Cirkeltræning vs alm.


Bungi
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

Jeg har lige et lille simpelt spørgsmål. Jeg har luret lidt på dette Træningsprogram og det ser ud til at være en god start for en begynder som mig. Har tænkt mig at starte stille og roligt for at se om det er noget for mig. Mit spørgsmål går ud på hvor stor forskel der er på cirkeltræning og "alm" træning. Dernede hvor jeg skal træne kan der godt være lidt ventetid på maskinerne. Derfor vil det være rimelig besværligt kun at skulle lave en rep. Jeg er godt klar over at det er et total nybegynder program, men hellere lige spørge end aldrig at finde ud af det :)

/Lasse Jensen

Link to comment
Share on other sites

Hej Lasse

Det Cirkeltræningsprogram du linker til er et vægttabsprogram.

Grunden til at dette program kører styrketræningsøvelserne som cirkelprogram er fordi det gør det muligt at holde kortere pauser og derfor holde pulsen oppe selv under styrketræningsdelen. På den måde holder du forbrændingen oppe også i den del af programmet der ikke er Cardio træning.

Hvis du vil træne for at tabe dig eller opnå større muskeludholdenhed som Vastus skriver, så er dette en hel fin træningsmetode.

Hvis du ønsker at opbygge muskelmasse eller stor styrke ville jeg nok finde et andet program, men det kommer jo an på hvad dit mål er?

-HEB

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at jeg har total misforstået det. Jeg troede at cirkeltræning var at lave øvelse 10 gange videre til øvelse 2,3,4,5 og så tilbage og tage 10X 1,2,3,4,5. Sådan at man ikke lavede den samme øvelse 3 gange i træk.

Pulsen kan man vel godt holde oppe ved at lave den samme øvelse 3 gange efter hinanden og så videre.

Planen er nu egentlig bare at få strammet lidt op og måske smide 3-5kg. Jeg ville bare lige "prøve" et lille træningsprogram for at se om det var noget jeg kunne blive ved med. Løber normalt 2 gange om ugen og kan jo lige så godt få lidt styrketræning ind over. Men som landet ligger nu bliver det "kun" 2 gange om ugen, indtil jeg måske bliver total hooked :)

/Lasse Jensen

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at jeg har total misforstået det. Jeg troede at cirkeltræning var at lave øvelse 10 gange videre til øvelse 2,3,4,5 og så tilbage og tage 10X 1,2,3,4,5. Sådan at man ikke lavede den samme øvelse 3 gange i træk.

Pulsen kan man vel godt holde oppe ved at lave den samme øvelse 3 gange efter hinanden og så videre.

Planen er nu egentlig bare at få strammet lidt op og måske smide 3-5kg. Jeg ville bare lige "prøve" et lille træningsprogram for at se om det var noget jeg kunne blive ved med. Løber normalt 2 gange om ugen og kan jo lige så godt få lidt styrketræning ind over. Men som landet ligger nu bliver det "kun" 2 gange om ugen, indtil jeg måske bliver total hooked :)

/Lasse Jensen

Du har forstået det helt korrekt. Du variere mellem øvelserne, så du ikke tager denne samme øvelse 2x i træk. Det er skam et helt fint program til dine mål, uden tvivl. Du skal nok blive både større, stærkere og mere udholdende af programmet. Du skifter mellem ben-træning, overkrops-træning, træk og pres, så du skulle gerne være klar til at tage den pågældne øvelse igen, når du kommer tilbage til 2-3 sæt.

Du vil nok ikke opnå ligeså gode resultater styrke/muskelmasse mæssigt, som hvis du kun fokuserede på dette, men derfor kan du nemt opnå ganske fine resultater ved dette program. Så hvis du vil have lidt større muskler, større styrke, tabe nogle kilo, og få en bedre generel kondition, så syntes jeg da bare, du skal gå i gang med programmet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige testet de 5 øvelser idag. Der var faktisk kun lige 1 maskine som jeg ikke kunne finde, men finder den nok næsten gang.

Kan allerede se nu at det ikke bliver cirkeløvelser, da der simpelthen er for meget ventetid. Der er "kun" 2 af hver maskine og der var flere gange hvor alle blev brugt, så når man først har maskinen skal det udnyttes.

Den der romaskine er da godt nok crazy, troede det var easy weasy.

Tak for hjælpen :)

Link to comment
Share on other sites

En Bronzecirkel er en serie af øvelser ligesom almindelig cirkeltræning. Forsvaret bruger den som optagelseskrav til i hvert fald nogle uddannelser på tid. Jeg ved ikke, om den er optimal, men jeg synes nu stadig, den er god at forholde sig til.

https://www.hjv.dk/HHV/TFRK/HD%20NORDSJ%C3%86LLAND/HVK%20SSR/Uddannelse/Sider/bronzecirkel.aspx

Takker, jeg kigger på det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share