Sprängt akillesscene - pis


Diddley
 Share

Recommended Posts

Under en uskyldig gang Volleyball lykkedes det mig sidste fredag at spränge min achilles-scene. Egentlig gjorde det ikke frygtelig ondt, selvom lyden när scenen spränger ikke er videre behagelig. Jeg har tidligere haft adskillige ankelskader med forstrakte ledbänd og det gjorde väsentligt mere ondt.

For ligesom at göre det hele endnu mere kompliceret bor jeg pt. i sydtyskland, sä jeg forstär ikke alt hvad lägerne siger. Det positive er dog at nogle af landets bedste orthopädkirurger arbejdet pä det hospital jeg er indlagt. Jeg kom da ogsä under kniven allerede lördag morgen, og alle virker som om de ved hvad de gör. Men, det har overrasket mig at jeg slet ikke skal gä med gips. I stedet fär jeg en specialsko med höj häl, som sä langsomt formindskes efterhänden som scenen bliver stärk igen.

Er der andre, der har väret gennem samme tur ? Nogle gode räd ? Hvor lang tid gär der för man er 100% klar igen.

En ting ligger fast - fremover er det slut med boldsport. Nu holder jeg mig til löb og flytte jern. Sport ist mort.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de venlige ord. Er endeligt kommet ud af hospitalet. Stingene skal ud senere på ugen, hvor jeg også starter til "Krankengynastik". Har i øvrigt fået en ny god ven. Den støvle jeg fik udleveret i stedet for at få gips på skal jeg gå med uafbrudt i 8 uger. Den må kun komme af 15-20 min. hver dag så jeg kan vaske foden og skifte strømper. Vi skal nok blive gode venner, vi lugter allerede lige dårligt :inlove:

Link to comment
Share on other sites

Ham skal du nok blive glad for!! Jeg havde selv fornøjelsen af sådan en plastic-støvle for præcist et år siden! Den måtte også kun komme af 20 min om dagen!

Vi var gode venner i 7 uger inden jeg selv skaffede ham af vejen en uge før tid!

Jeg tror det er med vilje de laver dem så varme, at de kommer til at lugte ret fælt!

Go´ bedring!

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeg blev opereret i Aalborg i maj sidste år for en sprungen acc-sene. Jeg gik med støvlen i 6 uger og slap så for den. Det skal dog siges, at jeg snød lidt og brugte foden lidt som støtte de sidste par uger.

Præcis 4 måneder efter operationen spillede jeg min første fodboldkamp, så det behøves ikke ende som alle skrækhistorierne. Badminton er der seføldig blevet spillet hele vinteren, man svigter jo ikke gutterne B)

Så bare kør på...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share