Copenhagen marathon - 256 dage - Kan jeg nå det?


Mark-marathon
 Share

Recommended Posts

Situationen lige nu: Jeg er ikke i den bedste form i forhold til tidligere. Har dog hold mig igang via håndbold, fodbold og stille og roligt løb. Jeg løb den anden dag 5 km. på 23.25 min. Føler jeg har en forholdvis god naturlig form, men mangler stadig meget.

Kan det lade sig gøre? : At løbe Copenhagen marathon 2012 , med seriøs træning efter diverse løbeprogrammer.

Min vilje og motivation vil ikke blive et problem. Jeg er meget opsat på at gennemføre dette mål.

Jeg er startet med min træning og føler mig utolig glad for det.

Håber i kan give et svar om det er muligt at nå, og om i evt. har nogle råd omkring træningen

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bor i nærheden af København, kan du træne sammen med sparta. De holder gratis marathon træning søndag kl 930 fra Østerbro stadion. De plejer at starte op til november med ca 13 km og så øger man over vinteren og foråret til 30 km. Så kan du selv løbe en kortere tur eller lave intervaltræning i løbet af ugen.

Link to comment
Share on other sites

Du kan lave et program på http://www.loebesiden.dk/loebeprogrammer.php

Jeg kan ikke indesår for kvaliteten, det ser umiddelbart meget fornuftigt ud.

Du kan godt lave styrketræning sammen med marathontræning, men det skal nok ikke være for omfattede. Et program med basisøvelser som squat, dødløft, Row og bænkpres 2-3 gange om ugen på de dage, hvor du ikke løbetræner vil være godt. Du bør nok beslutte, at marathontræningne er prioritet et og styrketræningen tilpasses derefter. Vær tilbageholdende med vægt og antal gentagelser. Være klar over, at styrketræning ikke vil forbedre din marathontid.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville:

Løbe 3x om ugen, en gang korte en gang lange intervaller. 3. Tur er lang tur når du når over 10km så løber du langt lang hver anden uge og lidt kortere hvert anden.

4x løb om ugen hvis du har tid. Sidste tur bliver en medium lang restitutionstur.

Forøge træningsmængde med max 10% pr uge.

Påbegynde vægttab NU. Lavere vægt= bedre løbeøkonomi.

Købe to par løbesko i en rigtig butik-gode ting koster penge og det er ikke her du vil spare.

Suppler med styrke- og cirkeltræning-stærkere muskler giver bedre økonomi og ekstra kardio, der ikke smadrer led og sener unødigt er bonus.

Edit: 3,5 timer er ikke urealistisk hvis du følger den plan.

Edited by Fame Boy
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville:

Løbe 3x om ugen, en gang korte en gang lange intervaller. 3. Tur er lang tur når du når over 10km så løber du langt lang hver anden uge og lidt kortere hvert anden.

4x løb om ugen hvis du har tid. Sidste tur bliver en medium lang restitutionstur.

Forøge træningsmængde med max 10% pr uge.

Påbegynde vægttab NU. Lavere vægt= bedre løbeøkonomi.

Købe to par løbesko i en rigtig butik-gode ting koster penge og det er ikke her du vil spare.

Suppler med styrke- og cirkeltræning-stærkere muskler giver bedre økonomi og ekstra kardio, der ikke smadrer led og sener unødigt er bonus.

Edit: 3,5 timer er ikke urealistisk hvis du følger den plan.

kan godt være det er et dumt spørgsmål ... men jeg bliver nødt til at blive lidt klogere her :o)

2 par løbesko ... hvorfor 2 par? Skal de være ens eller forskellige typer ?

Link to comment
Share on other sites

Det lader til du ikke er i helt dårlig form, så selvfølgelig kan det lade sige gøre.

Fortsæt med at træne grundform hen over vinteren og gå så i gang med et specifikt 16 ugers marathonprogram i det nye år, så kan det ikke gå helt galt. På løbesiden.dk kan du finde meget mere information om træning og træningsprogrammer. Der er rigtig mange løbenørder på den side, som kan hjælpe med svar på de fleste spørgsmål.

Mht styrketræning, så er det ikke noget der gavner din løbeform, specielt ikke træning af din overkrop, da det bare giver unødvendig vægt på kroppen.

Men held og lykke med det. Det bliver helt sikkert hårdt :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share