christianspoer Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Kan det passe, at Audi 2 har et pitstop mindre end Audi 1?Hvilken vogn kører Jan Magnussen i - startnr. og evt. Corvettenr.? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 (edited) Ja, det var det pitstop-gamble jeg omtalte på forrige side, der stadig gælder til Toms fordel. Ligenu har nr. 1 28 pitstop og nr. 2 26 pitstops. Når nr. 2 når op på 27 pitstops er de reelt "lige" her og nu i antal pitstops => nr. 2 har siden kl. 20 igår hentet et spitstop på nr. 1, delvis grundet gamblingen og delvis grundet race-forløbet i nat.Jan kører i Corvette nr. 73. Den anden Corvette har nr. 74.Men for en sjælden gangs skyld så har der været mekaniske problemer med begge Covetter i år og de ligger langt bagefter. Edited June 17, 2012 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 Til gengæld kommer vi en anelse ud af synk nu. Nr. 2 skifter allerede nu Capello med NcNish. Et kørerskifte koster ca. 20 sek mere end et "rent" pitstop. Skulle vogn nr. 1 og 2 være helt lige, så burde dette pitstop til nr. 2 havde været et rent pitstop. Og det er et meget kort stint Capello havde (et dobbelt-stint, men de firdobbelte stints der var været normen over natten). Det betyder at nr. 1 pt. har optjent et kørerskifte stop. Men det kan tyde på, at der fra nu af kun skal være ét kørerskifte mere i nr. 2....nu NcNish og bagefter Tom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 (edited) Wooow, de træder på stiften lige nu. På den sidste omgang satte både vogn nr. 1 og 2 deres hurtigste omgang i hele løbet for deres vogn. Kun Audi nr. 3 havde en enkelt omgang over morgenen der er hurtigere. Edited June 17, 2012 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christianspoer Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Hvis din forudsigelse med udskift af kørere holder i Audi 2 bliver det fandme fedt hvis Tom kører som nr. 1! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 De ævler og ævler på TV2 og fatter nada af hvad der foregår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 (edited) Mønsteret passer som det har været hele løbet. Når Tom sidder i vognen, så kører han fra den anden Audi. Når NcNish sidder i vognen taber de tid. Når Capello sidder i vognen er der status quo.Eftersom NcNish plejer at være en hurtig kører, så er det lidt overraskende. Men han er næppe blevet langsommere som sådan. Tyder på at vognens setup passer bedre til Toms og Capellos kørerstil og ikke så meget til NcNish's. Edited June 17, 2012 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christianspoer Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Et lille spin af Audi 1. Audi 2 nu 47 sek. (?) foran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christianspoer Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 NNNNNEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJ tann3r 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 Nejjjj Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 Der røg den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 1 lap bagud nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 1 1/3 omgang bagefter. Det kan ikke hentes i et clean race. Den førende Audi skal forulykke eller der skal ske mekaniske/elektriske problemer, hvis den ikke skal vinde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christianspoer Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Hvis din forudsigelse med udskift af kørere holder i Audi 2 bliver det fandme fedt hvis Tom kører som nr. 1!NNNNNEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJPrøv lige at se en tidsforskel på de to indlæg. Pis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 (edited) Forstår så ikke, hvorfor man ikke skiftede NcNish ud mens den alligevel var inde. Ikke fordi NcNish skulle straffes. Men fordi det må forventes at Tom skal i bilen senere. Han ville kunne sagtens klare at køre til enden fra uheldet af. Nu skal de spilde +20 ekstra sek senere på at skifte kører.Hmm, den kan jeg sq ikke forklare. Måske Tom senere vil forklare denne underlige ting. Hvis det ellers skal give mening, så skal NcNish kører til flaget. Men han er altså langsommere end Tom....så det giver heller ikke mening!! Edited June 17, 2012 by jarvig13 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarvig13 Posted June 17, 2012 Author Report Share Posted June 17, 2012 (edited) Meget skuffende Le Mans set med danske øjne.Toms skæbne er jo kendt. Han stod til at vinde, men McNish crashede.Jan M så som altid stærk ud i kvalifikationen. Men kombien af at Corvetten var en anelse langsom i år, at der var sjældent set mange mekaniske skavanker med Corvetten og at Jan var syg (og dermed gjorde den bedste kører i vognen til den svageste) gjorde han ingen chance havde i år.David HH og hans medkører i LMP2 var bare stærke og førte kortvarigt klassen og lå i mange timer 1-3 i klassen totalt konkurrenceduelig. Men på et tidspunkt begyndte vognen at punktere sine egne dæk. Hvorfor har jeg ikke fundet oplysninger på. Men derfra gik vognen mere og mere i smadder - og gjorde at vognen havnede en del nede i sin klasse.Danskerbilen i LMGTE am så også stærke ud og førte også sin klasse og virkede i en del timer som den vogn der ville vinde løbet. Men den fik elektriske problemer der gjorde at bilen ikke kørte ordentligt og først et langt pitstop for at rette fejlen og siden en ulykke direkte forbundet at fejlen ikke blev funder gjorde at bilen crashede.Unægtelig en bitter pille at sluge at danskerne førte 3 af 4 klasser og så ud til at ligge til sejre.........og så går det hele galt.Det er det pisseirriterende ved Le Mans......men selvfølgelig også derfor at løbet er det enkeltstående mest spændende løb i løbet af motoråret. Edited June 17, 2012 by jarvig13 tann3r 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.