Seriøs svømmetræning


Viborgbonde
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg søger en elite svømmer/en der svømmer på højt niveau, eller har gjort det. Jeg har brug for noget hjælp med min svømmetræning. Jeg skal om et par måneder til udtagelse til udviklingsholdet indenfor triathlon. Her er der nogle krav man skal opnå for at komme på. Et af kravene er, at man skal kunne svømme 800 meter på under 10 minutter.

Derfor har jeg brug for hjælp med mit træningsprogram. Hvordan skal jeg træne? hvordan bliver jeg hurtigere?

Til dem der har nogle gode råd eller som vil hjælpe mig med min træning, så kan i sende mig en mail på [email protected]

Håber virkelig i vil hjælpe...

Mvh.

Bonde

Link to comment
Share on other sites

Hej Bonde

Jeg er lidt nysgerrig.

Hvad er dit svømmeniveau nu?

Jeg mener det er meget svært at nå et svømmeniveau der hedder 800 m på 10 min, uden en baggrund i klubsvømmetræning.

Har du aldrig svømmet i klub før?

hvis du har svømmet i klub, hvorfor har du så valgt at træne alene nu?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig svømmet i klub. Jeg svømmede hver søndag i 1 time med lidt træner fra jeg var 5 til jeg var 11. Så jeg har svømmet hele livet, stort set.

Jeg har et rimlig godt svømmeniveau. Jeg har fået at vide af mange, at jeg har en rigtig rigtig god teknik. Gode lange tag og ligger ret og stille i vandet. Jeg er gået fra 28 tag pr bane (25 meter) i Januar ned på 19 tag nu.

Jeg svømmede idag en 400 meter test på 6.10 så det eneste jeg mangler er fart!!

Link to comment
Share on other sites

Realistisk set tror jeg du får svært ved at forbedre dig fra 400 på 6.10 til 800 på 10.00 på et par måneder.

Du bør nok overveje at melde dig ind i en svømmeklub. Det er stort set umuligt, selv at træne sig op til at svømme så hurtigt, uanset hvor gode træningsprogrammer du har.

Held og lykke med projektet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share