Svært ved at finde fokus og motivation - hjælp!


Jakse
 Share

Recommended Posts

Hej.

Det er nu lidt over et år siden jeg begyndte at dyrke regelmæssig styrketræning. Jeg har hele tiden haft denne følelse, men jeg synes det er blevet værre på det sidste. Jeg har svært ved at få mig selv til at træne, og jeg forstår ikke helt hvorfor. Jeg kan sidde og kigge ind i en væg eller bare lave ingenting uden at føle mig træt, men i det jeg skal i gang med at træne, bare det at jeg tænker på at jeg skal træne om fx. 1 time, kan få mig til at gabe. Jeg gaber som en sindsyg og føler jeg slet ikke har overskud til det, og det er selvom jeg pt. er hjemme alle dage og ikke laver noget! Jeg bruger et pre-workout så jeg kan få noget energi, for uden det, så ville jeg slet ikke kunne holde mig i gang i særlig lang tid. Nu er det dog ikke energien jeg mangler, men motivationen. Det er som om jeg har en psykisk barriere der vil stoppe mig i at træne, og jeg har svært ved at slippe igennem den. Jeg siger konstant til mig selv, at jeg vil få glæde af det, jeg prøver hele tiden at overbevise mig selv.

En del af problemet er jeg dog bekendt med. Jeg træner herhjemme, så det er meget nemt for mig at sige stop, og så gå 2 meter ind til min computer igen. Ligeledes er det let at sige, at man lige springer over i dag. Problemet er dog, at jeg ikke lige har penge til at have et medlemsskab i et fitnesscenter, og desuden kan jeg ikke lide at træne med mange mennesker omkring mig, det er jeg for genert til.

Jeg har også konstant musik på når jeg træner, noget som hjælper en del.

Jeg vil gerne have nogle råd, det kunne jo ske, at der er nogen der har haft det samme problem og er overkommet det. Hvis I har et råd til atfå motivationen i top, så skriv endelig!

Tak på forhånd.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du nu har trænet regelmæssigt i et år, så tag og hold et par ugers total fri fra træningen. dette skader ikke din form og kan netop være det som giver dig lysten igen. Hvis lysten ikke er kommet tilbage efter 2 uger så kan du skrive igen. Så må vi jo se om vi kan få dig igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Laver du de samme øvelser som du altid har gjort?

Varier din træning.

Nye øvelser, set ranges osv.

begynd evt. at løbe en tur før træning. Det sætter gang i systemet, og endnu vigtigere du kommer ud og bliver aktiveret væk fra computeren.

Jeg syntes det er et rigtigt skidt råd at holde pause. Som du beskriver det er der stor risiko for at du ikke kommer igang igen, og gror fast ved computeren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share