Puls - Forbrænding cal


ChristianDM
 Share

Recommended Posts

Hejsa allesammen

Jeg er begyndt for nogle får måneder siden at cykle mountainbike i Marselisskoven ved århus, jeg har siden jeg var 18 år været vild med denne form for kondi , men altid sådan bare for hyggens skyld og nogle gode grim med kammeraterne..

Nu er jeg 36år og 114 kg og 181 høj , jeg cykler ca 15 km hver anden dag på ca en time hvis jeg er alene , jeg vil gerne tabe mig og 1 januar 2011 vejede jeg 124 kg :-) , jeg har fundet mit gamle garmin forerunner frem og bruger det hver gang, fed ur.

Her er lige min data fra en alm. dag på ugen fra min garmin forerunner ur :

Total: 1735cal

tid:1,15,03

km: 17,75

avg km/t: 14,2

avg: 145bpm

max km/t: 46,5

max: 193 bpm

Min hvilepuls er pt 55 bpm men så skal jeg også lille helt stille og ikke blinke med øjnene, max puls er 209 bpm højeste jeg har været oppe på .

Nu mit spørgsmål : Kan det være rigtigt og kan jeg stole på mit ur , at jeg forbrænder 1700 cal på lidt over én time, jeg sætter spørgsmål ved det , da jeg engang havde en spinningsinstruktør der sagde at jeg ikke kunne forbrænde de 700 cal jeg havde gjort efter 45 min træning, hun mente at det nok kun var 300/ 400 cal på 45 min ..

Nogen der kan hjælpe mig her

Ps. fedt forum

Christian Madsen

Edited by ChristianDM
Link to comment
Share on other sites

Bum bum bum... Jeg vejer 70kg og kan nok klemme 800kcal ud i løbet af 60 min på kondicykel. Vil gætte på du kan producere et NOGET større output end jeg, både grundet størrelse, samt fordi jeg ikke er vant til at cykle (og jeg formoder du er). Men godt 1700 kcal er nok lidt i overkanten for 1 time og 15 min. Har du husket at opdatere dit ur med din nye kropsvægt ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har blot en enkelt observation: Har du vitterlig en maxpuls på 209, eller er der tale om en fejlmåling? Hvis den er god nok, hører du til en lille procentdel, som kan nå så høj en puls som 36-årig. Du vil kunne se en fejlmåling, som en skarp top, der afviger en del fra den øvrige pulskurve.

Fedt at cyklingen kan rasle nogle kilo af, samtidig med at du har det sjovt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke læge, men som udgangspunkt er der da ingen problemer i det, hvis din krop ikke brokker sig. Du tilhører bare en lille gruppe med høj maxpuls. Hvis den var på 250, ville jeg nok være mere bekymret. Jeg troede selv, jeg var med i gruppen med høj maxpuls, eftersom jeg som 33-årig kan nå 200, men du slår mig da med længder :-)

Hvis du flere gange har observeret en slutpuls på 209, jamen så er det jo din maxpuls. Du virker dog en smule usikker på, om målingen er korrekt. Jeg er fx ikke i tvivl om min egen maxpuls. Den har jeg testet flere gange, og det er bestemt ikke nogen rar oplevelse - det er seriøst hårdt :-) En maxpuls er ikke noget, man bare lige aflæser, når man kommer hjem fra en normal træningstur - den skal der lides for.

Link to comment
Share on other sites

Ha ha ja max puls betyder MAX belastning af systemet ... jod/jern smag i munden, prikker for øjnene , og svimmelhed måske tæt på blackout , ubehageligt ..... måske skulle jeg prøve igen en dag jeg føler for det, der er nu ikke noget som en god bakke i fuld galop et par gange .

Christian

ps. men rigtigt nok jeg er da ikke sikker sikker på mit ur viser rigtigt, og derfor også denne tråd ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share