Krydderier...


Power Clauer
 Share

Recommended Posts

Jeg sidder lige og filosoferer lidt over mad (det gør man jo tit når man træner så meget :) ), og så ville jeg lige høre om der var nogle der vidste lidt om krydderier... Hvaa feder de egentlig? :blink: Det kan godt være mit spørgsmål lyder dumt, men jeg mener jeg har hørt et eller andet sted, at krydderier feder.... kan det passe?

- Power Clauer :)

Link to comment
Share on other sites

tjah det afhænger vel som med alt andet af hvor meget man spiser af det.

Umiddelbart ville jeg gætte at enrgiindholdet i de fleste krydderrier er som i grøntsager/salat.

Mængden af krydderier der normalt bruges taget i betragtning, gider jeg nu ikke bekymre mig synderligt om det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener faktisk, at det modsatte er tilfældet. De virker nærmere slankende, da de sætter stofskiftet op. Så spis så mange krydderier, som du har lyst til

Nu du siger det skulle det faktisk være gældende for chili (og andet peber).

Jeg mener dog at have læst(hvilket gør det en milliontedel mere pålideligt end hvis jeg havde hørt det på en tilfældig bytur) at kroppen vænner sig til det, og effekten med øget stofskifte forsvinder efter en hvis periode med konstant indtag.

Så det må blive noget med interval spisning ;-)

Jeg tvivler dog på du får øget stofskifte ved indtagelse af basilikum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share