan.

Link to comment
Share on other sites

Du får højst sandsynligt sidesting fordi du har spist ganske kort tid inden du løber. Du bliver ikk en dårligere løber på 4 dage uden løb, bare rolig. Med den vægt kontra højde, kan du sagtens tage dig et stykke chokolade eller to. Det ville selvfølgelig være sundere med en banan.

okay, tak for dit svar! Det sætter jeg stort pris på :-). Men vil det så siges at jeg skal vente to timer efter jeg har indtaget mad og drikke?

Link to comment
Share on other sites

okay, tak for dit svar! Det sætter jeg stort pris på :-). Men vil det så siges at jeg skal vente to timer efter jeg har indtaget mad og drikke?

Gør det når du finder det behageligt. Der er ikk en facitliste. Der er nogen rettesnore, som fortæller at det og det bør man ikk spise så og så få timer før et løb, men ingen grund til at gøre det til en større videnskab. Hvis du føler dig mæt, så vent. Hvis du føler dig godt tilpas, så løb.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du spiser et stort måltid mad kan du godt regne med 1½ - 2 timer før du er ovre det. Spiser du noget småt, altså små mængder, burde du ikke kunne mærke det store. Jeg har selv en blanding af penautbutter og havregryn (+ rosiner og andet halløj) som jeg spiser nogle håndfulde af, lige inden løb, og det har ikke den store påvirkning :)

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak alle sammen :)

Jeg har overvejet det og jeg vil bare tage det som det kommer. Svarene hjalp, især fordi jeg har gået rundt og troet man ikke må spise meget og at der er en bestemt liste man skal forholde sig til. Pyh! Men selvfølelige er det ikke en grund til at tage til mcDonalds og spise junk. Næ nej, jeg skal bare spise sundt og det der er godt som giver næring til kroppen :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share