Enkelt træningsprogram!?


simdk
 Share

Recommended Posts

Hey :)

Håber at der er nogle der vil hjælpe! Da jeg er nybegynder inde for området..

Det jeg i al enkelhed vil opnå er bedre springkraft, og lidt mere styrke i arme/skuldre, jeg går ikke efter at blive rigtig stor, bare få flere kræfter..

Jeg går efter et enkelt program uden al for svære øvelser, som ikke må være al for belastende, da jeg snart starter fodbold og håndbold træning op igen (4-5gange om ugen spiller jeg i alt).. Jeg har tænk at træne 2-3 gange om ugen..

Har hørt at det er godt at tage mange rep. Med lidt færre kilo, hvis man er ude efter eksplosiv styrke, passer det?

Jeg er 170 cm og vejer 60 kg.

Håber at der er nogle der vil hjælpe mig :)

Link to comment
Share on other sites

Eksplosiv styrke er hvor meget arbejde, man kan udføre per tidsenhed (Eller noget i den dur). I det tilfælde, ville jeg tro, at frivend og stød er én af de bedste øvelser, du kan udføre. Frivend er én af de mere teknisk krævende øvelser, men det kan trænes op, at udføre den med optimal vægt ved at øve sig med mindre vægt (End det, du ville træne med normalt). Gentagelser ville nok nærmere være færre, hvis det er ren eksplosiv styrke, du træner for. Udover det, kan du kigge nærmere på plyometriske øvelser, der udvikler ens eksplosive styrke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share