Forbænding 2000 eller 3000 kalorier..?


stevis
 Share

Recommended Posts

Hejsa..

Jeg har prøvet et par forskellige online-programmer, for at finde ud af hvad jeg ca forbrænder om dagen.. Men allerede ved de helt basale oplysniger er der allerede stor udsving i resultaterne.

Nogle 1800 kalorier, og op til 3400 :/

Jeg er:

Mand

32 år

179 cm

81 kg

Har et arbejde hvor jeg står op og går, ca 5 timer op dagen ;)

Nogle der kan svare mig på i hvilken af enden af resultaterne jeg sandsynligvis ligger ??

Laver selvfølig også lidt motion og styrketræning, men det skal i ikke tage højde for i forbrændingen.. Bare det helt basale, så jeg kan finde det mest præcise forbrændings-program :)

Og lige et andet spørgsmål..

Jeg har tænk mig at tabe mig et par kilo..

Ved jeg skal være i Kalorie underskud, man hvor meget ?? 100 ? 1000 ? 1500 ? Uden det er usundt ??

Håber på et svar :)

Tak :)

Link to comment
Share on other sites

Det er umiddelbart rigtig svært at sige, men dit ligevægtsindtag er vel på omkring 2800 måske mere, så hvis du prøver at indtage omkring 2400-2500 kalorier om dagen til at starte med, og så se om du taber dig eller ej, og så justere derefter (-:

Man siger som udgangspunkt et underskud på 500 kalorier om dagen, og dermed et vægttab på ca. 0,5 kg. om ugen.

Held og lykke med det! (-:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er meget svært at udregne sit ligevægtsindtag, da det altid vil være forskellligt fra person til person (uanset hvor meget man tager højde for). Jeg har skrevet et indlæg om hvordan jeg udregner ligevægtsindtag her. Her bruger man en såkaldt aktivitetsfaktor. Men det skal ikke holde dig tilbage. Udregn dine tal efter bedste evne, og spis efter de kalorier og makronutrienter du skal have i nogle uger og se hvad der sker. Og så kan du begynde at justere.

God fornøjelse!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share