Brun ris


ibroken
 Share

Recommended Posts

Jeg plejer normalt at spise fuldkornsris fra mærket ris-fix - de kan fås i Bilka og er færdige på ca 15 min.

Men har for nyligt læst at brune ris er endnu sundere? Det undersøgte jeg, og læste frem til at fuldkornsris er det samme som brun ris. Her blev jeg lidt forvirret, da de fuldkornsris, jeg normalt spiser er færdige på relativt kort tid, sammenlignet med brune ris, der tager mere end 30 min at koge. Plus, så det ris jeg spiser er hvidt?

Hvad er så bedst at bruge? Fuldkornsrisene er i kogeposer fra pakken

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det kunne muligvis være noget med fiberene i de forskellige ris sorter, brune ris er ikke bare brune ris der findes mange forskellige sorter, og hver sort har sikkert også meget forskellige fiber type/struktur.

Det er nok mit bedste bud.

Vh. Loth

Edited by loth
Link to comment
Share on other sites

Okay, jeg bruger bare fuldkorn indtil videre.

Noget helt andet. Har ikke trænet i 2 måneder, og er lige begyndt i dag med en sund kost, der ligger mig i overskud.

Problemet er, at jeg brækkede mig ca 2/3 gennem mit after-workout måltid, som bestod af 150g ris og 200g bøf.

Jeg tror det skyldes enten overmæthed eller også er der noget galt med kødet? Jeg var ikk særlig sulten efter træningen, og ventede ca 1,5 time efter træning at spise. Tog en shake lige efter træning. Kødet smagte heller ikk såå godt som det plejer?

Hvad kan det skyldes?

Det eneste jeg kan finde på med kødet, er at jeg lod det stå i køleskabet og ikke fryseren en hel dag efter jeg købte det hos slagteren. Derefter lagde jeg det i fryseren, hvoraf jeg tog 1kg af det og lavede bøf. Der var dog en del blod, der havde samlet sig i kødposerne?

Hvad mener I?

Link to comment
Share on other sites

Det var allerede tøet op i køleskabet.

Ellers plejer jeg bare at ligge det i varmt vand, hvis det er frossent. Her oplever jeg ikk noget lign.

Hmm, svært at sige hvad det skulle være, måske det er baktusser fra slagteren eller nogle af dine køkkenredskaber eller måske også din karklud eller hviskestykke...

kilderne kan være mange...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share