Kick/boxing for overvægtige unge?


AnonymHer
 Share

Recommended Posts

Hej.

Jeg er en ret stor teenager. Jeg er 13 år gammel, er 180 cm høj og vejer omkring 84-85 kilo :-(

Jeg er fornylig kommet igang med at løbe og sådan lidt af hvert og har den sidste måneds tid smidt 3 kilo.

Det er jeg super glad for, men kunne godt tænke mig at begynde til noget. Har prøvet et par ting, men jeg kan virkelig bare ikke gå til nogen form for bold spil, for der kan jeg slet ikke følge med når jeg er så stor, og så føler jeg mig tilgrin :(. Gik engang til noget boxing og det synes jeg var fedt. MEN, igen.. Jeg kan ikke klarer det på normalt niveau, og har hørt der skulle findes noget træning kun for overvægtige - Er det rigtigt? Hvis ja. Er der så nogle der kender et sted? Evt. har et link? Eller har erfaringer med det? Det behøver ikke kun være for overvægtige unge, bare et hold for overvægtige i det hele taget !:-)

PS. Er fra storkøbenhavn. Så helst heromkring.

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Jeg er en ret stor teenager. Jeg er 13 år gammel, er 180 cm høj og vejer omkring 84-85 kilo :-(

Så er du vist heller ikke større, pas på med at hænge dig for meget i det, særligt hvis du er bred/rubust/firkantet af statur

Jeg er fornylig kommet igang med at løbe og sådan lidt af hvert og har den sidste måneds tid smidt 3 kilo.

super fint

Det er jeg super glad for, men kunne godt tænke mig at begynde til noget. Har prøvet et par ting, men jeg kan virkelig bare ikke gå til nogen form for bold spil, for der kan jeg slet ikke følge med når jeg er så stor, og så føler jeg mig tilgrin :(. Gik engang til noget boxing og det synes jeg var fedt. MEN, igen.. Jeg kan ikke klarer det på normalt niveau, og har hørt der skulle findes noget træning kun for overvægtige - Er det rigtigt? Hvis ja. Er der så nogle der kender et sted? Evt. har et link? Eller har erfaringer med det? Det behøver ikke kun være for overvægtige unge, bare et hold for overvægtige i det hele taget !:-)

PS. Er fra storkøbenhavn. Så helst heromkring.

Tak på forhånd.

Har en veninde der på et tidspunkt var involveret i et tilbud til overvægtige, og mener bestemt at have hørt om tilbud til +size unge.. Prøv at google dig frem.

Du skriver Kick boxing+ boksning. Nogen særlig grund til det ?. Grunden til jeg spørger er at jeg forestiller mig at mange af tilbudene til overvægtige vil være ren "træning" dvs. uden henblik på at lære en færdighed, f.eks. et boldspil eller boksning. Så er det meget vigtigt for dig at lære en færdighed, + træne sammen med andre ?

De kommercielle fitness kæder har formodentlig ogsåt tilbud der henvender sig til overvægtige, omend de nok koster en del skillinger.

Hvis du vælger en ren træningsting, f.eks. løb eller roning,svømning, cykling, styrketræing, crossfit etc.(som bestemt også kræver at man lærer sig nogle færdigheder, det ikke for ringeagte de af jer der dyrker disse fortræffelige idrætsgrene) vil du kunne måle dine præstationer ret nemt og bruge dem til at konkurere imod i dig selv i første omgang.

Hvis du vælger en idræt, så vil mange kampsportsgrene gøre at du i sparring etc. vil have fordel af din størrelse/vægt, og dette kan give dig den edge der gør at du kan følge med selvom du er i dårligere form mangler teknik.

Hvis du kommer i en klub og føler dig kørt over, så sig det til træneren. DEt ok at møde til træning og ikke kunne tage 50amrstrækkere, så må man tage dem man magter.

Jeg har selv trænet idræt i kampsports og gymnastik kredse samt i en lille bitte smule i frerunner/parkour miljøet. Det er altsammen overvejende individuelle idrætsformer, hvor man kan konkurrere med sig selv til at starte med. Der har jeg ikke oplevet at nogen så skævt til at folk der trænede var overvægtige. Blot de var friske på at træne med og give den en skalle/lære noget.

