energidrik


Roberto Baggio
 Share

Recommended Posts

Indholdet af koffein er i Red Bull så højt at det ulovligt i DK, så det var måske ikke det smarteste forslag til en gut der skal til et dopingtestet stævne.

Guarana er også koffein så det kan HELLER ikke anbefales.

Jeg tror det bedste du kan gøre er at gå meget tidlig iseng og stå meget tidlig op hele ugen for at vænne kroppen til det, og ellers drikke en kop kaffe og spise et fornuftigt måltid om formiddagen. Det kan nok ikke anbefales at drikke en energidrik med kulhydrat før di første løft, da pauserne mellem løft etc. kan være så lange at blodsukkeret og demred energien dropper yderligere mellem løftene. Som sagt sats på en et godt måltid med komplekse kulhydrater fra morgenstunden af, f.eks. havregryn.

Link to comment
Share on other sites

Indholdet af koffein er i Red Bull så højt at det ulovligt i DK, så det var måske ikke det smarteste forslag til en gut der skal til et dopingtestet stævne.

Nu ved jeg ikke hvad han vejer - men en redbull får ham ikke til at teste positiv ved en dopingtest, med mindre han vejer 35 kg. :bigsmile:

Nu er der stor forskel fra person til person for hvor meget koffein du "omsætter" - kropsvægt m.m.

Men personlig er jeg blevet testet efter et stævne hvor jeg havde drukket tre redbull (ca. 3½-4 timer efter jeg havde indtaget dem) jeg vejde ca. 74 kg.

Link to comment
Share on other sites

To kopper stærk kaffe er faktisk nok til et positivt udslag i en dopingtest, så hold også lidt igen med kaffen. Hvad med noget ginseng eller kolanød, godt nok ikke nogen vidunder midler men de giver da et lille pif :)

Dette er nok lidt af en overdrivelse. Bla. har Morten Z udtalt at der skal noget mere til (normalt 7-8 kopper).

Årsagen til at Redbull er forbubt i Danmark er at den er tilsat vitaminer, og har således ikke noget med indeholdet af koffein at gøre.

...og endnu en artikel om om koffein og redbull

Edited by Jast
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share