Mit fullbody program


dA_kBAz
 Share

Recommended Posts

Mit fullbody program jeg kører med pt:

4x6 squat

5x6 bænkpres

5x5 dødløft

3x8 millitær pres

3x8 chinups

3x10 crunch

3x10 twisting crunch

3x8 bend-over-row

3x12 dips

4x6 biceps curl med stang

Hmm.. tror det var dét... Trænet hver anden dag, rammer det så ikke hele kroppen rimelig godt?

Hvis der er nogen der har nogle gode ændringer, og argumenter hertil, så sig frem ;)

Link to comment
Share on other sites

Ser rimelig fornuftigt ud.

Du mangler dog en øvelse for læggen.

Ellers kommer du faktisk det hele godt omkring.

Jeg vil mene, der er et sæt for meget på i Squat, dødløft og bænkpres.

De sidste sæt vil ikke give noget rent hypertrofimæssigt.

Men du skriver ikke om du træner for muskelvækst eller styrke?

Link to comment
Share on other sites

Hej Fistandantilus,

jeg træner primært for hypertrofi.

Det du siger med det sidste sæt i bænkpres, dødløft og squat har jeg tænkt på, men mine overvejelser gik på at man jo "normalt" kører 3x8 = 24 reps, så tilsvarende ville eksempelvis være at køre squat 4x6 = 24 reps?

Men du vil altså mene jeg skal holde mig til 3 sæt, selvom jeg kører lave reps?

Jeg kører læg i smithstativ, hvor jeg står på sådan en aerobic-dims og så stangen på nakken,- Den glemte jeg lige :o)

Link to comment
Share on other sites

Efter at have prøvet HST med 1-3 sæt pr øvelse har jeg fundet ud af, at det ikke virker en eneste meter... :(

Derfor ser mit "HST" program nu således ud:

Squat 3x10 4x8 5x6

Dødløft 3x10 4x8 5x6

Bent over rows 2x10 3x8 4x6

Skrå bænkpres samme for resten

Military

Curls

Closegrip bænkpres

Dips (altid kun 2 sæt)

Chins (altid kun 2 sæt)

Det er hårdt - men DET VIRKER :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Efter at have prøvet HST med 1-3 sæt pr øvelse har jeg fundet ud af, at det ikke virker en eneste meter...

Man fristes til at tro du ikke har sat dig ordentligt ind i tingene, for det virker for mange andre.

Der er mange ting man kan gøre galt i en HST-program, men de to vigtigste er nok forkert (for lidt) kost og manglende SD.

Er det rigtigt forstået at du for Dødløft og Squat i dit program laver 3x10 de to første uger, derefter 4x8 i to uger og til sidst 5x6 i to uger? Der er forhåbentlig ikke på samme dag alt sammen :D

Men hvis det virker for dig så er det jo fint.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

"Er det rigtigt forstået at du for Dødløft og Squat i dit program laver 3x10 de to første uger, derefter 4x8 i to uger og til sidst 5x6 i to uger? Der er forhåbentlig ikke på samme dag alt sammen

Men hvis det virker for dig så er det jo fint. "

Jeg laver naturligvis ikke både 3x10, 4x8 og 5x6 samme dag......

Link to comment
Share on other sites

jeg træner primært for hypertrofi.

Det du siger med det sidste sæt i bænkpres, dødløft og squat har jeg tænkt på, men mine overvejelser gik på at man jo "normalt" kører 3x8 = 24 reps, så tilsvarende ville eksempelvis være at køre squat 4x6 = 24 reps?

Godt at du har sat normalt anførselstegn. Der er nemmelig ikke noget, der er mere normalt end andet. Der er ikke et specifikt antal reps man kan gå efter at ramme. 3x6 kan godt give lige så meget som 3x8, da der jo er mere belastning på 6repperne.

En vigtig del af træningen er dog jævligt at skifte mellem antallet af kilo og reps, da man ellers har tendens til at havne på et plateau.

Her kommer HST også ind i billedet, da alt dette er indbygget heri.

Jeg kører selv kun 2 (nogen som dl kun 1) sæt i hver øvelse. Det har alligevel siden midten af januar givet +2.25cm på overarmen og +15kg i bænken.

Men du vil altså mene jeg skal holde mig til 3 sæt, selvom jeg kører lave reps?

Ja! Hvis du kører over 3 sæt og gør det 3-4 gange i ugen, vil det i høj grad være overkill, og simpelthen være spild af din tid. I værste tilfælde virke negativt.

Jeg kører læg i smithstativ, hvor jeg står på sådan en aerobic-dims og så stangen på nakken,- Den glemte jeg lige :o)

Så er dit valg af allround øvelser i hvert fald i top! Du kommer alt igennem så vidt jeg kan se.

Igen: Overvej HST. Held og lykke... :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share