Der er masser af tilbud derude, men hvis man vil vide hvordan syltetøjet i krukken smager, er det bedst selv at stikke fingrene i den... :bigsmile:

Go vind med projektet

Vh Don155

Link to comment
Share on other sites

Hvor i Storkøbenhavn er du fra?

Jeg har selv kickboxet i BKK (Bispebjerg kickboxeklub) og der synes jeg træningen er super - den er hård men det er så alle kan være med.

Man kan få en gratis prøvetime så der kan du jo tage ud og prøve det og se om det er noget for dig :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Din-nye-livsstil

Hej.

Jeg er en ret stor teenager. Jeg er 13 år gammel, er 180 cm høj og vejer omkring 84-85 kilo :-(

Jeg er fornylig kommet igang med at løbe og sådan lidt af hvert og har den sidste måneds tid smidt 3 kilo.

Det er jeg super glad for, men kunne godt tænke mig at begynde til noget. Har prøvet et par ting, men jeg kan virkelig bare ikke gå til nogen form for bold spil, for der kan jeg slet ikke følge med når jeg er så stor, og så føler jeg mig tilgrin :(. Gik engang til noget boxing og det synes jeg var fedt. MEN, igen.. Jeg kan ikke klarer det på normalt niveau, og har hørt der skulle findes noget træning kun for overvægtige - Er det rigtigt? Hvis ja. Er der så nogle der kender et sted? Evt. har et link? Eller har erfaringer med det? Det behøver ikke kun være for overvægtige unge, bare et hold for overvægtige i det hele taget !:-)

PS. Er fra storkøbenhavn. Så helst heromkring.

Tak på forhånd.

Hej AnonymHer.

Udfra din højde og vægt så er dit bmi på: 26,23. Dvs. du er overvægtig.

Har du prøvet at træne i et fitness center?

Der er mange muligheder der, blandt andet: crosstrainer, cykling, spinning, roning, og mange andre gode ting.

Kunne det være noget for dig?

Hvis du har brug for yderligere hjælp så tjek min hjemmeside:

www.123hjemmeside.dk/din-nye-livsstil

Bedste tanker

Din-nye-livsstil

Link to comment
Share on other sites

Hej Don115

- Jeg skriver Kick/boxing fordi jeg synes træning er hård, og jeg synes det er god træning. Det ikke fordi jeg vil kæmpe, eller har behov for at lære det helt store. Det nu mere bare for træningen. Jeg har prøvet at google. Men de eneste "slanke" hold eller hvad man skal kalde dem, er i fitness centre. Altså steder jeg ikke er gammel nok til :-(

Men tusinde tak for svaret!

Og Trixi jeg er fra Albertslund :-) Så det er alligevel et stykke væk synes jeg

Din-nye-livstil - Jeg er desværre ikke gammel nok. Kun til Junior hold hvor de taber sig ved at lege.. Jeg vil igang med noget jeg synes er fedt, og det synes jeg bare ikke sådan noget er. Kondicykel og lidt af hvert har jeg i hjemmet, så det behøver jeg ikke gå i træningscenter for :-) Men tak

Link to comment
Share on other sites

Du fra albertslund siger du...

Det jo forbuidt at reklamere her på fora, og webmaster må skælde mig ud, om det er nødvendigt. Men jeg har træner der ikke selv, og har ingen økonomsik genvinst ved dette:

I albetslund ligger

http://www.mikenta.dk/

Der kan du få styret dine lyster ganske udemærket. Jeg har aldrig trænet i mikenta selv, men jeg har trænet steder der ligner, med stor fornøjelse, og mit indtryk er at den er en ganske udemærket klub.

Nå ja og så en lille provokation fra min side..du skrev

"- Jeg skriver Kick/boxing fordi jeg synes træning er hård, og jeg synes det er god træning. Det ikke fordi jeg vil kæmpe, eller har behov for at lære det helt store. Det nu mere bare for træningen"

Det fleste former for idræt og træning har efter min egne erfaring potentiale til at blive god og hård, det afgørende er tit og ofte den der træner og ikke hvad der trænes.

Så igen hvis mikenta ikke er noget for dig, så prøv noget andet. Der er masser af muligheder,

Fortsat go træning

VH

Don155

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share