Kritik af Fullbody/Crossfit program


RasmusJuul
 Share

Recommended Posts

Hejsa MO, har trænet i snart 3 års tid og har prøvet utallige programmer dog mest 2-splits, alle sammen programmer som jeg selv har lavet og de har fungeret på det fuldeste.

Men er begyndt ikke at have så meget tid til træningen længere da jeg skal bruge meget tid på transport til og fra Krav Maga hvor de lige har fået fikset et flot crossfit/styrketrænings område sammen, så derfor har jeg bakset et fullbody/crossfit program sammen som jeg godt kunne tænke mig til feedback på. Jeg tager os til nogle crossfit hold engang imellem som bliver kørt der, så træner jeg blot det som jeg ikke fik med i crossfit holdet, bagefter.

Biceps/triceps (kører superset og 4 sæt af 8-12 gentagelser, så det er én triceps øvelse og én biceps øvelse pr. gang, når jeg er færdig med dem, tager jeg så én biceps øvelse og én triceps igen). Mangler dog bare en biceps øvelse hvilket jeg håbede at i kunne hjælpe mig med at finde, og inden at nogle nok vil sige Hammer curl el. lign. så får jeg intet ud af den øvelse.

Chinups/Dips i gymnastikringe(de har ikke noget dips stativ) hvor der ca. er imellem 10kg og 25kg i belastning.

**bicepsøvelse**/triceps pushups med belastning.

Mave/Core (kører også superset ligesom med Biceps/triceps, kører 4 sæt af 8-12 gentagelser, hvor at hviletiden som skulle have været imellem 'Toes-to-the-bar' er blevet dedikeret til 'Planken' som jeg så laver til at jeg kolapser og så tager jeg et nyt set med 'toes-to-the-bar').

Skulder/Ben (kører IKKE superset, der bliver kørt 4 sæt af 8-12 gentagelser af hver).

Pushpress

Kettlebell swing (aner ikke hvad den rigtig hedder, men den kommer frem hvis man søger på youtube).

Øverste-/Nederste Ryg, (der bliver heller IKKE kørt superset, der bliver kørt 4 sæt af 8-12 gentagelser af 'BOR' og 5 sæt af 5-6 gentagelser af 'Dødløft').

Ved siden af dette program som vil bliver kørt 2 gange om ugen i uge 1 og 3 gange om ugen i uge 2, og så forfra igen, så vil der blive løbet mellem 2-3 gange ugentligt for at give lidt kondi.

Ved godt at der ikke er hverken bænkpress eller skråbænk med men tror selv at dips og pushpress er tilstrækkeligt til os at få ramt brystmuskulaturen. Hvad synes I? Og har i evt. nogle forslag eller en smule konstruktiv kritik?

Mvh. Rasmus Juul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share