Maxpuls...?


DMT
 Share

Recommended Posts

Hej

I tirsdags var jeg ude at løbe en god tempotur. Jeg løb med et gennemsnit på 4:14 pr. kilometer. Da jeg så kommer hjem og lægger mine data ind fra mit GPS ur siger den at jeg nåede op på en maxpuls på 243. Da jeg er 23 år og i god form har jeg regnet mig frem til, at den i stedet skulle ligge omkring de 200.

Jeg bruger et Garmin 305 ur med dertilhørende pulsmåler og har det "bløde" bælte man kan købe til. Jeg sætter pulsbæltet lige under brystet og det sidder godt til.

Nogen forslag til, hvordan jeg kan få et mere rigtigt resultat. Ved godt det aldrig bliver 100 procent korrekt, men jeg synes at 243 lyder meget højt.

Har vedhæftet et billede af min puls på ruten.

Som sagt er jeg 23 år. Jeg er 182 høj og vejer omkring de 70. Jeg løber normaltvis 50 km i ugen med gennemsnit på 5 min pr. km. med mindre jeg træner interval og lign..

På forhånd tak for hjælpen.

/DMT

post-54738-044320500 1328786669_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror dit ur har fået dine værdier lidt skævt. Det er dog ikke umuligt at have3 en maxpuls der ligger på 243. Dette er blot meget sjældent (mindre end 1/10 000 vil jeg tro, når vi taler om raske veltrænede mennesker). Det kolde vejr for tiden gør i øvrigt at man sveder mindre og dermed vanskeliggør pulsurets arbejde.

Mvh Andreas

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen måde, hvorpå man kan ændre det så det bliver mere korrekt?

Men kan være, at det er det kolde vejr, der gør det. For når jeg kigger tilbage i historikken så ligger målingerne mere normalt fra Maj til Juli - dog er der også værdier som 227 og 237 i august og september, men det er nogle korte spikes ser det ud til. Og fra oktober af ser det ud til at gå ned ad for uret - om man vil...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share