Kan i anbefale noget morgenmad?


Tripper
 Share

Recommended Posts

Til en intro vil jeg starte med at sige, at jeg er 183 høj, vejer 86 kilo, 20 år, og som udgangspunkt er planen at jeg skal tabe mig 15 kilo.

Jeg er kommet lidt i tvivl om hvad for noget morgenmad, der måtte være godt for en slankekur, som passer til mig.

Normalt spiser jeg havregryn m. skummetmælk, og bruger hermasetas sødemiddel frem for sukker.

Hvad mener i om det? er det bare fuldstændigt hen i vejret, eller kan i komme på en sundere kost? - Havregryn med vand siger mig intet.

Link to comment
Share on other sites

Spis det helt uden hverken sukker eller sødemiddel, og smid nogle nødder, bananer og evt. jordbær i. Ellers kan du spise skyr med frugter og en lille smule havregryn!

Og husk også lige at havregryn også kan koges til grød - så er det nærmest slankemiddel numero uno! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Prøvede lige at spise det uden sødemiddel, eller sukker. Det var ikke så slemt som jeg husker det, men selvf. er det heller ikke lige så godt.

Det er nok bare et spørgsmål om tilvænning :laugh:

I al fald tak for dit svar. Flere eksempler er velkommen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har før været nede på 80 kilo, og der var jeg stadig for stor, taget i betragtning at min bmi på daværende tidspunkt lå på næsten 24. En anden ting var at udgangspunktet var 70 kilo / 20 bmi, hvilket ikke betyder at jeg skal direkte ned på 70 kilo. Jeg taber mig til jeg ser anstændig ud. Det kan være at jeg alleredde holder ved 75 kilo.

Men jeg er glad for at du gør mig opmærksom på det.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det er svært at sige, om din morgenmad er for MEGET eller for LIDT. Du kan spise den sundeste morgenmad du vil, men hvis du resten af dagen spiser for meget og derved opnår et kalorieoverskud kan du godt vinke farvel til dit vægttab. Prøv i stedet at udregn dit ligevægtsindtag, spis 500-800 kalorier færre end dit ligevægtsindtag og du vil opnå et vægttab. Nu ved jeg ikke hvordan/om du er fysisk aktiv ellers, men udover det kan det være godt at få en fornuftig sammenhæng mellem protein, fedt og kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share