Jeg vil være Jæger!


OskarPedersen
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

Mit navn er Oskar og jeg er 15 år gammel. Jeg har altid været lidt af en 'nørd' når det kom til computerspil, jeg har spist meget usundt, og i det hele taget været en rigtig teenager :). Jeg har altid haft et brændene ønske om at blive Jægersoldat, men har altid regnet det for at være ude af min 'league'. Det blev dog ændret da jeg en dag tænkte... Hvorfor fanden skulle jeg ikke kunne blive Jægersoldat? Hvorfor kunne jeg ikke være en af de få der kom ind? Og nu har jeg besluttet mig at jeg vil prøve.. Jeg er begyndt at løbe hver dag, og det går skide godt! Og det hele er bare fantastisk.

Jeg har også fundet denne her utrolig fede guide til hvordan man bliver Jægersoldat.

http://www.thomasrathsack.dk/bliv-jaeger/ikke-traenede.html

Jeg vil begynde at følge den fra 1. Januar og slå der udaf..

Nu vil jeg lige høre jeres mening på dette...

Er det forsent at begynde at træne til at blive Jæger?

Er der nogen specielle øvelser som hjælper meget?

på forhånd tak:)

Link to comment
Share on other sites

Du er en ung knægt så der er masser af muligheder.

Godt du er begyndt at løbe, det får du brug for!! Du skal lære at gå med rygsæk, og den skal være tung. Løbetræning, svømmetræning og marchtræning vil komme til at fylde meget hvis du vil træne målrettet fra nu af. Styrketræning er også vigtigt. Stærke ben, en stærk ryg/core og nogle stærke arme/hænder er rigtig vigtigt. Hvis du ser på hans program så går det meget ud på konditionstræning og ikke så meget på styrke. Og det er noget du på et tidspunkt skal overveje. For det er helt og holdent et spørgsmål om hvordan du er. Hvis du er stærk som en okse, så skal du jo ikke tænke på det, men hvis du som sådan ikke er ret stærk men har en rigtig god grundform så skal du jo ligge tyngden af din træning på styrken.

Nu hvor du knap er færdig med at gå i skole, så vil det nok bare være godt at komme igang med at lave et eller andet der kan få dig i form, og når så din grundform er ved at være i orden så kan du målrette den endnu mere, men der er nok for tidligt at gøre det allerede nu. Der er jo alligevel en rum tid inden du kan søge.

En ting du dog kan lære dig selv og som nok er det allervigtigste, det er at ville. "Viljen til at ville fremmer evnen til at kunne". For når det først gør ondt, og det skal det gøre, så er man ligepludselig ikke så sej længere. Og det kan godt være man er en superatlet, men hvis man ikke har hovedet med, så kommer man ingen steder. Så hvis du fra nu af, altid stræber efter at være bedst til alt hvad du laver, så kommer viljen og den skal du bruge.

God træning og held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share