opskrift beregner?


pappabear
 Share

Recommended Posts

heysa..

jeg spekulerede lidt over om der findes en "opskrifts" beregner..

lad os f.eks. sige at jeg ved at jeg til aftensmad skal have

kylling, blomkål, gulerødder og evt. rødbeder, og at dette til

sammen skal indeholde 600 kcal. så ville det være cool

hvis man kunne indtaste ovenstående madvarer og vupti kom

der en fordeling i gram pr. varer der skulle bruges til at

opnå et måltid på de 600 kcal. - måske enda så man kunne vælge

hvor fra de fleste kcal. skulle komme (f.eks kylling) ..

bare en tanke, den findes sikkert, men jeg har ikke kunne

finde nogen beregner på nettet der kan dette!

// p

Link to comment
Share on other sites

heysa..

jeg spekulerede lidt over om der findes en "opskrifts" beregner..

lad os f.eks. sige at jeg ved at jeg til aftensmad skal have

kylling, blomkål, gulerødder og evt. rødbeder, og at dette til

sammen skal indeholde 600 kcal. så ville det være cool

hvis man kunne indtaste ovenstående madvarer og vupti kom

der en fordeling i gram pr. varer der skulle bruges til at

opnå et måltid på de 600 kcal. - måske enda så man kunne vælge

hvor fra de fleste kcal. skulle komme (f.eks kylling) ..

bare en tanke, den findes sikkert, men jeg har ikke kunne

finde nogen beregner på nettet der kan dette!

// p

Det er jo ikke langt fra det du kan med flere forskellige kalorieberegningsværktøjer, f.eks. dette regneark.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=31189

Det du ønsker at kunne kræver egentlig kun ganske banal procentregning, men naturligvis også adgang til en fødevarerdatabase og en pæn indpakning af det hele så det er let at bruge.

Ift den normale brug af den slags vil du blot kunne regne baglæns fra slutresultatet (samlet kalorier), men vil stadig kunne kontrollere de relative mængder.

Jeg synes ikke det er særlig meget mere besværligt at vælge fødevarer og indtaste et første bud på mængde for hver af dem, og ud fra resultatet tilpasse mængderne for at nå det ønskede samlede antal kalorier. Det vil være ganske let og noget jeg har gjort mange gange.

Lidt mere tricky bliver det selvfølgelig hvis du også ønsker en specifik fordeling mellem protein/kulhydrat/fedt, men ud over det er det jo ikke super afgørende at du ender på præcis 600kcal eller om det er +- 5%.

Link to comment
Share on other sites

heysa ..

nej jeg ved godt man sagtens kan regne baglæns ..

men jeg synes nu det ville være cool hvis der fandtes

en sådan beregner;)

det med opdelingen vil være en fordel hvis man går op

i hvor mange kcal. der feks kommer fra kulhyrdrater osv...

jeg tjekker lige det regneark der... ;)

takkeR!

Det er jo ikke langt fra det du kan med flere forskellige kalorieberegningsværktøjer, f.eks. dette regneark.

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=31189

Det du ønsker at kunne kræver egentlig kun ganske banal procentregning, men naturligvis også adgang til en fødevarerdatabase og en pæn indpakning af det hele så det er let at bruge.

Ift den normale brug af den slags vil du blot kunne regne baglæns fra slutresultatet (samlet kalorier), men vil stadig kunne kontrollere de relative mængder.

Jeg synes ikke det er særlig meget mere besværligt at vælge fødevarer og indtaste et første bud på mængde for hver af dem, og ud fra resultatet tilpasse mængderne for at nå det ønskede samlede antal kalorier. Det vil være ganske let og noget jeg har gjort mange gange.

Lidt mere tricky bliver det selvfølgelig hvis du også ønsker en specifik fordeling mellem protein/kulhydrat/fedt, men ud over det er det jo ikke super afgørende at du ender på præcis 600kcal eller om det er +- 5%.

Link to comment
Share on other sites

Guest J.A.-Træning

Hej,

Jeg tror ikke der findes en dissideret beregner, der bestemmer hvor meget du skal have af hver madvare, da det jo ligesom kommer meget an på personerne og hvad de har lyst til.

En god side til at finde kalorieantallet i madvare, og måltider er www.madlog.dk, der kan du selv taste ind hvad du spiser og hvor meget, og så giver den dig kcal, fedt/kulhydrat/potein i gram og procent.

Jeg synes personlig det er et af de bedre sites, og jeg bruger ikke andet end det.

-God fornøjelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share