Hvornår starte/ stoppe pulsuret?


OleSåsguda
 Share

Recommended Posts

Ja det lyder måske som et banalt spørgsmål men hvornår stopper i jeres pulsuret efter ex en spinning time? Med det samme i stiger af cyklen eller venter i lige 5-10 minutter til pulsen er faldet ned igen?

Jeg spirende Idag for første gang med pulsur, og det viste en KCAL forbrænding på 950 kcal 8 minutter efter endt træning. Nu vejer jeg også 101 onde kg, og holdt pulsen omkring 160-170 og ikke under de 140 igennem timen. Kan det virkeligt passe så høj en forbrænding på den time? Jeg syntes det lyder af meget. Havde dog pulsen lidt oppe inden time start da jeg lige havde styrketrænet 25 min inden timen, men havde nulstillet uret inden spinning.

Jeg har indstillet uret med de oplysninger mig den spurgte efter osv. (polar FT4)

Nå men en lang smøre for at høre hvornår i mener man skal slukke uret, og om det passer.

God træning alle. :-)

Keep it rockin!

Link to comment
Share on other sites

Der er en kalorieberegner på siden... Tjek evt. den. for et bud. Mener man skal tage de beregninger som pulsure giver med et gran salt(de ikke dårlige, men det er bare mere nøjatigt når man kender sin maksimale iltoptagelse, max puls og hvile puls.).

Mener ikke man kan tale om det ene er bedre eller mere rigtigt end det andet i forhold til at slukke sit ur lige efter eller vente 5 minutter.

Nb tiden man bruger i stilstand efter træning på at bringe høj puls ned, er en god indikator for ens form. Dvs. endnu et værktøj du kan bruge til feedback i forhold til din fysik.

Mange ure har en lap/omgang funktion. så evt når timen slutter kan du starte en ny omgang. Så kan du i analyse softwaren der(formodentlig) er tilknyttet uret forholde dig til spinningtimens data både med og uden pausen efter timen.

Link to comment
Share on other sites

Hvad bruger i egentlig de KCAL opgivelser fra pulsuret til? Er det i forbindelse med kostplanlægning/Diæt?

Mvh

Jeg er lige startet på et forsøg på at tabe 10kg. I den forbindelse forsøger jeg mig med lifesum appen til at tælle kalorier og ellers bare et pulsur til at holde styr på jeg ikke feder den for meget under en spinning time, og så håbede jeg at jeg kunne bruge kcal fra pulsuret og sætte ind i mit regnskab på lifesum og dermed holde styr på om jeg holdt mig inden for rammerne.

Er det en dårlig måde ?

Edited by OleSåsguda
Link to comment
Share on other sites

Aner det ikke. Jeg har aldrig benyttet mig af kalorievisning på pulsure, hverken til spining, på cykel eller til løb. Jeg har ikke set det som en anvendelig feature men jeg tager muligvis fejl, det var derfor jeg spurgte. I det omfang jeg har brugt puls ur har det været i forbindelse med Intervaller, tests eller som periodisk kontrol. mit kalorieindtag/-forbrug har jeg aldrig styret andet end ved at hoppe på vægten med jævne mellemrum.

Edit edit edit.

Hmm Når man får en opgivelse ud på KCAL forbrug er det så ikke på bagrund af intensitet og med KG/muskel? Eller tager jeg helt fejl?? Hmm kan være jeg skal grave pulsmåleren frem og se hvad det er for noget :rolleyes:

Mvh

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Olesåguda

Tror dit foreslag om Lifesum og kalorietælling med pulsur sagtens kan blive rigtigt godt. Særligt hvis du kombinerer/justerer det i forhold til de faktuelle ændringer din vægt viser.

Der er en artikel her på sitet der hedder "Kan man tælle kalorier med et pulsur?" som i denne forbindelse er værd at læse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share