Kostberegner GRATIS


Mathias.
 Share

Recommended Posts

Hej! :D

Jeg har udarbejdet et Excelark, hvor du nemt kan lave en kostplan. Excelarket henvender sig blandt andet til folk som vil enten tabe sig eller tage på.

Du indtaster køn, højde, vægt, alder, evt. fedtprocent, aktivitetsniveau, og hvor meget du vil tabe dig eller tage på.

Så udregner kostberegneren, hvor mange kalorier du skal indtage og en række andre ting.

Herefter kan du vælge dine fødevarer til din kostplan.

Kostberegneren viser, om du får de rette mænger protein, kulhydrat, fedt, vitaminer og mineraler.

Hvis du synes det bliver for kedeligt med én kostplan, kan du oprette flere i samme

projektmappe.

Desuden får du en indkøbsliste, så du ved lige præcis, hvor meget du skal købe ind af de

fødevarer, du har valgt. Og du kan printe dine kostplaner ud og sætte dem op på køleskabet.

Hvis du vil hente regnearket eller bare læse mere om det, kan du gøre det her:

http://www.kostberegner.dk

Det er gratis, og du skal hverken oprette bruger el. lign.

Skriv meget gerne til mig og fortæl, hvad du synes om det, eller hvad der evt. mangler. Enten her på dette site eller på [email protected] :D

God fornøjelse.

Mathias Reker

Edited by Mathias.
Link to comment
Share on other sites

Hey cool lavet :). har bare et enkelt spørgsmål.

Den siger, lige meget om jeg skal tage på, tabe mig eller stå i ligevægt, så skal jeg indtage 111 gram protein.

Spørger bare fordi man altid høre folk sige "du skal have 1,7 eller 2 pr kilo kropsvægt". Og ifølge den skal jeg "bare" have 1.5.

Men jeg er ikke ekspert overhovedet, så spørger bare for at lære mere :).

(ps, rigtigt fedt "program" :))

venlig hilsen Jonathan. N

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke rigtig få de der rullelister til at virke ? :s skal man gøre noget specielt inden ?

[/quote

JA, DU SKAL TILLADE ALLE MARCROER.

hvis dette ikke virker, hvilket det meget gerne skulle gøre, så:

Hvilket styresystem bruger du? Mac eller Windows?

Hvilken version af Microsoft Office bruger du?

Svar evt. pr. email, så får du svar med det samme :)

[email protected]

Edited by Mathias.
Link to comment
Share on other sites

Hey cool lavet :). har bare et enkelt spørgsmål.

Den siger, lige meget om jeg skal tage på, tabe mig eller stå i ligevægt, så skal jeg indtage 111 gram protein.

Spørger bare fordi man altid høre folk sige "du skal have 1,7 eller 2 pr kilo kropsvægt". Og ifølge den skal jeg "bare" have 1.5.

Men jeg er ikke ekspert overhovedet, så spørger bare for at lære mere :).

(ps, rigtigt fedt "program" :))

venlig hilsen Jonathan. N

Nogen siger du skal spise 2 g / kg kropsvægt, nogen siger 1,5 andre siger 1,6..

I bund og grund handler det om dit mål, samt aktivitetsniveau Du har valgt et middel aktivitetsniveau, hvilket vil sige at du skal have 1,5 g /kg kropsvægt. Hvis du ændrer dit aktivitetsniveau, vil du ligeledes se at dit proteinindtag ændrer sig :)

Link to comment
Share on other sites

Mathias -> Hvis du har noget du vil sige, så skal du ikke spamme forummet i 3 forskellige kategorier med enslydende indlæg, så jeg efterfølgende skal slette og flette for at rydde op!!!

:4ranting:

Regnearket ser umiddelbart fint ud, men dine energiberegninger skyder ved siden af, så vidt jeg kan se.

Link to comment
Share on other sites

Mathias -> Hvis du har noget du vil sige, så skal du ikke spamme forummet i 3 forskellige kategorier med enslydende indlæg, så jeg efterfølgende skal slette og flette for at rydde op!!!

:4ranting:

Regnearket ser umiddelbart fint ud, men dine energiberegninger skyder ved siden af, så vidt jeg kan se.

Nej, undskyld . :unhappy:

Energiberegningerne er beregnet ud fra, at du får protein afhængende af din kropsvægt, samt aktivitetsniveau. Fedt er sat til 1 g / kg kropsvægt. Resten af kalorierne skal så komme fra kulhydrat.

Er det ikke en meget fornuftig energifordeling?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har opdateret Excel arket d. 30-06-11.

Jeg anbefaler alle, som bruger det, at hente den nyeste version.

Jeg har rettet en masse småfejl.

Desuden har jeg lavet en funktion, så man kan søge efter nye opdateringer, så man ikke behøver at tjekke kostberegner.dk for nye opdateringer hele tiden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej

En ny version af kostberegneren er nu tilgængelig. Jeg har tilføjet følgende:

- Det er nu muligt at sortere fødevarerne, så man ikke skal lede det hele igennem. Eksempelvis, hvis man finde skummetmælk, kan man højre klikke på det orange felt, hvori man vil tilføje fødevaren. Så popper der en boks op. Her vælger man mælkeprodukter. Herefter klikker man på den til dropdownknap til det felt man lige har valgt kun skal vise mælkeprodukter. Feltet vil nu kun vise mælkeprodukter.

- Hvis du vil rydde hele siden for madvarer, højre klik da på feltet ’fødevarer’ i toppen. Der vil nu poppe en boks frem, som spørger dig om du vil nulstille arket.

- Desuden er kostberegneren gjort mere brugervenligt på andre punkter…

Hvis du har spørgsmål er du altid meget velkommen til at kontakte mig pr. email.

Venlig hilsen

[email protected]

Link to comment
Share on other sites

Hej

En ny version af kostberegneren er nu tilgængelig. Jeg har tilføjet følgende:

- Det er nu muligt at sortere fødevarerne, så man ikke skal lede det hele igennem. Eksempelvis, hvis man finde skummetmælk, kan man højre klikke på det orange felt, hvori man vil tilføje fødevaren. Så popper der en boks op. Her vælger man mælkeprodukter. Herefter klikker man på den til dropdownknap til det felt man lige har valgt kun skal vise mælkeprodukter. Feltet vil nu kun vise mælkeprodukter.

- Hvis du vil rydde hele siden for madvarer, højre klik da på feltet ’fødevarer’ i toppen. Der vil nu poppe en boks frem, som spørger dig om du vil nulstille arket.

- Desuden er kostberegneren gjort mere brugervenligt på andre punkter…

Hvis du har spørgsmål er du altid meget velkommen til at kontakte mig pr. email.

Venlig hilsen

[email protected]

Hej du,

godt initiativ.

Det virker vidst ikke på mac?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share